Gå til innhold

Oppdretter som tar hunder hardt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

For ca 1 år siden så var jeg på en bondegård der de dreiv med hundeoppdrett av fuglehund.

Og når jeg skulle være med og gå en tur med en av bikkjene, så gikk den ene hunden oppe på et fugletak der det var vaktler inni. Og da tok oppdretter bikkja i nakken og ristet den noe jævlig. Holdt på og si at sånn behandler man ikke hunder, men jeg klarte og holde kjeft.

Hun drev med hundeoppdrett på fridtiden, hun jobbet heltid som lærer.

Det var via skolen at jeg var på besøk på dette steder, altså som elev.

Hva sier man her egentlig? Er det virkelig greit og ta hunder på denne måten?

Ble veldig sint inni meg når jeg så at hun gjorde det med en av hennes hunder.

Anonymous poster hash: 65e9c...de4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt inn en bekymringsmelding til Mattilsynet. Slik behandling av hunder er ulovlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal vurdere om jeg gjør det.

Er ikke første gang heller skjønner du, denne hunden fikk nye eiere, og håper de nye eirene behandler han pent.

Hun driver oppdrett av Setter.

Har ikke snakka med dama på 1 år, så håper bikkjene har det bedre i dag.

Anonymous poster hash: ef9cb...48e
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo eit år siden. Hvorfor har du ikke gjort noe før?

Anonymous poster hash: 7f2b4...2c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi, jeg vil ikke lage problemer for henne, for hun er en meget dyktig oppdretter.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi, jeg vil ikke lage problemer for henne, for hun er en meget dyktig oppdretter. Anonymous poster hash: ef9cb...48e

Men hvorfor lager du en tråd om saken et år etter da?

Anonymous poster hash: b37d1...de0

• Liker 2
Skrevet

En meget dyktig oppdretter som ikke vet hvordan man skal behandle hunder? Den må du lenger ut på landet med.

• Liker 2
Gjest Christina146
Skrevet

Ja, skal vurdere om jeg gjør det.

Er ikke første gang heller skjønner du, denne hunden fikk nye eiere, og håper de nye eirene behandler han pent.

Hun driver oppdrett av Setter.

Har ikke snakka med dama på 1 år, så håper bikkjene har det bedre i dag.

Vel, om de har det bedre er det hvertfall ikke takket være deg. Du så jo med dine egne øyne at hun ikke behandlet de bra, også bare lar du det gli forbi som ingenting?

Synes dette var dårlig gjort av deg!

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen jeg lager en tråd om dette nå er fordi jeg går og tenker mye på hvordan hundene har hatt det ettertid.

Har bare sett at hun kun har ristet kun en hund i nakken hardt.

Men lurer på om det er for sent og sende beskymringmelding inn nå?

Til deg som synes dette er dårlig gjort av meg! Jeg lager en tråd hvor jeg spør om råd, ikke at noen sier til meg at det var dårlig gjort av meg ikke gjøre ingenting. Så hvis du ikke har tips og komme med, så lavær og komenter!!!

Gjest Christina146
Skrevet

Grunnen jeg lager en tråd om dette nå er fordi jeg går og tenker mye på hvordan hundene har hatt det ettertid.

Har bare sett at hun kun har ristet kun en hund i nakken hardt.

Men lurer på om det er for sent og sende beskymringmelding inn nå?

Til deg som synes dette er dårlig gjort av meg! Jeg lager en tråd hvor jeg spør om råd, ikke at noen sier til meg at det var dårlig gjort av meg ikke gjøre ingenting. Så hvis du ikke har tips og komme med, så lavær og komenter!!!

Vel, du skrev jo at det ikke er første gangen dette var skjedd tidligere i tråden? I tillegg skriver du at hun er en flink oppdretter, og at du derfor ikke har sagt ifra, forstår jeg rett?

I så fall tolker jeg det som at du setter oppdretters rykte foran hundenes velvære, og det er jo, som du helt sikkert vet, galt!

Uansett. Bedre sent enn aldri. Mulig du kan dra på besøk igjen for å se om hun er hardhendt med hundene ennå? Vet ikke om det er for sent å melde fra, men det går jo an å prøve?

AnonymBruker
Skrevet

Vel, du skrev jo at det ikke er første gangen dette var skjedd tidligere i tråden? I tillegg skriver du at hun er en flink oppdretter, og at du derfor ikke har sagt ifra, forstår jeg rett?

I så fall tolker jeg det som at du setter oppdretters rykte foran hundenes velvære, og det er jo, som du helt sikkert vet, galt!

Uansett. Bedre sent enn aldri. Mulig du kan dra på besøk igjen for å se om hun er hardhendt med hundene ennå? Vet ikke om det er for sent å melde fra, men det går jo an å prøve?

Unnskyld for at jeg var ufin mot deg. Unnskyld. Ja hun er en flink oppdretter. Jeg har bare sett hun har tatt kun 1 hun veldig harddt, og hun har 4 andre hunder. Så ja du forstår meg rett. Det var lurt, kanskje ta en tur opp dit og se om bikkjene har det bra. Igjen så beklager jeg at jeg var ufin mot deg. Sorry.

Gjest Christina146
Skrevet

Unnskyld for at jeg var ufin mot deg. Unnskyld. Ja hun er en flink oppdretter. Jeg har bare sett hun har tatt kun 1 hun veldig harddt, og hun har 4 andre hunder. Så ja du forstår meg rett. Det var lurt, kanskje ta en tur opp dit og se om bikkjene har det bra. Igjen så beklager jeg at jeg var ufin mot deg. Sorry.

Det er ok. :)

Flott at du tar tak. :blomst: Det kan jo også være at holdingen er gjort av uvitenhet, men siden hun ristet de virker det ikke sånn.(Det vet vel de fleste at man ikke skal gjøre håper jeg).

Beklager at jeg var kvass i mitt første innlegg, men jeg ble litt paff når jeg tenkte at det burde vært gjort noe, fikk så vondt av hunden.

Muligens hun trenger litt veiledning ift. hunder? Du kan jo ta en telefon til matilsynet og kanskje høre hvordan du bør gå frem? Hvordan så hundene ellers ut?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ok. :)

Flott at du tar tak. :blomst: Det kan jo også være at holdingen er gjort av uvitenhet, men siden hun ristet de virker det ikke sånn.(Det vet vel de fleste at man ikke skal gjøre håper jeg).

Beklager at jeg var kvass i mitt første innlegg, men jeg ble litt paff når jeg tenkte at det burde vært gjort noe, fikk så vondt av hunden.

Muligens hun trenger litt veiledning ift. hunder? Du kan jo ta en telefon til matilsynet og kanskje høre hvordan du bør gå frem? Hvordan så hundene ellers ut?

Det går bra. Ja jeg får kanskje ta en telefon til matilsynet en dag. Bort ifra den ene gangen hun tok bikkja hart, så, så det ut som hundene hadde det bra. Hun går på jakt med de, og lever et lykkeliv som en Setter skal gjøre! :). Men jeg skal sjekke om hundene har det bra, jeg er en hundelsker, og liker ikke og se at hunder blir tatt i nakkeskinnet eller at man rister hundene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...