Gå til innhold

matvarer vi savner..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cid skrev (1 minutt siden):

Plantebasert Nugatti?

Njei. Ikke helt men litt kanskje. Sjokoladepålegg med 56% søtpotet og bønner og grønnsaker. Litt som kakeglasur. Elsket det. 😢

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Njei. Ikke helt men litt kanskje. Sjokoladepålegg med 56% søtpotet og bønner og grønnsaker. Litt som kakeglasur. Elsket det. 😢

Sjokolade med potet og grønnsaker? O:

Skrevet
Cid skrev (2 minutter siden):

Sjokolade med potet og grønnsaker? O:

Kanskje flere som syntes det var rart siden det blir borte🙃 men jeg har spiste mye av det. Kjøpt philadelphia med freia-sjokolade i nå da, men skeptisk. Men må prøve å erstatte..🙂

Skrevet
Frøkenfryden skrev (27 minutter siden):

Jeg tror plantego’ sjokao er borte:gråter:

Ikke så lenge siden jeg kjøpte den, på eurospar mener jeg det var. 

Anonymkode: d8b07...982

Skrevet

Banan bugg tyggis og tusenfryd drops, clip og clap is med tyggis pinne inni tror jeg?

Anonymkode: 7749c...1a0

Skrevet

Kaptein Sabeltann isen med cola smak.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke så lenge siden jeg kjøpte den, på eurospar mener jeg det var. 

Anonymkode: d8b07...982

Jeg håper det ikke er sant men den er fjerna fra ODA og meny netthandel og ASKOs nettsider, så da svinner håpet litt😢 Men takk!!

Skrevet
Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Jeg håper det ikke er sant men den er fjerna fra ODA og meny netthandel og ASKOs nettsider, så da svinner håpet litt😢 Men takk!!

Var det en av 2024 nyhetene i butikkhyllene?

Skrevet
enkefru skrev (På 28.8.2025 den 21.36):

Det går nesten ikke en uke hvor jeg savner Start-kjeks… digg momsemat til kvelds med litt ost på 
Jeg forstod det som at maskinen (formen?) den ble laget i, var ødelagt, derfor sluttet de…. Men… lag den i en annen form dere allerede har da, Sætre!! Pliiiis

IMG_1283.jpeg

Den var ingen favoritt hos meg, - omtrent som å spise papp...

Anonymkode: c3443...e61

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Cid skrev (2 minutter siden):

Var det en av 2024 nyhetene i butikkhyllene?

Nei 2022 tror jeg.

Skrevet
Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Nei 2022 tror jeg.

Oi da har det vart en stund, det er lang nok til å kunne få noe som en fast favoritt da 😕

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner ingen bilder, men sent på 90 tallet/ tidlig 2000 tall så hadde Sopps en pastasaus på glass. Den het noe ala familiens pastasaus, skulle være ekstra mild på smak. Den var skikkelig usunn i forhold til mange, med mye sukker bl.a. Den var en slags guilty pleasure vi brukte en gang i blant med KUN karbonadedeig til. Ellers lager jeg sausen selv og har mye grønnsaker i, men den var sånn kosemat. 

Noen som husker den? 

Anonymkode: 417df...da1

Skrevet
Frøkenfryden skrev (14 timer siden):

Plantego Avocado og kikerter ser spennende ut. Noen som har prøvd den?

Anonymkode: c7bcb...e7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Plantego Avocado og kikerter ser spennende ut. Noen som har prøvd den?

Anonymkode: c7bcb...e7f

Ja den er ok synes jeg🙂 bruker den under kokt egg, salt kjøttpålegg eller kylling o.l. på knekkebrød eller i wrap.

• Nyttig 1
Skrevet

Vanlig kesam! Borte fra ODA og meny!!? Jamen?!! Det går jo ikke. Jeg har sååå mange oppskrifter med det😭😭😭

Skrevet

Kan se ut som det er ny stor boks bare. Det kan jeg leve med! Livskrise avverget🤗

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg savner faktisk små bokser med kesam. Nå er det bare sånn stor boks og jeg spiser det ikke opp. Synd at alt som komme i kjempe størrelser. For meg er kesam sånn ting jeg bare spiser innimellom. Da var den gamle boksen perfekt størrelse. 

Endret av Ludovica-
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2025 den 21.22):

Den var ingen favoritt hos meg, - omtrent som å spise papp...

Anonymkode: c3443...e61

Ja, Start-kjeks er nesten vond barndomsminner. Luftig papp med et snev av sødme. Mener det ble servert til ost (altfor søtt til det) og/eller til "formiddagskaffe" når mor hadde besøk av venninner på dagtid. Da tror jeg det ble brukt brunost oppå. For øvrig et litt sånn rart rituale sett i dagens lys. Husmødrene kunne møtes og drikke kaffe mellom frokost og middag. Da var vel ikke brødskiver, som var normal formidddagsmat, "bra nok" og man måtte ha noen kjeks og kanskje rundstrykker eller lignende - altså en finstemt avveining mellom ganske sunn hverdagsmat og kaffemat. Grovt brød med pålegg var ikke innafor - formkaker eller enda mer fornem bakst var for meget. 

Anonymkode: 3951d...39b

AnonymBruker
Skrevet
diddi skrev (På 24.8.2004 den 14.14):

Røde sagogryn!!! Husker mormors sagosuppe/pudding.

Det var ikke havregryn i saftsuppe du tenker på? 

Anonymkode: 47601...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...