Gå til innhold

matvarer vi savner..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vegme bites og pulled savner jeg 😋 Var fint med et norskt alternativ, og de var helt ferdige til å spises. Fint med ulike typer med «klart til bruk -protein». Bites forsvant for lengre siden enn pulled. Var Norgesgruppen som hadde dem, og Bama var produsent. 

IMG_4598.jpeg

IMG_4597.jpeg

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mr brownie sitron! De var gode men alt som ikke er sjokolade eller karamellsmak forsvinner i dette landet :(

Findus red curry blanding fra frysedisken. Var en enkel middag på trøtt dager. 

Skrevet
Ludovica- skrev (5 minutter siden):

Mr brownie sitron! De var gode men alt som ikke er sjokolade eller karamellsmak forsvinner i dette landet :(

Alt det gode med sitronsmak forsvinner 😕

Skrevet
Cid skrev (21 timer siden):

Caramello.jpg

Ja, den ble vel borte fra noen år siden - ble bare borte, uten noe omtale, sik det var rundt Lohengrin og Krembanan. Veldig god karamellsmak. Ganske mørk karamell, som er mye bedre enn lys karamell.

Skrevet
Johan uten land skrev (Akkurat nå):

Ja, den ble vel borte fra noen år siden - ble bare borte, uten noe omtale, sik det var rundt Lohengrin og Krembanan. Veldig god karamellsmak. Ganske mørk karamell, som er mye bedre enn lys karamell.

Tok meg lang tid før jeg innså den var borte faktisk, rart det :P den med banan spiste jeg sjeldent men smaken var god. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Cid skrev (6 minutter siden):

Tok meg lang tid før jeg innså den var borte faktisk, rart det :P den med banan spiste jeg sjeldent men smaken var god. 

Ja, noen år siden jeg tenkte på at den var borte - men kunne jo være sortiment i lokale butikker også.... Krembananen til Nidar var god. Men den til Bergene var langt bedre. Selv etter at Nidar tok over produserte de Bergene en god stund, mener jeg - den var slankere og hadde "gullpapir" - men viktigst var smaken langt friskere. Mer som Hobby med kremkosistens - litt syrlig. Eller tenk - gjerne som Opal, men med banansmak.

Endret av Johan uten land
Skrevet

Tortilla strips fra Old El Paso. Riktignok ikke så lenge siden den forsvant, men det er merkbart 😢 Fast tilbehør til tacoen, og nå har den forsvunnet fra jordens overflate

Skjermbilde 2024-10-06 kl. 22.09.05.png

Skrevet

image.jpeg.ddbc856e976dde21634b732131b5ac0f.jpeg

Denne. Kan ikke skjønne at så få likte den, den var skamgod. Tenker på den minst 1 gang i uken. Og en mørk sjokoladeplate med bringebær og flytende sjokoladesaus inne. Fant ikke bilde av den. 

Anonymkode: 04df2...a3c

Skrevet
Cid skrev (2 timer siden):

Alt det gode med sitronsmak forsvinner 😕

Ja 😕 veldig vanlig i mer sydlige land.

Skrevet
Ludovica- skrev (1 minutt siden):

Ja 😕 veldig vanlig i mer sydlige land.

Disse var ordentlig gode :sikle:

3320549.jpg?imageId=3320549&panow=0&pano
7039317002745.jpg?itok=9CGfeXxH

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 21.02):

Husker dere den sjokoladen som het Relax? Var ikke så lenge, hverfall på slutten av 90-tallet. Gul emballasje, og forskjellige smaker. image.thumb.png.934bdd5322d041702eaa9ab767dfb608.png

Anonymkode: a2706...3da

Denne nevnes i ALLE slike tråder nesten og jeg kan ikke skjønne hvorfor Nidar ikke tar hintet 😅

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

image.jpeg.ddbc856e976dde21634b732131b5ac0f.jpeg

Denne. Kan ikke skjønne at så få likte den, den var skamgod. Tenker på den minst 1 gang i uken. Og en mørk sjokoladeplate med bringebær og flytende sjokoladesaus inne. Fant ikke bilde av den. 

Anonymkode: 04df2...a3c

Når hadde de denne? Er den gammel? Husker den ikke 

Skrevet
Cid skrev (18 timer siden):

Disse var ordentlig gode :sikle:

3320549.jpg?imageId=3320549&panow=0&pano
7039317002745.jpg?itok=9CGfeXxH

Har de sluttet å selge disse? De var fast inventar på søndagskafeene i kirka da jeg var barn😋

• Liker 1
Skrevet
Paneera skrev (11 minutter siden):

Når hadde de denne? Er den gammel? Husker den ikke 

Ikke den du sitere, men kom i 2018-17 en plass, omtrentlig samtidig som den med karamell. Forsvant i 2022 tror jeg?

Den var knallgod, savner den jeg også

Anonymkode: 97c5d...3df

Skrevet
Paneera skrev (13 minutter siden):

Har de sluttet å selge disse? De var fast inventar på søndagskafeene i kirka da jeg var barn😋

Ja :( spesielt den øverste var så sykt god! Nå er alle sitron kjeksene jeg likte vekke :sukk:

Skrevet
Ludovica- skrev (På 6.10.2024 den 20.26):

Denne? Synes jeg har sett den de siste dagene.. Nettbutikkene til Meny, Spar og Oda har dem fortsatt.

large.thumb.jpg.a53242a52e2e1fc2b2454ff34f16a194.jpg

Skrevet
applestories skrev (11 timer siden):

Denne? Synes jeg har sett den de siste dagene.. Nettbutikkene til Meny, Spar og Oda har dem fortsatt.

large.thumb.jpg.a53242a52e2e1fc2b2454ff34f16a194.jpg

Jepp. Mulig det er sånn siste rest? Bare ser i mange butikker som tidligere hadde de at de nå er forsvunnet og også ikke lenger er i sortimentet. Noen steder fullstendig tatt bort og noen steder kun etikett for den med sjokolade.

Skrevet
Ludovica- skrev (Akkurat nå):

Jepp. Mulig det er sånn siste rest? Bare ser i mange butikker som tidligere hadde de at de nå er forsvunnet og også ikke lenger er i sortimentet. Noen steder fullstendig tatt bort og noen steder kun etikett for den med sjokolade.

Er den ikke ny da? Synes å huske den var helt ny bare tidligere i år. 

Skrevet
Cid skrev (Akkurat nå):

Er den ikke ny da? Synes å huske den var helt ny bare tidligere i år. 

Nei et par år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...