Gå til innhold

matvarer vi savner..

Olse

Anbefalte innlegg

Macronen skrev (På 8.6.2023 den 13.52):

Er noen eldgamle nok til å huske myk ostene Chateau Rouge og Chateau Bleu?  Det var ferdig oster pakket inn i type alu folie og kom som trekanter. De to ostene hadde veldig lik smak, jeg tror den ene var litt mere modnet. Jeg elsket de ostene!! De hadde en veldig nøytral smak og nærmeste blir vel Filadelfia, men hverken utseende, konsistens eller smak er det samme. Vet noen hvem som produserte dem? De var populære på oste party men det var også mange matoppskrifter hvor de ble brukt. 

Gammel Maarud-klassiker. Vet ikke når de ble borte.

Anonymkode: 5d8c5...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, jeg savner sånn en konfekt, som jeg selvsagt ikke husker navnet på. Men det var en konfekteske med sjokoladehjerter med marsipan 🤩 Jeg synes mange marsipanstenger/biter er dekket med mørk sjokolade, og det liker jeg ikke. Jeg synes den blir for bitter. Men den konfekten var med lys, deilig melkesjokolade og perfekt marsipan inni. Det var «standardgaven» på Valentines day når jeg gikk på skolen. Ikke sett den på 15-20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med pizzaen med sjokolade? Tror det var Dr. Oetker som hadde den. Ble neppe en suksess da den ble fjernet raskt igjen. For all del, ikke min greie og følte aldri for å kjøpe den. Kjøpte den en gang og var bedre enn ventet, men jeg hadde aldri visst om jeg skulle ha den til middag eller dessert. Men jeg savner alternativet 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besserwisser skrev (17 timer siden):

Ah, jeg savner sånn en konfekt, som jeg selvsagt ikke husker navnet på. Men det var en konfekteske med sjokoladehjerter med marsipan 🤩 Jeg synes mange marsipanstenger/biter er dekket med mørk sjokolade, og det liker jeg ikke. Jeg synes den blir for bitter. Men den konfekten var med lys, deilig melkesjokolade og perfekt marsipan inni. Det var «standardgaven» på Valentines day når jeg gikk på skolen. Ikke sett den på 15-20 år.

Niederegger - Sjokoladebutikken

? ❤️

Anonymkode: 5715e...384

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gammel Maarud-klassiker. Vet ikke når de ble borte.

Anonymkode: 5d8c5...4b4

Det stemmer,det var Maarud. Synd de ga seg med å lage ost!

Anonymkode: a2b85...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Niederegger - Sjokoladebutikken

? ❤️

Anonymkode: 5715e...384

Åh, takk for tips!» De så jo gode ut, men dessverre ikke de jeg tenkte på. Jeg ser det står mørk sjokolade på lokket der, og det var det ikke på de jeg likte så godt. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner pasta di cremona fra Toro 👍

Anonymkode: 0c959...20d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Får så veldig lyst på disse nå 🤤

61mVgrlcGxL.jpg
3320.jpg

Det chipsletten potetgullet tror jeg at jeg har sett på Europris. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Det chipsletten potetgullet tror jeg at jeg har sett på Europris. 

Er vekke nå 😕 den, rc cola og toffecups kjeksene er grunnen til at jeg har brukt å dra på europris. Nå tror ikke jeg de har rc cola en gang lenger så all grunn til å handle der er vekke 😕  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 12.6.2023 den 1.31):

Pariser Pizza 

Jaaa faen de var gode

Anonymkode: 9c7eb...74f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jaaa faen de var gode

Anonymkode: 9c7eb...74f

Ja det var de godt noen er enige  😍 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker vestlandslefsene man kjøpte som store ark? Også skylte man de i vann og la i plastpose slik at de myknet seg opp. Også smurte man selv på smør/sukker/kanel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
000VF000 skrev (30 minutter siden):

Noen som husker vestlandslefsene man kjøpte som store ark? Også skylte man de i vann og la i plastpose slik at de myknet seg opp. Også smurte man selv på smør/sukker/kanel. 

Ja. Gode! Så lenge de ble vannet nok 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (23 timer siden):

Er vekke nå 😕 den, rc cola og toffecups kjeksene er grunnen til at jeg har brukt å dra på europris. Nå tror ikke jeg de har rc cola en gang lenger så all grunn til å handle der er vekke 😕  

Så synd 😕 men kan ikke være så lenge siden chipsletten forsvant? Er ikke så lenge siden jeg så den sist. Rc cola trooor jeg rema-butikkene har i mitt område. Men skal ikke si det helt sikkert siden jeg alltid kjøper coca cola om jeg skal ha cola. Du har ingen Roma-utsalg i nærheten av deg? Er jo Roma i Lillestrøm som produserer rc-colaen her i Norge. Eller så får du ta deg en tur på fabrikkutsalget i Lillestrøm å hamstre noen kasser, hehe.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (2 timer siden):

Åååå, de husker jeg fra barndommen 🤩 Mormor pleide å ha dem og vi spiste masse av dem da vi var hos mormor og morfar på sommeren. De var så gode! 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (57 minutter siden):

Så synd 😕 men kan ikke være så lenge siden chipsletten forsvant? Er ikke så lenge siden jeg så den sist. Rc cola trooor jeg rema-butikkene har i mitt område. Men skal ikke si det helt sikkert siden jeg alltid kjøper coca cola om jeg skal ha cola. Du har ingen Roma-utsalg i nærheten av deg? Er jo Roma i Lillestrøm som produserer rc-colaen her i Norge. Eller så får du ta deg en tur på fabrikkutsalget i Lillestrøm å hamstre noen kasser, hehe.

Tror sist jeg så chipsletten var i 2021 eller tidlig 2022, er Roma en kjent butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (8 timer siden):

De finnes enda… https://spar.no/nettbutikk/varer/brod-og-bakervarer/pasmurte-lefser/vestlandslefsa-7037421026817 

Anonymkode: 54c27...41e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...