Gå til innhold

Nerf gun. Noen barn som har?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er blitt populært i klassen til 8-åringen min. Så han fikk kjøpe seg en i dag.

Dere som har det, hvilke regler har dere på bruk av de? Jeg sa med en gang at han ikke hadde lov å skyte å på noen, men han fortalte at de andre guttene hadde skutt på han og hverandre både i dag og tidligere. Er det greit?

Anonymous poster hash: c1908...e69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er blitt populært i klassen til 8-åringen min. Så han fikk kjøpe seg en i dag.

Dere som har det, hvilke regler har dere på bruk av de? Jeg sa med en gang at han ikke hadde lov å skyte å på noen, men han fortalte at de andre guttene hadde skutt på han og hverandre både i dag og tidligere. Er det greit?

Nei, ikke greit å skyte på hverandre. En nerf"kule" i øyet kan gjøre stor skade.

Anonymous poster hash: 25335...7db

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det jeg og tenker. Bare lurer på hvordan jeg skal ta det opp med foreldrene til de andre ungene. Den som skyter mest på andre er en det er veldig lite lett å nå gjennom til. Og foreldrene er om mulig ennå verre 😞

Skrevet

Jeg kan ikke fordra Nerf Guns. Det er populært her også og jeg skjønner ikke hva foreldrene tenker med.

I det minste bør du fortelle gutten at det er absolutt forbudt å sikte mot overkropp/ hode. Og utstyre ham med beskyttelsesbriller. Ville også tatt kontakt med de andre foreldrene og prøvd å få dem med på laget.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg sa da han kjøpte den var at han aldri har lov å sikte på noen. Men han fortalte først i dag etter at han hadde vært ute å lekt med de andre at de siktet og skjøt på hverandre. Og at de har gjort det tidligere.

Skal høre med de andre foreldrene hvilke regler de har, og hvis det ikke bedrer seg får han bare lov å bruke den i hagen vår. Der er det nemlig mine regler som gjelder

Skrevet

Tror sønnen din blir utflirt om du tropper opp med beskyttelsesbriller:-) ærlig talt.... skulle ikke si det...men vi lagde pil og bue da jeg var på den alderen...var vi heldig så fant vi småspiker til pilspiss. Tenker jeg ikke er alene om å ha gjort det. Nerfkrig er gøy.! Hiv deg heller med selv neste gang i stedet for å bekymre seg. Ungene greier å passe på!:-)

Skrevet

Jeg kan ikke fordra Nerf Guns. Det er populært her også og jeg skjønner ikke hva foreldrene tenker med.

I det minste bør du fortelle gutten at det er absolutt forbudt å sikte mot overkropp/ hode. Og utstyre ham med beskyttelsesbriller. Ville også tatt kontakt med de andre foreldrene og prøvd å få dem med på laget.

Helt uaktuelt her også.

Våpen er ikke leker.

Skrevet

Men da må dere jo passe på alt! Hopper ungene tau kan en plutselig slippe tauet og noen få i øyet, man kan skalle om ma hopper flere på trampolina, du kan få fotballen i magen...hjelp! Det første ungene tester er hvor vonde skuddene til nerfen er...gjerne mot hånda. Så løper de rundt med litt avstand og skyter. Da er skuddene slett ikke så harde. Skumgummi... med en liten gummitupp. Det er jo ingen som med vilje skyter noen i øyet på kloss hold! Om det skjer hadde nerfen blitt konfiskert på ubestemt tid! La de no prøve da! Er ikke no gøy å skyte nerf på "blink"...like lite gøy som å kaste snøball på blink:-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Ungene greier å passe på"?

Vel.

Da jeg var liten, løp vi rundt med pil og bue. Jeg hadde fått høre om ei jente som hadde fått ei pil i øyet og blitt blind, så jeg spurte de andre om vi kunne bli enig om å ikke skyte mot ansiktet, men bare sikte mot kroppen. Jeg ble nedstemt, gitt.

Greit at jenta var maks uheldig, men man trenger ikke utfordre skjebnen heller. Risikoen er for stor, når det først går galt kan det gå VELDIG galt.

Anonymous poster hash: 156ff...2b5
Skrevet

Nerf har egne beskyttelsesbriller, regner med at de ikke er helt ukule. En fotball i magen, en brukket arm eller et skrubbsår er helt uproblematisk og hører barndommen til. Ødelagt syn er noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Nerf har egne beskyttelsesbriller, regner med at de ikke er helt ukule. En fotball i magen, en brukket arm eller et skrubbsår er helt uproblematisk og hører barndommen til. Ødelagt syn er noe annet.

Tok meg et google bildesøk, ble positivt overrasket. Mange kule beskyttelsesbriller på markedet :)

Anonymous poster hash: 156ff...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke greit å skyte på hverandre. En nerf"kule" i øyet kan gjøre stor skade.

Anonymous poster hash: 25335...7db

Hvorfor selges da dette i Norge- det hellige land?

Anonymous poster hash: 54d31...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Men da må dere jo passe på alt! Hopper ungene tau kan en plutselig slippe tauet og noen få i øyet, man kan skalle om ma hopper flere på trampolina, du kan få fotballen i magen...hjelp! Det første ungene tester er hvor vonde skuddene til nerfen er...gjerne mot hånda. Så løper de rundt med litt avstand og skyter. Da er skuddene slett ikke så harde. Skumgummi... med en liten gummitupp. Det er jo ingen som med vilje skyter noen i øyet på kloss hold! Om det skjer hadde nerfen blitt konfiskert på ubestemt tid! La de no prøve da! Er ikke no gøy å skyte nerf på "blink"...like lite gøy som å kaste snøball på blink:-)

...og hva skjer med øyet?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror du blinker fort så ikke skumgummiskuddet gjør særlig skade. Har tre barn fra 6-12 år som har lekt nerfkrig noen timer...foreløbig har det gått bra. De har selv funnet ut at de ikke sikter mot hodet. Ikke vits i å mase om det. Jeg kan ikke følge opp regelen 24/7. Om de er hos naboen og leker må man jo bare stole på at barna har lært litt, og er lott forsiltige. Men du kan jo aldri være 100 prosent sikker. Uhell kan selvfølgelig skje - bank i bordet- men ser ikke at nerf er spesielt farlig. Da synes jeg bayblade var skumlere for da satt barna så nærme "spillefatet" og de små metalldelene spratt plutselig alle veier. Men bevares...gikk jo bra den perioden også...selv om jeg var litt skeptisk. :-) barn er ganske ansvarlige! Men så er vi heldig at de tre barna våre passer på hverandre og kommer fort å gir beskjed om noe er galt. Har troa på at med strikte regler du ikke alltid klarer å følge opp så blir det vanskelig -lettere om barna erfarer selv hva som er greit og ikke greit - med veiledning fra voksne selvfølgelig.

Endret av Snabeltann
Skrevet

Og her ble det vm i skrivefeil med mobil med små taster:-) sorry! :-)

Skrevet

Kjøper ikke våpen til ungene mine, de kommer aldri til å få slikt av oss!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper ikke våpen til ungene mine, de kommer aldri til å få slikt av oss!

Enig, det har faktisk med holdninger å gjøre.

Min mann og jeg synes det er kjempeharry at voksne lar barna gå med våpen"leker".. Rimelig uintelligent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nerf er vel for at man skal skyte på hverandre? Det er jo bare skumgummi...

Anonymous poster hash: 4754b...78e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke at foreldre ønsker at barna skal leke krig!! De leker at de skyter og dreper hverandre.

Det gjør de ikke når de hopper på trampolinene eler spiller fotball.

Hele problemstillingen til TS hadde vært unngått dersom hun tok et standpunkt for seg og de holdninger hun ønsker at barnet skal vokse opp med. Isteden gir hun etter for press og sitter med problemer i etterkant.

"hvordan unngå at krigsleken jeg har kjøpt til barnet mitt ikke blir brukt som krigsleke?"

Vi er nødt til å stå imot gruppepress dersom vi skal opprettholde en viss moral. Krig er ramme alvor!! (ref. Syria om dagen!!)

Anonymous poster hash: 0ba13...310

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...