Gå til innhold

Piggsvin i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste somrene hatt besøk av et piggsvin, mener det er det samme da den ikke finnes redd for mennesker og man kan håndfore den, samt at den er totalt fryktløs ovenfor den redde hunden min :fnise:

Er det noen som har laget et bol, matet og hatt flere piggsvin etc her? Vil gjøre det til et gunstig sted da de er veldig nyttige, samtidig som de selvsagt er veldig søte. Mater den med hundefòr, og setter ut friskt vann hver kveld/natt, og det tar ikke lang tid før den er tilbake. Forstår jo at jeg må fortsette med dette hver natt nå, men det er liten pris å betale. Tenkte å lage en kasse med løv, kvister, etc før jeg setter i gang med å luke, og ordne i hagen slik at den har et uforstyrret sted å sove på dagen.

Er det noen med erfaringer med piggsvin her? Hva som er best mat, tilholdssted osv?

Anonymous poster hash: 19c0b...ff4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en liten familie under trappa. :) Der trivdes de åpenbart godt.

Anonymous poster hash: c285e...179
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle fall hørt at de er glade i melk. Så sett ut en skål melk så kommer de løpende. :P

Anonymous poster hash: e19ee...b9c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pinnsvin, søte deg! :)

Anonymous poster hash: d7e0a...497

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Nei, det henger jo ikke sammen? De er fulle i pigger, ikke pinner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en liten familie under trappa. :) Der trivdes de åpenbart godt.

Anonymous poster hash: c285e...179

Så koselig! :) Var det mye planter og slikt under trappa? Er litt nervøs for at den vil forsvinne når det blir litt mer ryddig i hagen.

Jeg har i alle fall hørt at de er glade i melk. Så sett ut en skål melk så kommer de løpende. :P

De elsker melk, men tåler det veldig dårlig. Ofte det ender med diare og død. Men setter ut boksemat til katt innemellom for festmåltid. Bare at den får konkurranse fra nabokattene...

• Liker 2
Gjest Tassen10
Skrevet

Jeg har i alle fall hørt at de er glade i melk. Så sett ut en skål melk så kommer de løpende. :PAnonymous poster hash: e19ee...b9c

Jeg mener ganske sikkert å ha hørt at de IKKE skal ha melk.

AnonymBruker
Skrevet

Piggsvin, søte deg! :) Det er som å si have til hage. Det er ikke feil, men det mer korrekte er piggsvin da de har pigger og ikke pinner på ryggen.

https://snl.no/piggsvin

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

post-37809-0-25313500-1429550368_thumb.j

H*n er bra søt også da :rodmer:

• Liker 4
Skrevet

Så koselig! Har lest at piggsvin spiser brunsnegler, og det er jo en fin bonus.

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Pinnsvin, søte deg! :)Anonymous poster hash: d7e0a...497

.....eller piggsvin. Begge deler er riktig.
AnonymBruker
Skrevet

Det heter pinnsvin!!!! Piggsvin er smør på flesk

Anonymous poster hash: 44d92...a81

AnonymBruker
Skrevet

ååh jeg skulle ønske det gikk an å ha pinnsvin som husdyr <3 Husker vi hadde en liten tass som kom innom da jeg var liten, siden vi hadde kattemat og vann stående ute. Den var så søt!

Anonymous poster hash: 2db38...0ea
AnonymBruker
Skrevet

ååh jeg skulle ønske det gikk an å ha pinnsvin som husdyr <3 Husker vi hadde en liten tass som kom innom da jeg var liten, siden vi hadde kattemat og vann stående ute. Den var så søt!

Anonymous poster hash: 2db38...0ea

Så et program på Animal Planet om en som hadde pinnsvin som husdyr.Det var i USA,og det var visst ikke uvanlig der.

Anonymous poster hash: d72ea...e17

Skrevet

Vi hadde en liten pinnsvinfamilie boende i hagen i fjor sommer. Kattene våre var veldig nysgjerrige, men naboskapet fungerte helt fint. Kattene lærte fort å ikke gå for nært... Og den ene katten vår beskyttet pinnsvinungene da en annen katt kom inn for å "bølle" :rodmer: Vi laget til en liten pinnsvinbolig under den ene trappa til terrassen. Vi brukte 2 trekasser (sånne som man har frukt og grønnsaker i). De forsynte seg av kattenes matfat og drikke (ikke melk, men vann). Håper vi får en familie i år også!

• Liker 1
Skrevet

Pinnsvin skal ikke ha melk, det er bokstavelig talt livsfarlig for dem da de er eksepsjonelt laktoseintolerante og får så mye magetroll at de kreperer av det.

Skal du sette ut noe drikkende, bruk friskt vann.

Av mat bør du unngå hundematen, let heller rundt i hagen etter snegler, meitemark eller insekter for å gi til pinnsvinet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...