AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Har ca -5 på begge øyne, og har stort sett brukt linser i alle år. Skal på undersøkelse på memira, og fikk beskjed om å bruke briller i 10 dager før undersøkelsen, slik st synes skulle stabilisere seg. Hadde ikke briller, så kjøpte meg helt nye briller, men synes det er veldig ubehagelig å bruke briller. Spesielt hvis jeg skal trene eller jobbe. Kan jeg bruke linser innimellomx, eller må jeg bruke briller hver dag i 10 dager, hele dagen? Har jo hatt stabilt syn lenge.. Har noen vært i samme problemstilling? Ønsker gjerne høres fred historier også Anonymous poster hash: b26a6...5f2
Minya Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Å gå fra å bruke linser hele tiden til briller, er ganske sært, uvant og litt ubehagelig, mest fordi du får korrigert mer nøyaktig med briller enn du får med linser, og det er uvant å ha mindre synsfelt. Har du fått beskjed om å bruke briller, så bør du det. Trener du noe veldig aktivt, kan du sikkert bruke linser i et par timer, men jeg ville unngått linsene såfremt det lot seg gjøre. Selv om synet ditt har vært stabilt i årevis, er ikke øynene like avslappet med linser som med briller fordi brillene korrigerer deg mer riktig slik at øynene slapper av. Linser finnes bare i 0,25-styrker (1,25, 1,50, 1,75 og så videre), mens brilleglass kan slipes til enda mindre styrkeforskjeller. Det er også ofte derfor optiker gjerne vil at man skal bruke briller samme dag eller dagen før man kommer til kontroll når man er både brille- og linsebruker.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Det er en grunn til at du IKKE skal bruke linser før du kommer. Så hold deg til briller Anonymous poster hash: 32530...1b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå