Gå til innhold

GNAGSÅR - konstant

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og nå, igjen.... Store, sprikende sår som gir væske og blod, og jeg har ikke mulighet til å bytte sko på noen timer, og jeg kan heller ikke gå uten sko. Hva gjør jeg nå? Dette skjer hele tiden og jeg er så lei.... Jeg må jo være en av de få som får gnagsår uansett hva jeg bruker av sko, og har gnagsår som aldri blir borte...

Anonymous poster hash: 2ca82...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gnagsårplaster? Eller andre plaster hvis det er det eneste du har tilgjengelig?

AnonymBruker
Skrevet

Gnagsårplaster? Eller andre plaster hvis det er det eneste du har tilgjengelig?

Hadde ikke regnet med gnagsår, så tok ikke med meg plaster i veska, men tror kanskje jeg må begynne p ha det med hele tiden. Ts

Anonymous poster hash: 2ca82...930

AnonymBruker
Skrevet

viss du er kronisk plaget med gnagsår så slutt å kjøp sko som er et halnummer eller helnummer for små

Anonymous poster hash: 60a14...5e1

Skrevet

Lær deg å bruke gnagsårplaster preventivt uansett, og som en nødløsning nå kan du ha en bit mykt papir på såret og tape det fast med enten gaffatape eller elektrotape. Rens det og legg på skikkelig plaster så snart du kommer hjem.

Begynn også å sjekke høyden på hældelen av skoen (ikke høyden på selve skohælen altså, men det området på skoen som blir sittende bak hælen din) når du kjøper nye sko.

Er det litt høyt kan det gnage noe så helt forjævlig, samme om det blir for lavt. Finner du ikke gode sko med "riktig" høyde, kjøp de som blir litt for høye bak og bruk hælsåler for å få riktig høyde.

Pass også på at skoene ikke har "skarpe" kanter bak hælen, for de gnager uansett hvor flink du er å gå skoene ut.

Sko gnager også betraktelig mer om de er for store. Finnes de ikke i halvnummer, bruk tykkere sokker og gnagsårplaster. Er det sko som vil utvide seg naturlig når du går mye med dem, kan du sjanse på å kjøpe dem i det minste nummeret du klarer å få på deg. Feks om 38 er for stort og 37 er litt lite og de ikke har 37,5, kjøp 37. Men bare om skoene er myke, slik som joggesko eller lignende. Sko i skikkelig lær bør alltid kjøpes i "perfekt" størrelse.

Og gå heller for praktiske og gode sko enn "pene" sko. Du skal bare ha dem på føttene. Sko er forbruksvare som blir ødelagt etter et par år, føttene dine skal du ha i mange, mange år til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...