AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Er jeg unormal som får akutte tilfeller av "jeg-må-ha-fri"? F.eks hvis vi er på ferie en helg eller på besøk en helg hos svigers, får jeg lyst til å stikke fra mann og barn, og gå meg en tur på 2-4 timer. Være HELT alene og gjøre det jeg føler for. Se på naturen, finne et fint sted å sitte og lade opp igjen. Har inntrykk av at de fleste synes familielivet er tipp topp til enhver tid, og ikke får denne rømmetrangen som jeg får. Hadde det vær dårlig gjort hvis jeg gjorde det en gang? Anonymous poster hash: 6dbe6...a21
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Synes ikke det er rart, synes det er rarere hvis du aldri har det behovet. Du er jo et eget menneske du også, ikke bare mamma og familiemenneske Just do it!Anonymous poster hash: 8e9d6...26f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Kjenner følelsen. Familieliv er oppskrytt. Prøv å få mannen din til å forstå det, eller forklar hvorfor du trenger dette. Kjempeviktig å lytte til deg selv. Jeg er sikker på du er en bedre menneske gjennom hele dagen hvis du får til å stikke av litt. Jeg gjorde ikke det og var i ferd med å bli folkeond til tider. Påtrykket familieliv er ikke for alle. Vi er bare forskjellige og burde kunne ha lov til å tilrettelegge for hver enkelte. Stikk av og god tur Anonymous poster hash: 4b6d0...bb7 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Jeg personlig liker familie livet godt, men synes det er himmelsk å lade opp engang i mellom alene.
Fru Ibsen Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Jeg har det samme behovet, tror ikke det er så uvanlig. Jeg kommer fra en familie der de fleste synes det er hyggeligere jo flere vi er. Påskeferie med totalt to tanter, to onkler, fem søskenbarn, egne søsken og foreldre, samt besteforeldre var dermed ikke uvanlig. Og hytta vår var ikke stor, den hadde bare tre soverom... Nå som jeg er voksen orker jeg ikke dette... Jeg er gjerne på ferie med mine barn og mann + mine foreldre/svigers og søsken, men jeg MÅ av og til ha litt tid for meg selv. Får stor forståelse fra min mor, som egentlig er lik som meg, pappa skjønner det ikke, men aksepterer det. (Jepp, det var hans familie vi ferierte med...)
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Jeg trenger noen timer for meg selv jeg også. Skulle hatt mer av det! Jeg får ikke klar et hodet med folk rundt meg hele tiden. Burde ta meg noen timer her og der mer enn jeg gjør.Anonymous poster hash: efd67...6b2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Jeg og mannen har en regel om at vi gir hverandre en til to timer barnefri hver helg. Jeg foretrekker å være hjemme og ha huset stille for meg selv, men han vil gjerne ut på noe for seg selv. Vi har alltid familietid i helga men litt tid alene med bara er også kos. Jeg har ting som er mamma-ting og han kan gjøre pappating med dem. Med helger på tur eller besøk faller jo dette vekk, men sånn til vanlige helger funker det foreløpig fint. Men jeg ser for meg det blir vanskeligere når barna blir eldre og ikke gidder å være med på lekeplassen, skogstur eller henge med på våre ærend på formiddagen lenger.Anonymous poster hash: 06cb2...314
Chromium Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Kjenner meg helt igjen. Syns ikke det er dårlig gjort i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå