Gjest hjelp Skrevet 24. august 2004 #1 Skrevet 24. august 2004 Jeg har ikke kommet meg på nett hjemme siden søndag. Har trådløst nett, hvir huseier har "boksen", alt jeg har er et kort i pc'en. Dette har fungert fram til søndag. Lampa lyser grønt, det står exellent og at jeg har tilkobling til internet. Men, det viser seg at jeg likevel ikke har det, det er iallefall beskjeden jeg får så fort jeg prøver å gå inn på nettet via explorer, mozilla eller msn. Jeg sjekker status, og pc'en sender, skjermen blinker som den skal, men motta er det dårlig med, det går iallefall vannvittig tregt. Noen som vet hva dette kan skyldes ? Jeg har ikke gjort noen endringer som kan gjøre at dette har skjedd heller. Kan feilen ligge oppe hos huseier ? Skjønner ikke hvorfor det lyser grønt og står exellent, når alt er dødt og jeg ikke har tilgang til internet.
Gjest Admin'C Skrevet 24. august 2004 #2 Skrevet 24. august 2004 sjekk om du kan pinge. Har du xp skriv i start->kjør cmd her skriver du ping www.vg.no Får du signal så står det hvor mange ms det tar. Hvis dette er tilfellet så kan det hende at de der borte laster ned med hele linja. Det kan også være en brannmur som du har lagt inn som sperrer tilgangen. Får du ikke kontakt så er det en brannmur ett sted som stopper deg, eller feil oppsett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå