Gjest solstråleen Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 (endret) Kort fortalt; gått på pillen Loette i 8 år. Sluttet i midten av Mars. Fikk blødning som varte fra 25-28 mars. Jeg og samboer ønsker å bli gravide, men har lest så mye rart om at det kan være vanskelig å starten hvis du har gått på pillen lenge. Forstår også at dette kan være individuelt, men hva gjør jeg nå? Kan det hende jeg er gravid eller kan bli det snart, eller kan det ta tid ettersom jeg har gått på pillen så lenge? Jeg tok en test i dag og forventet negativt svar, noe jeg fikk med en liten skyggestrek. Tenkte å ta en test igjen over helgen, siden mensen egentlig skal komme til helgen - men kan jeg forvente det? (regnet meg frem 28 dager fra jeg blødde sist.) Føler meg litt dum, haha, men jeg vet ikke så mye om dette enda. Er litt nytt for meg. Endret 20. april 2015 av solstråleen
Gjest Gjest_Idja Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Det kan hende du er gravid, det kan hende du ikke er gravid, det kan hende du blir gravid veldig snart, det kan hende du ikke blir gravid... Det kan hende du får mensen nå, det kan hende du får mensen om 4 måneder... Altså, veldig vanskelig å si, spesielt siden du ikke har hatt mensen ennå. Det eneste du bør gjøre er å ha sex jevnlig (hver andre dag er lurt), og ta en test hvis du lurer på om du kan være gravid.
neon_sun Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Er du sikker på det var en skyggestrek? Jeg slittet på pillen i januar, fikk aldri stabil syklus og trodde ikke det kom til å klaffe på en stund. Fikk noe jeg trodde var skyggetest, men etter 6 tester med streker og en positiv cb-digital, er jeg veldig gravid gitt. Ergo; det er umulig å vite når man er fruktbar etter pillslutt. Hører om flere som blir fort gravid enn omvendt.
Gjest solstråleen Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Er du sikker på det var en skyggestrek? Jeg slittet på pillen i januar, fikk aldri stabil syklus og trodde ikke det kom til å klaffe på en stund. Fikk noe jeg trodde var skyggetest, men etter 6 tester med streker og en positiv cb-digital, er jeg veldig gravid gitt. Ergo; det er umulig å vite når man er fruktbar etter pillslutt. Hører om flere som blir fort gravid enn omvendt. Er jo ikke 100% sikker, nei. Godt å høre at det kan gå kort tid også. Jeg krysser fingrene!! 😊😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå