AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Jeg må nesten kjøpe meg nye briller nå, og er forberedt på at det vil bli dyrt. Hadde en venninne som betalte over 6000 for briller :o Men da jeg var i Brilleland, kostet noen jo 200 bare.. men det kommer vel brilletilpassing i tillegg? Er det noen andre "skjulte" utgifter? Er student, så prøver å finne ut hvor mye jeg kan forvente å legge ut. Har i tillegg forskjellige styrker på øynene, blir det dyrere da? Og så blir jeg kjempeglad om noen har anbefalinger til billig synsundersøkelse og god service i Oslo gjerne med studentrabatt! ♡Anonymous poster hash: 79d83...8d1
Fireflies Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Jeg må nesten kjøpe meg nye briller nå, og er forberedt på at det vil bli dyrt. Hadde en venninne som betalte over 6000 for briller :o Men da jeg var i Brilleland, kostet noen jo 200 bare.. men det kommer vel brilletilpassing i tillegg? Er det noen andre "skjulte" utgifter? Er student, så prøver å finne ut hvor mye jeg kan forvente å legge ut. Har i tillegg forskjellige styrker på øynene, blir det dyrere da? Og så blir jeg kjempeglad om noen har anbefalinger til billig synsundersøkelse og god service i Oslo gjerne med studentrabatt! ♡Anonymous poster hash: 79d83...8d1 Innfatningen min er fra Prada og kostet 2500,-, deretter kom glassene - som også måtte tilpasses og dermed havnet de på 2500,- Så, glassene har en tendens til å trekke opp også. Men de sier i fra hvor mye ting kommer på.
Gjest tuppesjura Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Dra på specsavers, der finner du rimelige innfatninger, og de kjører ofte kampanjer. 2
Filippa90 Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Specsavers og Brilleland er billigst. Så har du Interoptik, Synsam og Krogh Optikk som er dyrere. Men man får det man betaler for i forhold til glass ihvertfall, spørs hvor mye du bruker dem? Jeg merker stor forskjell på dårligste kvalitet hos Krogh(ca 1300 kr) og dårligste kvalitet hos Specsavers (ca 400 kr). Blir ikke nødvendigvis dyrere med forskjellig styrke, men skeiv hornhinne og prismer kan gjøre det dyrere. Har du høy styrke(over +- 2-2,5) så ville jeg ikke valgt de dårligste glassene. Da kan de ofte bli tjukke. Innfatningen koster mye hvis du tar merkeinnfatning, Ray Ban er vel noe av det rimeligste av de "store" merkene(fra 900 og opp). Ellers vet jeg synsundersøkelse koster 890 hos Krogh, 740 hos Synsam og 450 hos Specsavers. Noen ganger er det jo tilbud da. Fått best service hos Krogh og Synsam.
Gjest Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Briller koster som regel ikke så mye. Det er brilleglassene som kan koste. Og prisen der avhenger av hva slags brilleglass dine øyer trenger. Ellers finnes det ingen skjulte utgifter. De spør deg om du vil ha ekstra som glass som ikke riper så lett osv, men på de tingene så kan du velge å svare ja eller nei. Så eneste utgiften man må ut med er for brillene og brilleglassene 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Briller koster som regel ikke så mye. Det er brilleglassene som kan koste. Og prisen der avhenger av hva slags brilleglass dine øyer trenger. Ellers finnes det ingen skjulte utgifter. De spør deg om du vil ha ekstra som glass som ikke riper så lett osv, men på de tingene så kan du velge å svare ja eller nei. Så eneste utgiften man må ut med er for brillene og brilleglassene[/ quote] Briller ksn koste veldig mye, avhengig av hvor de blir kjøpt, og hvilke tilbud en kommer over. Pris og kvalitet henger og sammen. Synsundersøkelser kosert vel fra 500 og oppover. Hvilke brilleglass / styrke snakker vimom, ts? Merk og at Brilleland kjører kampanjer, nå er det aldersrabatt, hva neste kampanje blir vet ikke jeg, men de pleier ha gode tilbud i mai. I 2014 var det alle infatninger til 200 kr. Har du standar glass, kan du få rimeligere glass enn glass som må spesiallages. Glasstilpassing koster 200 kr. På Brilleland for ett år siden.Anonymous poster hash: 2dc24...907
Gjest Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 (endret) Om man kjøper briller av spesielle merker ja. Jeg kjøpte billige briller som ikke var et populært merke, og har hatt de en stund nå. Merker ingen forskjell på disse og de superdyre jeg kjøpte for noen år siden. Jeg var hos Specsavers, kjøpte 2 brillepar med glass for 1800kr. Superfornøyd Og Specsavers hadde synsundersøkelse inkludert. Ellers er laveste prisen hos andre her i byen på 650 kr Endret 20. april 2015 av Hello Kitte
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 var hos spec savers, men jeg er jo veldig allergisk mot nikkel og enda opp med betennelse i hele ansiktet med den brilleinfatninga jeg fikk der, enda de sa at den var testet og jeg ikke skulle reagere. Det er jo en ting, men når jeg kom tilbake for å fortelle om dette eksploderte de formelig i ansiktet på meg fordi jeg klaget. Så aldri mer spec savers for min del. Nå går jeg til Brilleland, men har visst fått tidenes surpomp av en optiker, så jeg lurer på om det er noe med meg som gjør at de "ikke liker meg". Så da er det tilbake til synsam. Anonymous poster hash: 33ab6...dd9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Briller kan være billige og dyre. Min erfaring er at det er innfatningen som er dyr, glassene er billigere. Den første gangen jeg kjøpte briller, kostet det 6000. Noen år etter bytter jeg glass, noe som kostet rundt 1500. Ellers kjenner jeg de som kjøper billig, som f.eks. på Specsavers, og får med seg to par. Erfaringene deres er at brillene varer ikke så lenge, kanskje et par år før de må byttes ut. Da er det selve innfatningen som svikter. De jeg kjenner med dyrere innfatning har ikke det problemet, meg selv inkludert som har hatt samme innfatning de siste 7 årene. Anonymous poster hash: 12739...529
Gjest Wei Wei Skrevet 20. april 2015 #10 Skrevet 20. april 2015 Min erfaring er at det er innfatning som trekker opp prisen. Noen kjøper merkevare og da kan det blir flere tusen ekstra. Glasset tilpassning må du jo ha uansett.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #11 Skrevet 20. april 2015 Ts her. Har styrke på -4 og -4.25. Så da blir det vel nokså dyrt? Er jo verdt det, da. Ser nada med mine ti år gamle briller. Takk for alle svar. Virker som jeg må bare finne meg rimelig innfatning. Fant forøvrig studentrabatt pp Gundersen og Løken, 280 kr bare. Yay Anonymous poster hash: 79d83...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå