Atrix Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Hvordan er det hvis man reiser på ferie og har katt. Kan man ta den med til Sverige og Danmark på ferien? eller blir det masse karantene etc?
Tvist Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Det blir i alle fall en del dyrlegebesøk. Jeg vet ikke helt med Sverige og Danmark, men tror man må ha rabiesvaksine for å ta katten med dit. Og det må gjøres 6 mnd før utreise.
Tvist Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Eller, ikke for å få katten med men den må være rabiesvaksinert for at du skal få den med tilbake.
TorillK Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Katten må bli ID-merket med microchip og ha pass for å kunne returnere til Norge. Jeg tror at du trenger ikke rabiesvaksine når du reiser bare til Sverige. Du kan finne en god veiledning her: http://www.skiendyreklinikk.no/reise-til-utlandet.html
MLy92 Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Hvor lenge skal du evt. være i Sverige eller Danmark? Personlig syns jeg det er utrolig dumt å ta med katten på ferie. Hva skal du gjøre hvis det stikker av eller forsvinner? Hvis du ikke skal være borte så lenge kan du ikke få en nabo stil å se etter den, eller noen bekjente til å passe den mens du er borte? Eller evt. et dyrepensjonat som har godt rykte? Personlig foretrekker jeg at naboen passer katten, eller noen andre bekjente. Tanken på at ha katten på et pensjonat i flere uker, er ikke god. Men hvis katten får det bra, og de på pensjonatet er flinke og har et godt rykte - så gjør det jo ingenting.. Vurder alternativene før du tar med deg en katt på ferie, for jeg syns det høres ut som en dårlig ide. Jeg forstår det kanskje litt hvis du skal være borte i seks måneder eller mer.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Inn i Danmark: vaksine, chip og eget kattepass. Inn i Norge: vaksine, chip, kattepass og rabiesvaksine som må tas minimum 21 dager (ikke seks måneder!!) før avgang. Rabiesvaksinen holder i tre år, så det er jo bare å slentre innom veterinær og få den sammen med passet, for eksempel. (Har nettopp vært igjennom hele balletten selv, med katt mellom Norge og Danmark. Fun fact; det er rom for bilde av katten i passet. For å forsikre seg om at den ikke bruker fake leg. Hihii.) Anonymous poster hash: 980d9...cf0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Jeg kan passe katten din om du bor veldig langt sør i Norge Anonymous poster hash: dfaf0...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå