AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Hva skal man ha på seg på søndagsgudstjenester? Er å ha på dress overpyntet? Er 20 årAnonymous poster hash: bff0e...ef8
Millimani Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Det kommer evt litt an på situasjonen. Er det en spesiell anledning så er det greit å pynte seg litt. Men ellers til gudstjenester vil jeg si at; - ikke kom i "de styggeste klærne du har", joggedress eller utslitte klær, men ha på deg noe som du føler deg "vel" i, som er naturlig for deg. På noe som er en "vanlig" gudstjeneste er det ikke nødvendig å gå i dress, eller være stivpynta, etter min mening. Lenge siden jeg har vært på gudstjeneste nå,, men jeg var endel i min barndom og ungdom.. Senere har jeg bare vært ved spesielle anledninger.
Trygve81 Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Til de fleste alminnelige gudstjenester i Den norske kirke, vil dress (bukse, jakke og slips) virke litt overdrevet. De fleste som går i kirken kler seg pent, uten at de overpynter seg. Personer som har arbeidsoppgaver i kirken, for eksempel som kirketjenere eller kateketer, bruker ofte dress eller tilsvarende. Ved høytidsgudstjenester, som ved juletider og til påske, er det derimot mer naturlig å bruke dress.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Kle deg casual pent. Ikke full dress, men skjorte og jakke er greit. Anonymous poster hash: c5205...f03
funginger Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Noen steder kan du til og med gå med joggebukse, synes jeg. Du får kanskje noen stygge blikk fra gamlingene, men hvis du virkelig vil, så la gå. Helt vanlige klær, jeans og t-skjorte/genser/skjorte er OK. Hvis du skal i dåp eller konfirmasjon er det en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Men kan man hvis man vil Liker å gå i dressAnonymous poster hash: bff0e...ef8
Trygve81 Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Men kan man hvis man vil Liker å gå i dressAnonymous poster hash: bff0e...ef8 Joda. Selvsagt kan du gå i dress. Bare vær litt oppmerksom på at du kan stikke deg ut, og at dersom det er en liten kirke, og det tilfeldigvis er barnedåp, kan du forvirre de som deltar i barnedåpen.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Er en stor kirke Men litt rart sikkert er jo som regel pensjonister som går i dress i kirkenAnonymous poster hash: bff0e...ef8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Er en stor kirke Men litt rart sikkert er jo som regel pensjonister som går i dress i kirkenAnonymous poster hash: bff0e...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå