Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere pytt i panne ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte spiser dere pytt i panne ?

Anonymous poster hash: efa5f...cf3
Skrevet

3 ganger i året kanskje?

Skrevet

Pleier aldri å spise det, men hadde det faktisk forrige uke :) Enkelt, sunt og godt!

AnonymBruker
Skrevet

1-3 ganger i måneden.

nå fikk jeg lyst på pytt i panne :P

Anonymous poster hash: 61aee...085

AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: c6a5a...d0d
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det går år mellom hver gang, men nå fikk jeg virkelig lyst på pytt-i-panne snart.

Skrevet

4-5 ganger i året, sånn omtrent.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Sjelden, kanskje en gang i skuddåret, men nå fikk jeg også lyst på! Er jo egentlig veldig godt. :)

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har spist det de 10 siste årene i hvert fall, så.. Ganske sjeldent.

• Liker 1
Skrevet

Spiser det relativt ofte da det er en enkel rett å varme opp når vi går tur i naturen og skal spise mat ute. Eller når vi kommer sent hjem i hverdagen etter å ha vært på lang tur. Kanskje 3-4 ganger i måneden. Men kan også gå måneder mellom hver gang.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Det går som regel en stund mellom hver gang, og det blir vel omtrent 5-6 ganger per år.

Skrevet

Sjelden, men nå fikk jeg også lyst på det. Speilegg på toppen er et must.

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent her og, men er godt med pytt i panne med brødskive toppet med karbonade og stekt egg:D

Anonymous poster hash: b0ddf...232
Gjest Belle âme
Skrevet

Aldri. Smakte det ein gang og det smakte ikkje godt.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det på veikroer i Sverige når jeg en sjelden gang er der. De "frysetørrede" versjonene man finner i matbutikkene i Norge er ikke engang i nærheten.

Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget pytt-i-panne?

Anonymous poster hash: 38d96...79e
Skrevet

Jeg spiser det på veikroer i Sverige når jeg en sjelden gang er der. De "frysetørrede" versjonene man finner i matbutikkene i Norge er ikke engang i nærheten.

Vi bruker da rester fra poteter i små terninger og andre kokte grønnsaker. Løk og lettsaltet sideflesk. Godt med nykvernet pepper. Og speilegg på toppen. :) Utrolig godt med plommen som blander seg med pannepytten. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Så sjelden at jeg ikke er sikker på hva det er....

Anonymous poster hash: e62ff...d59

Skrevet

Pytt i panne kan lages på mange måter. Det er litt sånn restemiddag og en tar det en har. Vi pleier å ha i poteter, karbonader, små pølser, løk, kanskje en gulerot, kanskje sopp om vi har det, (alt i passelige biter) og et egg på toppen er alltid digg.. salt, pepper eller potete krydder, swipp og swopp og en grei middag er på bordet før en aner det :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Vi bruker da rester fra poteter i små terninger og andre kokte grønnsaker. Løk og lettsaltet sideflesk. Godt med nykvernet pepper. Og speilegg på toppen. :) Utrolig godt med plommen som blander seg med pannepytten. ;)

- og jeg kjenner det som de kokte potene fra gårsdagens middag, kuttet i små terninger, andre kokte grønnsaker som var til overs fra gårsdagens middag, løk eller purre, bacon eller pølsebiter eller de tiloversblevne karbonadene fra gårsdagens middag kuttet i biter.

Alt stekes i stekepanne, nykvernet pepper og eventuelt salt over før det toppes med speilegg m/flytende plomme.

Det var slik pytt i panne var da jeg var barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...