Gå til innhold

Er shit-tester komplimenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er ikke en definisjon, men en leksikonartikkel. Det er dessuten ingenting der som motsier det jeg sa, nemlig at flørting er en form for testing.

Anonymous poster hash: e84e3...ba0

Testing om man har kjemi ja, men ikke testing slik dere driver å proklamerer. Dere ødegger bare for dere selv så kjør på. Tro at alt dere opplever er testing og at personen sitter å analyserer svarene og bestemmer om dere er alfa, beta eller omega ut i fra hva dere svarer.. og en dag så blir det voksne og innser hvor mye bortkastet tid dette var..

Endret av Nettinettet
  • Liker 3
Skrevet

Honeyblossom postet en interessant link som inneholder flere eksempler.

Alle menn må testes ut før du kan være trygg på dem. Du kan aldri vite at en mann er bra før du har blitt kjent med han. Og shit-testing er en måte å bli kjent med bestemte sider av personen.

Jaja, greit å vite at det blir mer av dette. Min personlige favoritt er å vende fokuset på den som shittester, det som i artikkelen kalles "pressure flip".

Var en kar på gamlejobben som likte å more seg på andres bekostning, men var selv veldig hårsår. En dag i lunsjen kom han med en spøk mot meg. Jeg lo det vekk og sendte ham en i retur. Han tok det personlig og gikk til sjefen som også var til lunsj og beskyldte meg for mobbing. Men sjefen hadde hørt alt og sa kort "er du med på leken må du tåle steken". Han som startet sto ydmyket igjen.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Honeyblossom postet en interessant link som inneholder flere eksempler.

Alle menn må testes ut før du kan være trygg på dem. Du kan aldri vite at en mann er bra før du har blitt kjent med han. Og shit-testing er en måte å bli kjent med bestemte sider av personen.

Ro-ro til fiskeskjær.....

Ikke ett ord var svar på hvordan kvinner som meg tester.

- hvilke bestemte sider er det kvinner som meg tester da? Og hvordan tester vi disse bestemte sidene?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg du kan fortelle meg hvilke såkalte shit tester kvinner som meg bruker på menn, - og hvorfor vi i følge deg velger menn vi er utrygge på slik at vi må shit teste dem.

Jeg venter i usigelig spenning.

Begrepet shit test brukes stort sett om alt slags ting som vi verbalt sier til hverandre, foregår både mellom menn, kvinner og når man flørter, gjerne tidlig i forholdet til man blir sikre på hverandre.

Feks om du gir en jente et kompliment og får tilbake "Det er bare noe du sier" så må du si noe tilbake for å bevise at du virkelig mener det. Om du klarer å svare for deg på en god måte liker hun det og hun tenker at hun har funnet en ny lekepartner, en som det går an å ha litt artige samtaler med, men om du svarer dårlig så tenker hun "Nei han her er ikke noe morsom".

Det er på en måte bare small talk men gjerne litt mer agressivt der du tester hva slags person og svar du får fra den andre personen.

Det er ikke store greiene, bare legg merke til det neste gangen du møter noen du vil bli kjent med hvordan begge slenger litt med leppa i starten, er igjen helt normalt i både vennskap og flørting men spesielt når man flørter kan det bli ganske ekstremt.

Anonymous poster hash: 89fc5...6fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil det si at man kan konkludere med at kommunikasjon/bli-kjent-med-hverandre = shit-test? Er shit-test bare blitt det nye ordet for kommunikasjon? Eller... føler at jeg klør meg i hodet av alle disse trådene om shit-test og skjønner mindre og mindre.

Så alle shit-tester... ubevisst eller bevisst. Jeg syns bare selve ordet shit-test høres så utrolig negativt ut, og hvis alle shit-tester så vil det si at alle er negative?

Anonymous poster hash: 2040a...eb8
  • Liker 6
Skrevet

Vil det si at man kan konkludere med at kommunikasjon/bli-kjent-med-hverandre = shit-test? Er shit-test bare blitt det nye ordet for kommunikasjon? Eller... føler at jeg klør meg i hodet av alle disse trådene om shit-test og skjønner mindre og mindre.

Så alle shit-tester... ubevisst eller bevisst. Jeg syns bare selve ordet shit-test høres så utrolig negativt ut, og hvis alle shit-tester så vil det si at alle er negative?

Velkommen i gjengen.. jeg skjønner heller ikke en dritt... eller shit... :P

• Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Shit-test = dealbreaker.
Fikk nok av fjortissjenter da jeg selv var fjorten.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Begrepet shit test brukes stort sett om alt slags ting som vi verbalt sier til hverandre, foregår både mellom menn, kvinner og når man flørter, gjerne tidlig i forholdet til man blir sikre på hverandre.

Feks om du gir en jente et kompliment og får tilbake "Det er bare noe du sier" så må du si noe tilbake for å bevise at du virkelig mener det. Om du klarer å svare for deg på en god måte liker hun det og hun tenker at hun har funnet en ny lekepartner, en som det går an å ha litt artige samtaler med, men om du svarer dårlig så tenker hun "Nei han her er ikke noe morsom".

Det er på en måte bare small talk men gjerne litt mer agressivt der du tester hva slags person og svar du får fra den andre personen.

Det er ikke store greiene, bare legg merke til det neste gangen du møter noen du vil bli kjent med hvordan begge slenger litt med leppa i starten, er igjen helt normalt i både vennskap og flørting men spesielt når man flørter kan det bli ganske ekstremt.

Nix.

Shittester er de provokasjonene som enkelte utrygge kvinner prøver å utsette menn for... for å evaluere responsen deres.

Sånn typisk: "Hold vesken min mens jeg flørter med han kjekkasen der borte, vennen"

Det er akkurat det det høres ut som: drittoppførsel generert for å provosere frem en raksjon som da etter sigende skal være en hun godkjenner (slik at han er godkjent av henne til å gå videre) eller han blir dumpet fordi reaksjonen hans ikke var den riktige.

Jeg kaller det drittoppførsel, akkurat slik 14 åringer driver med.

- så det er bare å kjøre på med shit testingen så får vi se hvor mange som gidder den leken når de har blitt voksne.

Om jeg var mann så ville jeg umiddelbart dumpet kvinnemennesker med slike dramaqueen fakter.

Og påstanden om at folk driver kontinuerlig med slik shit testing av hverandre? Gjør de det i din omgangskrets? Kanksje på tide å finne en ny omgangskrets?

Endret av Lille-pus
  • Liker 6
Skrevet

Nix.

Shittester er de provokasjonene som enkelte utrygge kvinner prøver å utsette menn for... for å evaluere responsen deres.

Sånn typisk: "Hold vesken min mens jeg flørter med han kjekkasen der borte, vennen"

Det er akkurat det det høres ut som: drittoppførsel generert for å provosere frem en raksjon som da etter sigende skal være en hun godkjenner (slik at han er godkjent av henne til å gå videre) eller han blir dumpet fordi reaksjonen hans ikke var den riktige.

- så det er bare å kjøre på med shit testingen så får vi se hvor mange som gidder den leken når de har blitt voksne.

Om jeg var mann så ville jeg umiddelbart dumpet kvinnemennesker med slike dramaqueen fakter.

Og påstanden om at folk driver kontinuerlig med slik shit testing av hverandre? Gjør de det i din omgangskrets? Kanksje på tide å finne en ny omgangskrets?

Helt enig, de fleste menn ville dumpet en slik kvinne på rappen, ikke noe å samle på. De aller fleste av oss menn, i likhet med de fleste kvinner, ønsker å finne en partner vi har kjemi med, som er snill og grei med integritet og ryggrad. De barnslige damene som shit-tester har ingen av disse kriteriene...

Oppførselen som beskrives som shit-testing er noe jeg kjenner igjen fra ungdomskkolen og videregående skole... man begynner å tilnærme seg det motsatte kjønn og er usikker på seg selv og hvordan man skal gå frem. De fleste oppegående mennesker legger av seg dette så snart de har fått litt erfaring med det motsatte kjønn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er min favoritt shit-test:

Saken er nemlig den at jeg har arvet en del penger, pluss ett hus. Og vil derfor sikre meg mot at damer er ute etter pengene mine.

Så når jeg er på date med damer, later jeg som jeg har lite penger og roter ned i hver søplekasse vi går forbi, for å lete etter tomflasker. :)

Og når vi kommer frem til huset mitt og skal by på en kopp kaffe, setter jeg alltid kaffekjelen på på vedovnen for å koke vann, og forklarer det med at jeg sparer på strømmen, og derfor ikke bruker vannkoker, eller kaffetrakter. Veden sier jeg at jeg ha hugd selv, og at jeg bruker det meste av ferie og fritid til vedhugging, for å spare penger. :)

Dette funker! Jeg har faktisk klart å avsløre alle datene mine! Etter en date har jeg ikke hørt mer fra dem, noe jeg tar som ett tegn på at de var golddiggere! :)

Anonymous poster hash: 45542...038
  • Liker 8
Skrevet

Saken er nemlig den at jeg har arvet en del penger, pluss ett hus. Og vil derfor sikre meg mot at damer er ute etter pengene mine.

Så når jeg er på date med damer, later jeg som jeg har lite penger og roter ned i hver søplekasse vi går forbi, for å lete etter tomflasker. :)

Og når vi kommer frem til huset mitt og skal by på en kopp kaffe, setter jeg alltid kaffekjelen på på vedovnen for å koke vann, og forklarer det med at jeg sparer på strømmen, og derfor ikke bruker vannkoker, eller kaffetrakter. Veden sier jeg at jeg ha hugd selv, og at jeg bruker det meste av ferie og fritid til vedhugging, for å spare penger. :)

Dette funker! Jeg har faktisk klart å avsløre alle datene mine! Etter en date har jeg ikke hørt mer fra dem, noe jeg tar som ett tegn på at de var golddiggere! :)

Fin shit-test det der, ja :P

Skrevet

:skratte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nix.

Nei, "hold vesken min mens jeg flørter med han kjekkasen der borte" er en ekstrem versjon av en shit-test som du stort sett kun møter på om noen prøver å bli kvitt deg eller gi deg et kraftig hint. Mens vanlige shit-tests er mindre ting som "Der mener du ikke", "Ser jeg feit ut i de buksene her" eller "jeg føler meg så stygg i dag". Det skiller mennene som sier "Nei, du ser helt fin ut i dem" fra dem som sier "Ja, de er helt jævlige. Ta dem av deg, underbuksene og."

Kan heller kalle det tøffel-test om du vil det, er like beskrivende. Det er i praksis alle slags ting jenter sier for å finne ut om en mann er en tøffel eller en skikkelig mann. For å bruke eksempelet ovenfor med "Ser jeg feit ut i de buksene her?" så er jo det helt klart noe jenter sier rett og slett fordi de vil se hva som skjer når de sier det.

• Liker 1
Skrevet

Shit-test er et begrep.

Begreper er først og fremst et redskap man bruker for å forstå verden via forstanden.

Du, Nettinettet, ville ikke hatt arbeid dersom mange nok menn hadde visst hvordan de skulle lykkes med kvinner. Det hadde ikke PUA- coachene heller. Det er ikke alle som er så dumme som jeg var: etter at en som 20åring finner ut at det her går jo ikke, prøve å finne ut av alt på egenhånd. (det tok meg 6 år før jeg så resultater nok til at jeg kunne si jeg hadde fått til noe).

Skal du lære opp noen, må du ha begreper de kan henge ting på. Jeg forstår hva shit-test betyr, og jeg skjønner bakgrunnen for begrepet. Det er ikke nødvendigvis slik at det er de mest sympatiske mennene som uten videre lykkes best med kvinenr fra starten av, så begrepene bærer preg av det.

Shit-tester er en del av flørten, der kvinna erter mannen og prøver å sette han ut. Så enkelt.

• Liker 1
Skrevet

Nix.

Du har forstått det.

Skrevet

Haha! Det der er for drøyt - det er heller å jage de bort fordi de tror du er helt fjern.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan heller kalle det tøffel-test om du vil det, er like beskrivende. Det er i praksis alle slags ting jenter sier for å finne ut om en mann er en tøffel eller en skikkelig mann. For å bruke eksempelet ovenfor med "Ser jeg feit ut i de buksene her?" så er jo det helt klart noe jenter sier rett og slett fordi de vil se hva som skjer når de sier det.

hmmm... jeg har vel ikke spurt om jeg ser feit ut i det eller det, men jeg kan spørre om hvordan jeg ser ut i den buksa eller den kjolen.

Hvis jeg f.eks skulle velge mellom to kjoler kunne jeg finne på å spørre mannen om hvilken kjole han syns er finest og han svarte alltid; "Jeg velger den, for da velger du den motsatte" - er dette da en mann som er vant til sånne teite shit-tester da?

Jeg hadde store problemer i alle år å få han til å skjønne at jeg ville ha det ærlige svaret. Hvis jeg spør om en annens mening så er det den jeg vil ha. Ikke svada.

Har merket meg at datteren min er typisk for den der som mannen min trodde jeg var; si en ting og så blir den andre valgt allikevel.

Men... er det egentlig en shit-test dersom man spør om hvilken kjole? Spør noen om hvilken kjole man skal velge bare for at mannen skal dumme seg ut? Hvis jeg spør om hvilken kjole så velger jeg jo den som den andre velger, fordi jeg i utgangspunktet ikke klarte å velge fordi begge var et bra alternativ.

Hvorfor kalles det shit-test og finnes det egentlig et bedre ord på norsk for dette her? Er det bare ord og kverulering å snakke om shit-tester?

Gjest Tassen10
Skrevet

Dere som shit-tester: Hvor lenge holder dere på sånn før dere blir trygge nok på den dere dater?

AnonymBruker
Skrevet

Dere må virkelig slutte med dette shit-test greiene! Det er bare piss som gjør at dere analyserer ting unødvendig. SLUTT å analyser. Det er som regel ikke noe med bak det som blir sagt enn det som blir sagt!!

Jeg har flere ganger utfordret deg til å faktisk sette deg inn i hva shit-testing er ...

http://illimitablemen.com/2014/12/14/the-shit-test-encyclopedia/

Så hvis du skal fortsette å mene noe om det så kan du i det minste sette deg inn i hva det er for noe eller har du gått helt i vranglås nå ?

Anonymous poster hash: 3aa3d...b2a

AnonymBruker
Skrevet

Når man blir shit-testet er det lett å tenke "for en dust jente", men når man tenker etter så shit-tester hun deg jo fordi hun vil sjekke om du er noe å samle på. Det er ikke noe hun gidder å gjøre med alle. Så kan man si at en shit-test egentlig er et kompliment? "Du virker interessant, nå vil jeg med denne shit-testen finne ut om du er like interessant som jeg har fått inntrykk av."

Shit-testing er komplimenter i forkledning egentlig - så er det å se om du lever opp til forventningene om at du er en mann eller bare en usikker gutt.

Hadde ikke kvinner shit-testet så hadde de vært rimelig naive og endt opp med mange pre-pubertale gutter ...finnes kanskje noen som Nettinettet som bare spør menn rett ut og tror på ALT som hun blir fortalt tilbake da men hun om det - for 99.99% av resten så bruker de den type "teknikker" ubevisst vel og merke.

Anonymous poster hash: 3aa3d...b2a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...