Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har flyttet sammen med typen før leide jeg leiligheten å slutten på oppsigelsen min på den er 30 april men jeg har bodd hos typen de tre siste månedene.

I den leide leiligheten står enda noen av mine ting igjen i stuen ellers er leiligheten vasket.

Dette vet huseier for han hadde visning, ringte meg 1t før visning for å gi beskjed han låste seg inn.

I ettermiddag har guttungen vert forbi den leiligheten å noen nye holde på å flytte inn mens mine ting enda står i stue.

"Forstår" jo huseier at det ikke gjør noe når det har stått tomt så lenge MEN så lenge jeg betaler leie så har han ingenting med det.

Kan jeg kreve tilbake halv husleie for denne måneden?

Endret av Lennhy
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne hører nok hjemme under "Forbruker/økonomi".

Venter spent på svar, for her er det en lignende situasjon på gang...

Anonymous poster hash: 38a16...930
AnonymBruker
Skrevet

Det huseier gjör er ulovlig. Du har leiligheten til 30. april. Han kan ikke kreve dobbelt husleie for ett husrom. Ta kontakt med huseier og si fra at dette ikke er greit

Anonymous poster hash: 036c8...730
  • Liker 5
Skrevet

Ingen skal flytte inn så lenge du betaler husleie! Krev tilbake leien for hele april, for dette er kontraktsbrudd.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva når huseier har sagt til ny leieboer at første mnd er gratis?

Det er altså forrige leieboer som betaler for den nyes første husleie, selv om vedkommende ba om å få tilbake halv leie, siden ny leieboer raskt var på plass.

• Liker 1
Skrevet

Huseieren bryter loven. Jeg synes du skal kreve halve husleien tilbake samtidig som du truer med anmeldelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg toalettmappa, spill dum og si at du har tenkt å sove der de siste to ukene. Se hvordan huseier reagerer :P

Anonymous poster hash: b57ba...00e

• Liker 14
Skrevet (endret)

Hva når huseier har sagt til ny leieboer at første mnd er gratis?

Det er altså forrige leieboer som betaler for den nyes første husleie, selv om vedkommende ba om å få tilbake halv leie, siden ny leieboer raskt var på plass.

Fremdeles ulovlig siden TS disponerer leiligheten fram til slutten av måneden.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 4
Skrevet

Ta med deg toalettmappa, spill dum og si at du har tenkt å sove der de siste to ukene. Se hvordan huseier reagerer :P

Anonymous poster hash: b57ba...00e

Hva innom på tanken å ta med meg noen venninner å bruke terrassen der i morgen siden været er nydelig og der hadde jeg en fantastisk stor terrasse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fremedeles ulovlig siden TS disponerer leiligheten fram til slutten av måneden.

Hvem henvender man seg til?

Har prøvd å snakke med huseier, og ymtet om det engang er lovlig.. Men det var for døve ører.

Ser ikke for meg at lensmannskontoret blir rette instans?

(unnskyld at jeg bruker din tråd, Lennhy. Men situasjonen er så lik, så reglene er sikkert like)

Skrevet

Har prøvd å snakke med huseier, og ymtet om det engang er lovlig.. Men det var for døve ører.

(unnskyld at jeg bruker din tråd, Lennhy. Men situasjonen er så lik, så reglene er sikkert like)

Greit for meg også å vite.

Jeg har iallefall tenkt meg i leiligheten i morgen å ta bilder itilfelle jeg ønsker å gå videre med det.

Skrevet

Sannelig om jeg vet (jeg bor ikke i Norge engang), men dette kan kanskje være en mulighet:

http://www.boligjegeren.no/Nyttig%C3%A5vite/Tips/Husleietvistutvalget.aspx

Forutsatt at de finnes der du bor, selvfølgelig.

Skrevet

Det samme skjedde meg. Tok kontakt med utleier som ga f og tok derfor kontakt med advokat. Jeg slapp utvask, fikk tilbake resterende husleie og depositumet omtrent på dagen. Det utleier gjør er ikke lov så ville gått videre med det hvis det ikke hjelper å snakke med han/henne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Frekkhetens nådegave.

Du betaler, du kan gjøre nøyaktig hva du vil i leiligheten.

Huseier fortjener en smekk, håper du oppdaterer.

Anonymous poster hash: c939c...cdc
  • Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Står det noe sted svart på hvitt at det utleier gjør ikke er lovlig?

Jeg var innom lensmannskontoret etter mye om og men andre steder.

Der kjente de heller ikke til reglene, men jeg fikk med noen papirer jeg kan sende til utleier. Først faktura for halve husleia. Hvis han ikke betaler, kommer namsmannen inn i bildet, for en tusenlapp.

De pengene må utleier betale i tillegg, om ting ikke går hans vei.

Mye styr. Etter kontakt med masse instanser, har jeg fortsatt ikke fått svar på om utleier gjør noe ulovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...