Gå til innhold

Utvendig rehabilitering av hus - gi håndverkere nøkkel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal rehabilitere huset utvendig, og vurderer å dra på ferie en del av tiden mens dette foregår. Vi vil jo eventuelt være på jobb på dagtid. Arbeidene vil vare i en til to uker.

Er det vanlig å gi håndverkere nøkkel til huset i tilfelle de må bruke toalettet? Vi er i tvil om dette er noe man forventer. Hva mener dere? Vi har naturlig nok litt blandede følelser i forbindelse med dette.

Anonymous poster hash: ca054...cbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt endel prosjekter utvendig og jeg gir de alltid nøkkel, orker ikke tanken på at de skal tisse rundt i hagen.. De må jo på do i løpet av dagen!

Anonymous poster hash: 15173...dba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det varierer. I den gamle jobben min hadde jeg inntrykk av at det var sjelden kollegaene mine fikk utdelt nøkler når de jobbet for private, men det skjedde. Men i utgangspunktet var det vår jobb å planlegge arbeidet slik at kollegaene mine hadde tilgang på nødvendige fasiliteter. Og jeg tror ikke sjefen hadde blitt spesielt fornøyd om han hadde fått høre at hans ansatte tisset i buskene hos de fine fruene i Holmenkollåsen. :)

Selv har jeg hatt folk til å gjøre jobber ute, og gitt dem nøkkel, men siden det var eks-kollegaer er det nok ikke helt sammenliknbart. Jeg har også hatt snekkere til å jobbe innendørs mens jeg har vært på jobb, og da må man jo bare ha såpass tillit. Et seriøst, pålitelig firma vil være veldig påpasselige dersom de får utlevert nøkler til kundens hus.

Anonymous poster hash: bf843...764
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her får de ikke nøkler!

Anonymous poster hash: 48d5c...c86

• Liker 1
Skrevet

Vi har gitt ut nøkler til både snekker, blikkenslager og maskinfører som jobbet på huset vårt. Både for at de skal ha muligheten til å gå inn på do. Satte også frem kaffetrakter, kaffe og en pakke kjeks.

Vil heller at de benytter seg av toalettet vårt en tisser i hagen etc. Vil også at de som jobber for meg skal ha en trivelig dag på jobb med mulighet for å gå inn å spise dersom det er regner etc.

Bor dog på et forholdsvis lite sted og kjenner de fleste som jobbet på huset vårt gjennom jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill :) Tror det er et seriøst firma, så kanskje vi gir nøkler. Det er noe med trivselen, som en påpeker. Viktig det for et godt resultat.

Skrevet

Takk for innspill :) Tror det er et seriøst firma, så kanskje vi gir nøkler. Det er noe med trivselen, som en påpeker. Viktig det for et godt resultat.

Du kan jo feks se ann de arbeiderne som kommer da. Får du en god følelse og de virker som ordentlige folk kan du jo gi ut nøkkel.

La det være dersom du ikke stoler på de eller du ikke liker de.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo feks se ann de arbeiderne som kommer da. Får du en god følelse og de virker som ordentlige folk kan du jo gi ut nøkkel.

La det være dersom du ikke stoler på de eller du ikke liker de.

Ja, skal kjenne litt på magefølelsen også. Jeg er også litt usikker på hva forsikringen ville dekket om man gir fra seg nøkkel og verdisaker faktisk skulle ha forsvunnet. Så det må være noen man er så sikker som mulig på at man kan stole på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...