Gå til innhold

Helseforsikring, fornye egenerklæringsskjema?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt helseforsikring hos If siden 2005. Nå har vi fått tilsendt nye egenerklæringsskjema, men forklaringen vi fikk var at de gamle var blitt rotet bort?

Er det noen som vet om slike erklæringer må fornyes etter ca ti år?

Det er litt klønete for meg å fylle ut, for jeg er gravid nå. Mye blir da veldig gravidrrlatert, men det handlet jo ikke om helseforsikringen.

Anonymous poster hash: fa43d...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også vært skeptisk her. De kan jo ikke bare "rote bort" de som ble skrevet ved inngåelse av forsikringen. De er jo elektronisk lagret også. Jeg ville bedt dem om dokumentasjon på at papirene var rotet bort, for det er noe man bør kunne klage på. Tenk om dere trenger forsikringsutbetaling der disse papirene ville være avgjørende. Finnes det en slags forsikringsklagenemd?

Har selv nylig opplevd at ansatte forsikringsselskap kan lyve.

Anonymous poster hash: 4da6c...e9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gått med på, støtter forrige innlegg her.

Tenk i verst fall at du var 100% frisk da du tegnet forsikringen, men har siden blitt kronisk syk. Om du nå skiver egenerklæringsskjemaet på nytt nå, så blir helseforsikringen med nye opplysninger, der du måtte oppgitt den kronisk sykdommen, og du ville da ikke være dekket for den. Er det riktig, at det skal ramme deg, fordi forsikringsselskapet har rotet bort papirene? Absolutt ikke!

Anonymous poster hash: 9a486...504
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan IF opererer men det finnes hvertfall forsikringsselskap hvor man ikke må fornye, og jeg vil ikke tro at IF kjører en slik halvråtten taktikk.

Dersom de har rotet bort helseerklæringen ligger feilen hos dem, og skal ikke påvirke dere.

De gamle papirene som nå er borte har heller ingen ting å si dersom noe hender og dere trenger å få utbetalt forsikringssummen. Hele poenget med erklæringene er jo å luke bort uønsket risiko sett ifra selskapets side, så dere er jo klarert friske ved tegningsdato.

Jeg ville ikke ha tegnet nye dersom du er i stuss på om du kommer gjennom nåløyet. Som sagt så ligger feilen på deres side, og de er klar over hvor fin en eventuell overskrift ville blitt. Det er tross alt konfidensielle papir de har klart å rote bort.

Anonymous poster hash: e377b...b67
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...