Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller bruker vi kun etterbarberingsvann?

Snakket med noen og jeg sa at parfyme er lukt for både kvinner og menn. Men de sa at lukt for kvinner heter paryme og lukt for menn heter etterbarberingsvann.

Hva er rett?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg tror det er en forskjell. En kamerat av meg sa en gang at han ikke kunne bruke aftershave pga allergisk reaksjon, men parfyme gikk greit.

Skrevet
eller bruker vi kun etterbarberingsvann?

Snakket med noen og jeg sa at parfyme er lukt for både kvinner og menn. Men de sa at lukt for kvinner heter paryme og lukt for menn heter etterbarberingsvann.

Hva er rett?

nei det er forskjell

det fins både parfyme og eterbarberingsvann for menn

Skrevet

De fleste menn i dag bruker nok parfyme (edt) som de sprayer på halsen. En del eldre sverger til aftershave...som klappes inn i fjeset.

Skrevet

Ja, menn bruker parfyme.

Etterbarberingsvann bruker noen bruker etter de har barbert seg (oi, sier du det), men det finnes jo alternativer som er mer bra for huden og ikke lukter snålt fordi det ikke inneholder store mengder alkohol (som gjør at huden svir), noe etterbarberingsvann har en tendens til.

Parfyme brukes uavhengig om en har barbert seg eller ikke, men det betyr ikke at man skal ha det i ansiktet. :wink:

Skrevet

ok. så parfyme sprayer man på men aftershave er noe man "trøkker i ansikte" ?

så ble jeg litt klokere i dag også :hoho:

Gjest GreenSky
Skrevet

nei det er forskjell

det fins både parfyme og eterbarberingsvann for menn

Digger manneparfyme, ja! Kan faktisk bli tent av manneparfyme, jeg! :P

Skrevet

Jeg kjenner ingen menn som bruker parfyme, de fleste bruker kun aftershave.

Skrevet
Jeg kjenner ingen menn som bruker parfyme' date= de fleste bruker kun aftershave.

Er du sikker på at det er det de bruker? Jeg har jobbet i parfymeri noen år..og de aller fleste kjøper Edt i dag.

Skrevet

Digger manneparfyme, ja! Kan faktisk bli tent av manneparfyme, jeg! :P

det har jeg merka hihi

Skrevet

Jeg bruker begge deler (Ikke samtidig) men svært sjelden fordi jeg reagerer på nesten all slags parfyme, til og med deodorant. Ganske irriterende faktisk.

Skrevet

Helt sikker. Sambo har parfyme, men bruker det aldri. Han har deodoranter i samme merke, og det lukter mer enn sterkt nok. Parfyme i tillegg hadde blitt for mye.

Gjest Ethereal
Skrevet

FØR var det slik at menn stort sett brukte aftershave, som er den svakeste konsentrasjonen, og lik eau de cologne for kvinner (som nesten ikke finnes).

Nå er det nok slik at de fleste menn bruker eau de toilette, som er det samme som er mest vanlig for kvinner, og det vi kaller "parfyme".

En litt sterkere konsentrasjon finnes i eau de parfum, som er vanlig for kvinner, men som for menn, såvidt jeg vet, kun finnes fra Chanel i vanlige tilgjengelige varianter.

Ren parfyme er svindyrt, finnes i bittesmå flasker, som oftest uten spray, og jeg har aldri hørt at det finnes for menn.

Skrevet

Mannen min har både parfyme og after shave, men bruker vanligvis parfymen.

Skrevet

Min kjære bruker aldri aftershave, men ofte parfyme...

Min favoritt i herreparfymer er Aqua Di Gio. Den er såååå god! Når min kjære har den på seg, får jeg bare lyst å slenge ham på senga! (Men jeg klarer dessverre ikke å løfte en på nesten 90 kilo...).

Så gutter, om dere er ute etter dame, så funker den parfymen! :ler:

Skrevet

Vi transer bruker parfyme. Men er vi menn? Jeg fortrekker å bli fremstilt som jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...