Gå til innhold

siden jeg er allergisk, kan jeg allikevel ha hund dersom jeg går på allergitabletter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. !

Jeg har både astma og er allergisk mot pelsdyr, (ikke alle) jeg har vært borti noen hunder som jeg ikke har reagert på, men har også vært borti noen som jeg har reagert kraftig på. med andre ord, allergivennlige hunder er en myte tror jeg,

noen mennesker reagerer forskjellig fra hund til hund.

jeg har pollenallergi men jeg reagerer ikke i det hele tatt hvis jeg jeg tar allergi tabletter mot pollen hver dag. dette er løsningen for meg siden jeg elsker å være ute i disse dager.

Jeg elsker hunder og jeg vil gjerne ha en sjæl, tror dere jeg kan/bør skaffe meg hund om jeg tar allergi tabletter for dette? dvs jeg vet at jeg vil være avhengig av tabletter i alle åra, men for meg så er det verdt det :)

noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: bf44a...c06
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikke ha hund selv om du går på antihistaminer, det kan gjøre deg mer og med verre allergi og astma å skaffe def hund og andre 4 bente kompiser.

Allergivennlig hund finnes ikke, det er et motebegrep.

Kroppen din er allergisk, allergitabletter demper bare histaminproduksjonen og symptomene den behandler ikke.

Ring Astma og Allergiforbundet om du trenger mer svar. Og snakk med behandlende lege.

Anonymous poster hash: 1e6e9...507

Skrevet

Jeg er også allergisk mot alt av pelsdyr som går på fire bein. Til og med fugler...

Pollen har jeg også. Jeg bruker daglig allergitabletter + spray, og jeg har reagert på alle hunder osv så lenge jeg kan huske.

Fikk en hund på lån fra en god venninne, og hunden levde sammens med meg i ca 1 år. Første uka gikk det mye spray, men etter dette reagerte jeg aldri mer, men det er kun på akkurat den hunden.

Senere leverte jeg tilbake hunden, å gikk til innkjøp av en Chihuahua. Sov sammens med henne den første uka og var veldig mye i direktekontakt med henne uten å vaske hender like ofte som f.eks om jeg er på besøk med noen med dyr.

Nå er det gått 4 år siden jeg kjøpte henne, og jeg har aldri reagert, men som nevnt ovenfor, så reagerer jeg kraftig på andre hunder og dyr generelt.

Ville hatt en samtale med fastlegen din om dette, da dette kanskje ikke er veien å gå for alle..

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg tåler ikke hunder og katter som røyter veldig mye,

Sitter her nå med en mops, som røyter litt men blir vasket ofte og pelstell er viktig for eieren til denne mopsen, så kanskje derfor jeg ikke reagerer så veldig på denne (??) .

Jeg ønsker meg fransk bulldogg som heller ikke røyter så veldig har jeg hørt :P

Jeg har nemlig hørt om mange familier som har hund, hvor en av ungene er allergiske og allikevel har de beholdt hunden. så de de må ha vel funnet fasiten på dette og kommet med en løsning :)

Klart jeg skal høre med fastlegen min om dette, men jeg vet også at de er litt mer "nazi" på dette, mens dyrlegen derimot tror jeg hadde kanskje kommet med en løsning/gitt tips eller eksempler på mange allergikere som har hund.

Anonymous poster hash: bf44a...c06
AnonymBruker
Skrevet

Ville kanskje vurdert delt eierskap, evnt vært hundepasser for andre. Fryktelig synd hvis du anskaffer deg en hund, når du vet med sikkerhet at du er allergisk, for så måtte omplassere den :)

Anonymous poster hash: 88974...61e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fransk Bulldog er vel en av hunderasene man mener er avlet i hel. Hundene har problemer med å puste og kan vanligvis ikke føde naturlig.

Anonymous poster hash: 3c3e7...cf1
Skrevet

Har både astma og allergi og hund

Kunne ikke tenke meg å gi vekk bikkja pga allergien. Da sliter jeg heller litt ekstra..

Selv om allergi og astmalegene river seg i håret :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er visst også allergisk mot hund, men reagerer ikke på den vi har.

Hvis det er noen du reagerer på ville jeg lånt en hund i en periode og prøvd å finne ut om det er noen raser som funker bra for deg. Tror det ikke er så lurt å gå konstant på allergitsbletter, så hadde heller lagt ned litt jobb og tid i å finne rikig rase.

Masse lykke til :)

Skrevet (endret)

Faren min var veldig allergisk mot hest og høy, men etter jeg fikk meg egen begynte han å være endel i stallen, og allergien ble så godt som borte :)

Endret av grrwaffmjau
AnonymBruker
Skrevet

Har en allergivennlig "rase" - cockapoo (blanding av puddel og cocker spaniel). Er allergisk mot det aller meste her i verden men hunden min sover i senga og jeg tar ingen allergitabletter og merker NADA.

Puddel er jo det "magiske" i en cockapoo så du bør absolutt prøve en puddel :)

Anonymous poster hash: 5b656...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...