AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Jeg leste en plass på nettet at rutiner var veldig viktig for katten. Kom da til å tenke på mine rutiner, med variert arbeidstid osv, og jeg tror ikke jeg har mye å skryte av der. Det eneste er at katten min møter meg i døren som en hund når jeg kommer hjem, og jeg hilser på henne på samme måte hver gang. Og så er det dorensing hver kveld, og våtfor samtidig som jeg spiser middag (men ikke fast middagstid her i huset). Hvilke rutiner har du for din katt? Anonymous poster hash: 6249c...b7d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Hm, egentlig ingen.. annet enn at hun venter innenfor døren når jeg kommer hjem og da får hun alltid en kos Rutiner er vel viktigere for hunder? Har ikke inntrykk av at min katt bryr seg om det iallfall, hun endrer stadig sine egne rutiner (soveplass, yndlingsleke osv) Anonymous poster hash: 830c4...7f5
Gjest imperio Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Våtfôr mens jeg spiser middag er vell det eneste. ikke fast middagstid. Men merker det godt på kattene om de ikke har fått sin porsjon med våtôr, krise om det blir tomt og jeg ikke har mulighet til å kjøpe inn noe. De går helt bananas! Løper til boksen de har på kjøkkenet, mjaur og klikker helt. Den boksen har endt opp på gulvet fler enn tre ganger for å si det slik Men, om jeg skipper mat en dag, så maser de ikke om våtfôr, det er bare når jeg spiser. Om jeg spiser frokost og de ikke får våtfôr så blir det full klikkos igjen
Aurora M. Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Vi bor slik til (høyt oppe i etasjene i blokk) at vi er nødt til å ha litt struktur om det skal gå at hun er ute: Morgen: Slipper henne ut på kort tissetur/inspeksjonsrunde. Når hun kommer inn igjen får hun litt våtfor. Så tusler hun som oftest ut igjen, men kan også finne på å ligge å dra seg en hel dag selv om været er strålende (som i dag..). Så går dagen med sånn inn/ut og litt gnafsing i matfatet innimellom, før jeg roper henne inn til kvelden. Hun kan finne på å begynne å mase om at det skal "skje noe" sent om kvelden, men så snart jeg begynner å pusse tenner, vet hun at det snart er "natta" og gir seg. Det siste jeg gjør før vi legger oss er å børste henne. Det skjer i en spesiell krok på stua, og skulle jeg finne på å glemme det eller hun synes det drøyer litt, så stiller hun seg pent opp i kroken og ser litt oppgitt på meg! 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Jeg har fast middagshvil med pus på sofaen Da legger hun seg i armkroken min også ligger vi og sover en times tid. Hun er så søt der hun ligger og småsnorker Hvis jeg sier sove så skjønner pus at det er leggetid. da løper hun i sengen og gjør seg klar. Er sååå koselig med katt! Anonymous poster hash: e4574...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Katten min har eget rom der han har soveplass,vindu,sandkasse (som han sjelden bruker) og mat- og vannskål. Han går selv til rommet sitt hver kveld til ca.samme tid,rundt 22-tiden.Han sover store deler av natten men hører han sitter i vinduet av og til også. Om morgenen,i 07 tiden går han til ytterdøra og vil ut.Da er han ute til kl.er ca.12.før han kommer inn og spiser litt og er ute igjen et par timer til etter det.Jeg har hjemmekontor så det er alltid noen som slipper ham inn. Etter kl.14-15 er han inne i huset,hovedsaklig i stuen sammen med meg.Hviler middag sammen på sofaen, og slapper av utover kvelden. Anonymous poster hash: 1d334...a6c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 En ting jeg lurer på apropos rutiner. Er ikke katter natt-dyr? Min katt legger seg sammen med meg hver eneste kveld ca kl 23:30, og det virker som hun sover til morgenen etter. Trodde de var mer aktive på natta jeg? Anonymous poster hash: e4574...dcc
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 En ting jeg lurer på apropos rutiner. Er ikke katter natt-dyr? Min katt legger seg sammen med meg hver eneste kveld ca kl 23:30, og det virker som hun sover til morgenen etter. Trodde de var mer aktive på natta jeg? Anonymous poster hash: e4574...dcc De fleste katter hadde nok likt best å være aktive om natten.De ser jo best i mørket også.Men det tilpasser seg nok eiernes rutiner. Anonymous poster hash: 1d334...a6c
Aurora M. Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Katter er ikke nattdyr, men skumringsdyr. Altså sen kveld og tidlig morgen. Da det er de beste jaktforholdene. Ellers er det slik at de tilpasser seg menneskene sine i veldig stor grad. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå