blå Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 Jeg har nå planer om å kjøpe meg en Mp3 spiller, og jeg sikler litt på Appel sin iPod mini. Men jeg syns det godt kunne vært radio på den jeg da. Skulle også ønske meg litt mer plass enn 4 GB. Har noen noen erfaringer med Mp3 spillere? Noen anbefallinger? Størrelsen er også litt vesentlig siden jeg har tenkt å ta den med på trening og på turer.
rosett Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 iRiver og Creative Nomad er bra, litt varierende funksjoner og det finnes forskjellige typer innenfor det igjen, men generelt to av de bedre spillerne hvor en får mye plass for pengene. iPod får du ikke så mye lagringsplass for penga, men synes en at designet og funksjonene er viktigst er kanskje den det beste, men ikke noe jeg vil anbefalle noen å kjøpe. dinside.no har testet endel MP3 spillere, men det finnes også nyere og forbedra versjoner enn de som er i noen av testene. Det kan også være en idé å sjekke noen forretninger enten på nett eller gå dit selv, de på nett operer som oftest med mye informasjon om størrelse og funksjoner, tilbehør og så videre.
Gjest Admin'C Skrevet 24. august 2004 #3 Skrevet 24. august 2004 www.hardware.no har også testet en del
blå Skrevet 24. august 2004 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2004 Jeg har sjekket ut en del tester på nettet. Men hva syns dere? Jeg har også sett på iPod med 20 GB. Den er jo litt større og litt dyrere, men virker grei. Noen som har den? Synd det ikke er radio syns jeg da.
Bertha Skrevet 24. august 2004 #5 Skrevet 24. august 2004 Jeg har hatt iPod 20Gb et års tid og er kjempefornøyd! Radio kan kjøpes som tilleggsutstyr til den, men det har jeg ennå ikke prøvd.
Catzy Skrevet 24. august 2004 #6 Skrevet 24. august 2004 Jeg har lyst til å kjøpe meg Creative Zen Touch når den kommer og jeg har penger, hvilket blir i løpet av høsten. Ca 2700 kr hos komplett.no, 20 gb harddisk og visstnok mye lenger batterilevetid enn det iPod'ene har. Creative får også mye skryt for lydkvalitet, så det blir ikke noe dårligere enn iPod, i hvertfall. Det største poenget for meg er om mp3-spilleren kan spille WMA-filer, som er formatet til Windows Media Player. Det komprimerer omtrent dobbelt så mye som mp3-formatet gjør (selvfølgelig avhengig av bitrate etc), og man hører ingen forskjell. Og siden store deler av vår cd-samling er blitt rippet til wma-format, så er det veldig viktig for meg å kunne spille av dette. Det kan ikke iPod, av naturlige årsaker. Så da står valget mellom Creative og iRiver i første omgang. iRiver er minst like dyrt som iPod, og ikke spesielt mye bedre. Så for mine behov er en Creative Zen-spiller det beste. Direkte link til forum ang. mp3-spillere. http://forum.programmer.no/index.php?showforum=203 Catzy
Gjest Revenka Skrevet 24. august 2004 #7 Skrevet 24. august 2004 Jeg har en jens of sweden MP110. Den er jeg kjempefornøyd med, og så er den lekker. Min kusine har en som hun bruker vanlige batterier på, og må dermed kjøpe nye hele tiden. Denne lader jeg som en tlf. Har forresten ikke ladet den enda, og fikk den til jul. Merkelig
Gjest pace Skrevet 24. august 2004 #8 Skrevet 24. august 2004 Skaff deg en med USB 2. Det er den nye overføringshastighet systemet for USB som går mye raskere enn USB 1! Men skjekk først om du har USB 2 på pc'en din. Hvis du har det så vet jeg ikke om de funker sammen. Jeg har mpman mp-F70, og den er jeg veldig fornøyd med. 128 meg plass, med plass til ekstra kort hvis jeg ville ha mer på tur. Og så utrolig deilig med så liten spiller som ikke en gang stopper når man beveger seg.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #9 Skrevet 25. august 2004 en del av de store (flere gig store) spillerne er såvidt jeg vet harddisk-baserte i motsetning til flashminnebaserte og mer troende til å "hakke" og sånn om du bruker spillern til trening e.l. men MYE plass, da, og funker kjempefint til filoverføringer o.l. selger bør kunne forklare sånt nærmere. har selv en asono beatsounds-spiller m 256 mb flash-minne og radio. Er veldig fornøyd med lyden i denne, den ser også ganske bra ut, selv om den godt kunne hatt usb 2 og ENDA mere plass (men da blir det brått dyrere). tok litt tid å finne ut av hvordan den funka - bruksanvisninga er dårlig og knappene litt lite logiske ved første øyekast. Men litt tilvenning og man har en ny yndlingsduppedings:) dumt forresten, at øreproppene som medfølger aldri er bra nok...
rosett Skrevet 25. august 2004 #10 Skrevet 25. august 2004 Mye bra forslag her, men selvfølgelig avhenger det jo hva du er ute etter, om du vil ha noe som kan funke som en ekstern harddisk eller noe lett og lite til for eksempel trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå