Gå til innhold

Trene på "spesielle" dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er interessert i vanlige menneskers mening om å trene på sånne typisk "spesielle" dager, som f.eks. julaften, og nå: 17. mai?

Synes dere det er rart å ta seg en joggetur ute eller en økt på treningssenteret på 17. mai? Er dette uformelt "forbudt"?

Jeg er ingen fan av 17. mai, har ingen å feire med eller noe, og derfor har jeg egentlig lyst til å leve som om det var en helt vanlig dag.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 86170...4cf
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener uansett, spesielt da dette er dager man inntar ekstra kalorier også. Jeg er ofte alene på treningssenter eller ute og jogger, men tror det er mange som trener andre steder i Norge. Fått inntrykk av det. "Fri fra trening" er en merkelig setning for meg. Man trener jo fordi det er gøy og godt for kroppen, ikke noe slitsomt hverdagslit som man ønsker fri fra. Iaf ikke for meg.

Anonymous poster hash: ed203...ef3
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre akkuratt som du vil! :-) Jeg hadde aldri brydd med hva alle andre hadde gjort på de dagene. Hvis det gjør deg godt, then DO IT.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg feirer 17.mai, jul og nyttår, men har likevel trent 17.mai, julaften, første juledag, nyttårsaften, nyttårsdagen, og i påsken.

Jeg synes ikke det passer seg å jogge midt i mellom festkledde mennesker (17.mai), og på slike dager trener jeg helst innendørs, eller i alle fall på tider og steder der det ikke pågår feiring.

Anonymous poster hash: 15762...8d8
Skrevet

Jeg har ofte trent på julaften (på morgenen eller formiddagen), og synes ikke det er noe rart i det hele tatt. Mange på treningssenteret, ekstra god stemning pga. at det er jul.

Har aldri trent på 17. mai, rett og slett fordi denne dagen alltid er fullpakket fra morgen til kveld. Finner ikke tid til å trene da, fordi det er mye fram og tilbake mellom ulike feiringer og besøk. Synes likevel ikke det er forbudt å trene på 17. mai, så lenge man ikke dropper andre ting fordi man føler man "må" trene.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er nok ganske mange, særlig i jula, som føler de får overdose av sofa og spisestuestoler. Ser mange som er ute og får litt fart på blodomløpet på røddagene. Skjønt, selv avpasser jeg farten etter forholdene, og holder verdig spasertempo, for jeg er rimelig stinn av godsaker den dagen. Julaften er forøvrik ingen røddag. Det er juledag som er helligdagen, så har tradisjonen med utålmodige nordmenn drevet feiringen tidligere og tidligere. Iflg. lov om helligdagsfred, starter jula klokken 16 på julaften. Fra dette tidspunkt skal en ta hensyn slik at folk får feire i ro og mak. Kan ikke se hvordan noen som jogger forbi kan forstyrre freden, bortsett fra en og annen falsk julenissealarm. Ta på rød topplue, og la det stå til.

Likeens hender det at alle sosiale aktiviteter den søttendes gir litt fellesskaps-overload. Intet er da bedre enn å dele en vårlig fjellsti sammen med få sporadisk påtrufne likesinnede.

Og du? Ikke vær så fordømt redd for å være litt "unormal". For 99,999% av alle du passerer er du glemt før det har gått fem minutter, og for resten - ja, det spiller ingen rolle, for de har "issues".

Endret av Kamikatze
Gjest Runforit
Skrevet

Jogger hver dag uansett dag og årstid. Julaften pleier jeg sjeldent å jogge da jeg er på besøk og ikke er medlem av noe treningssenter og det er vanskelig å jogge ute i masse snø og slaps. Men jogger alltid lillejulaften og 2. juledag når jeg er hjemme igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen treningsfantast, men har likevel trent både 17. mai, julaften, nyttårsaften og på andre helligdager/høytider! Ser ingenting galt i det. Det sier seg selv at man ikke jogger rundt i hovedgata akkurat når 17. mai-toget går, men feks. på ettermiddagen er det jo masse folk ute og trener.

Anonymous poster hash: 6261e...e7b
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg reagerer på er de som jogger rett foran 17 mai-toget

Anonymous poster hash: e602e...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

17. mai i fjor ble tilbragt på lang sykkeltur (4 mil i terreng). Har man ikke barn kan man gjøre hva man vil, fikk bare positive kommentarer på det :)

Anonymous poster hash: 83568...141
  • Liker 1
Skrevet

Det er da opp til hver enkelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...