Gå til innhold

Hund og Katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en miniatyr valp på ca 4 mnd. Som omgåes med katten (ca 3 år)til min kjæreste, annenhver uke.

Det jeg lurer på er: Katten "slår" etter min hund, uten klørne fremme. Jeg vet ikke om jeg skal bryte inn eller la de holde på. Jeg ser jo når hun er sliten av han, da begynner hun å frese. Men jeg har prøvd å holde de litt på avstand fra hverandre til og begynne med. Men nå går de fritt rundt i rommet begge to. Byr hun opp til lek, når hun kan sitte på en puff å så plutselig "slå" etter han? Skal de finne ut av ting selv? Kan katten føle seg invadert på en måte? Håper noen har erfaring med dette her inne, og kan gi meg noe tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er best om de finner ut av det selv så lenge den ene parten ikke blir plaget eller overkjørt av den andre. Da ville jeg brutt inn og skilt dem.

Gjest Lilleminto
Skrevet

Vi har katt og hund og de ordner stort sett opp seg i mellom. Katten kan bli irritert om hunden går for ofte forbi når han slapper av på en puff eller stol og da klabber pus til hunden uten klørne ute. Hunden tar poenget og lar pus være og tar noen omveier. Noen timer etter kan de ligge og sove tett sammen på sofaen. et annet scenario som pus blir irritert på er når han kommer inn og hunden blir superglad for å se han, det liker pus dårlig , da kan han løfte på labben og frese og hunden trekker seg vekk med en gang. Her er det pus som bestemmer når det er nok😊 Så lenge ikke det er angrep mot hund med klørne ute tenker jeg de kan ordne opp selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har en miniatyr valp på ca 4 mnd. Som omgåes med katten (ca 3 år)til min kjæreste, annenhver uke.

Det jeg lurer på er: Katten "slår" etter min hund, uten klørne fremme. Jeg vet ikke om jeg skal bryte inn eller la de holde på. Jeg ser jo når hun er sliten av han, da begynner hun å frese. Men jeg har prøvd å holde de litt på avstand fra hverandre til og begynne med. Men nå går de fritt rundt i rommet begge to. Byr hun opp til lek, når hun kan sitte på en puff å så plutselig "slå" etter han? Skal de finne ut av ting selv? Kan katten føle seg invadert på en måte? Håper noen har erfaring med dette her inne, og kan gi meg noe tips.

Jeg pleier å irrettesette hunden min når den blir for pågående. Katten har ingen interesse av å være med hunden, men så lenge de går rolig i lag gjør jeg ikke noe. Ser med en gang på hunden når den tenker på å yppe med katten og da snakker jeg til den.

Anonymous poster hash: d0d35...3d1

Skrevet

Tusen takk for gode tips. Det er akkurat som jeg gjør. Ser ann situasjonen, og går ut ifra kroppspråket dem. Da gjør jeg ikke så veldig mye feil da. 😉 Da er det bare å fortsette med det vi gjør. Takk igjen. 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...