Gå til innhold

Menn med slips.

Lanista1984

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som soldat utenlands som sikkert mange har fått med seg. Men det stopper meg ikke fra å undre på hva jeg skal ha på meg hjemme.

Ofte blir jeg bedt til middager eller andre tilstelninger.

Jeg synes jeg ser fin ut i dress og åpen skjorte. Men noen ganger mener jeg at slipset gjør noe spesielt med antrekket.

Er slips som nylonstrømper. Begge deler er unødvendige, men er allikevel prikken over i'en?

Viser man mer respekt når man kommer med slips og vest under dressen?

Jeg har alltid lurt på hva kvinner mener om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slips passer best på damer

Det kan være søtt. Jeg snakker om maskulinitet. Og det som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kommer helt an på hvor formell. middagen er synes jeg.

En kvelds- eller familiemiddag i forbindelse med et jubileum, konfirmasjon el.l. ville i min verden blitt veldig feil dersom skjorten var åpen i halsen og slipset lå hjemme...

Derimot en litt uformell lunch- eller tidlig ettermiddags sammenkomst med venner, men hvor man likevel ikke kommer i chinos og tennisskjorte, på sommeren kan fungere med litt mer tilbakelent antrekk (åpen hals på skjorten og uten slips).

Og så husker man at slagene på dressen absolutt bør gjenspeiles i bredden på slipset og i størrelsen på skjortekraven.

Smale slips krever en kort slipsnål, brede slips trenger lang slipsnål.

- det var nå bare min aldeles personlige mening om den saken, og jeg liker menn som vet å kle seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel mange ting som er prikken over i'en før nylonstrømper...

Anonymous poster hash: 33a3f...016

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nylonstrømper er ikke prikken over i en for meg på en mann. Slips gjør det mer formelt, personlig bruker jeg ikke slips når jeg er med venner og familie, kun i dåp, bryllup, begravelser, på 17. mai og julaften av private sammenhenger. Nyttårsaften kommer an på hvor og hvordan den feires.

Slipsnål er helt avlegs. Nordmenn er for meg ganske håpløse når det gjelder å kle seg korrekt. Cutaway collar som er populært i endel finansmiljøer/ meglere må personen ha en viss kropp for å bære, man må også ha et tykt slipps med en bred slippsknute. Det ser man nesten aldri her hjemme. Button down skjorter er egentlig uformelle skjorter som man ikke bør bruke på jobb. Ellers blir slips uten mansjettknapper for meg helt feil, da har man virkelig gitt utrykk for at man er litt lat og slurvete med detaljene.

Anonymous poster hash: fd6eb...4b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vest under dressjakke finner jeg også ganske avlegs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt frelst av vest men slips derimot må til. Det samme med hankie i lomma. Skal du absolutt gå uten slips så sørg hvertfall for at du har på deg en pen skjorte, belte og hankie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Vest under dressjakke finner jeg også ganske avlegs....

Det var massevis av tredelte dressar i Hollywood i haust, så heilt vekke kan det vel ikkje vere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dressjakke/blazer med enten åpen skjorte eller slips er fint, og vest med åpen skjorte eller slips er fint. Sammen blir det litt brudgom synes jeg. Dette passer vel til mange anledninger, kjenner folk som går med blazer og tversoversløyfe/slips på vanlige hverdager og synes det er superstilig! Og det er absolutt koselig når noen staser seg opp skikkelig med pent tøy til middager/fest og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange artige svar. Men konklusjonen er at vi menn bør dresse oss mer opp når vi skal ett eller annet. Og det er en konklusjon jeg er enig i. (Hater å avslutte en setning med en preposisjon da er grammatisk feil)

Jeg er ikke så ofte hjemme på 17. Mai, men må innrømme at jeg tror jeg hadde sett bra ut i en mannlig bunad;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...