Gå til innhold

Når var du klar for å få barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sett for meg at jeg skulle leve et type A4 liv med mann og barn. Fyller snart 26 år, har vært sammen med samboeren min i snart 7 år og vi eier leilighet sammen. Vi er ferdig utdannet og i fast jobb. Alt ligger egentlig til rette for at 2 skal bli 3. Problemet er at jeg verken har lyst eller føler meg klar for barn. Når kjente du første gang at du virkelig hadde lyst og var klar for barn?

Anonymous poster hash: fc6ed...3be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte egentlig ikke så mye på barn før jeg ble gravid (var 26 år). Hadde det ikke skjedd da så vet jeg aldri om jeg hadde blitt klar heller. Men, er selvsagt veldig glad for det barnet jeg fikk :)

Anonymous poster hash: 947f6...8fd
AnonymBruker
Skrevet

Fikk førstemann som 29-åring. Det var først relativt kort tid før det at lysten på barn dukket opp.

Nyt alenetiden med mannen din noen år tilig ikke stress ennå. Dra på fancy ferier og sånn, så er det mye greiere å akseptere legoland-ferier noen år senere ;)

Anonymous poster hash: 12839...3a7

AnonymBruker
Skrevet

I år. Jeg er snart 32.

Anonymous poster hash: 81cd2...b9b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på barn og egentlig bare ventet på at det andre kom på plass, så fort det var på plass så begynte vi å prøve. Du har god tid så bedre å vente til du har lyst og ikke gjøre noe fordi du mener det er forventet.

Anonymous poster hash: 2fa2a...2de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri klar ;)

Fikk da jeg var 33 ;) elsker å reise og leve livet ;)

Anonymous poster hash: 4db77...07e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følte meg klar fra jeg var 26, men da bar jeg student og bi leide leilighet. Nå er jeg 29 og alt er på plass, fast jobb på begge to, eier stor leilighet og bil. Skal begynne prøvingen nå...

Anonymous poster hash: bf8a3...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble klar da han kom! Uplanlagt, og hadde aldri tenkt ordentlig over realiteten med å få barn. Visste at jeg ville ha barn og alt det der, men det skulle være i fremtiden. Så ble jeg gravid, heldigvis med en mann jeg følte meg helt sikker og trygg på. Svangerskapet var litt uvirkelig, men når han kom føltes det som at det var dette jeg var ment til å gjøre. (Klisje, men jeg har alltid tenkt og slitt med meningen med mitt liv).

Ble gravid som 25 åring, han kom rett etter jeg ble 26!

Anonymous poster hash: 541e1...10b

AnonymBruker
Skrevet

Ble uplanlagt gravid som 23-åring, men tok abort. Etter den hendelsen har jeg følt meg klar, og ble fort mye mer moden. 3 år siden nå.

Anonymous poster hash: 1c01e...f98

Skrevet

Følte meg nok klar fra jeg var 24 år, men hadde gledet meg til det i noen år allerede da. Det tok enda 2 år før jeg ble gravid, pga jeg ville gifte meg først og fordi jeg ville ha jobbet litt først etter at jeg var ferdig utdannet.

Skrevet

Jeg er snart 28, har ikke hatt lyst på barn, men begynner å kjenne litt lyst innimellom. Selv om jeg føler meg som en frivillig barnløs hittil så sier jeg nå at det ikke er umulig å få et barn. Men føler meg ikke som om jeg var 28, og vil heller ikke ha barn for sent. Jeg er i et lite personlig dilemma. Jeg vet og at jeg ikke vil ha barn her jeg bor nå, og om vi får barn så får vi kanskje ikke råd til å flytte. Kunne ønske lysten kom litt tidligere eller ikke i det hele tatt. Har heller ingen å snakke med om akkurat dette, har enten venner som sier jeg skal droppe barn eller venner som nærmest jager oss i seng for å lage med en gang.. Blir bare mer forvirret :bond:

Gjest Sille4
Skrevet

Har alltid hatt lyst på barn så lenge jeg kan huske, er nå snart 23 og alt ligger til rette for det, så prøvingen begynner snart. Men uansett alder, føler man seg ikke klar og er usikker er det bare å vente. Du er jo fortsatt ung og har noen år igjen. Og man må jo ikke få barn heller, hvis man ikke vil :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri klar, men ble gravid. Så da måtte man bare bli klar! Har 9 mnd på å forberede seg på og det er en god ting :) 26 år

Anonymous poster hash: 8d550...82b
AnonymBruker
Skrevet

Ble klar etter første barn, som ikke var planlagt og satset på en til med en gang vi kunne, siden vi først hadde begynt, - hadde to da jeg var 21 og syntes det var fantastisk. Hadde lite av de tradisjonelle tingene på plass og gjorde meg ferdig med påbegynt utdanning etter barn nr 2.

Før dette skjedde var min plan var å vente til jeg ble 30.

Anonymous poster hash: 6bacb...2fd

AnonymBruker
Skrevet

ble klar når eg var 10år :P godt eg venta 10år til :fnise:

Anonymous poster hash: 48f0a...e14
  • Liker 2
Skrevet

Var klar når jeg var 7 :) Ble mamma når jeg var 27 og 29, perfekt!

Skrevet

29 nå og er milevis fra å bli klar! Blir nok aldri klar heller. Er for fornøyd med tingenes tilstand slik de er nå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 25 når jeg hadde lyst på barn, ble prøvere et par mnd senere. Hadde da vært sammen med gubben i 8 år, hadde nylig bygd oss hus. Ferdig med skole, fast jobb.. Alt lå til rette for det :) Nå har vi en herlig krabat på 2 år 💖

AnonymBruker
Skrevet

26. Da ble jeg gravid:) vil ikke være gammel mamma

Anonymous poster hash: eabd0...91e

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 21/22/23

Fikk barna mine ved 24 og 26 år.

Perfekt for meg.

Anonymous poster hash: c3e9d...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...