AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Som helt ung, gjorde jeg ikke det. Det var liksom så langt frem i tid. Jeg var mye syk. Var hjemme med barna da de var små. Når jeg kom i jobb, så jeg at jeg ikke ville få full pensjon. Så jeg beg sparing på min egen Sjekket før helgen, og pr. i dag vil jeg få 4000 utb hver mnd ekstra i tilegg til folketrygden Målet er å spare så mye at jeg får 6000 utbet. hver mnd. Oppfordrer alle godt voksne og tenke på dette. For sent den dagen du går av med pensjon. Utgiftene blir de samme,men inntekten mye mindre Anonymous poster hash: e29e0...1a6
Drizzt Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Jeg begynner å tvile på at det blir penger igjen i kassa når tiden for meg å regne med pensjon kommer. Det er jo sååå viktig å være human og medmenneskelig nå i disse dagene og kaste bort penger for å skryte av hvor humane og gode vi er som redder hele verden, at det blir neppe noe igjen til min generasjon. Så jeg sparer 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Jeg sparer i form av utleieleilighet. Den vil være helt nedbetalt når jeg pensjonerer meg, og vil gi en inntekt på ca 10 000 etter skatt i tillegg tilpensjonen min. Jeg regner med full opptjent pensjon, men man vet jo aldri. Det kan jo godt være at jeg må førtidspensjonere meg også, hvem vet... Anonymous poster hash: f46b3...516 2
Cata Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 Jeg sparer. Har både private fond og legger i litt ekstra i pensjonssparingen jeg har via jobb. Dessuten sitter jeg snart med nedbetalt bolig, så da kan jeg øke sparebeløpet. Stoler ikke helt på at "onkel staten" skal holde liv i meg i alderdommen. 1
Gjest Honeyblossom Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Jeg tenker ikke på det i det hele tatt, men nå er jeg fortsatt ung da og har ikke fast jobb.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #6 Skrevet 19. april 2015 Tenker overhodet ikke på det. Den tid, den sorg. Anonymous poster hash: 2c0c4...50c
Fredsmegleren Skrevet 19. april 2015 #7 Skrevet 19. april 2015 Med tanke på at jeg fremdeles står uten egen inntekt og har et år igjen før universitet, føler jeg selv at jeg har ganske god tid på meg. Likevel har jeg absolutt planer om å begynne å spare en del på pensjon når jeg har fått jobb, bolig, og diverse annet som er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #8 Skrevet 19. april 2015 Som helt ung, gjorde jeg ikke det. Det var liksom så langt frem i tid. Jeg var mye syk. Var hjemme med barna da de var små. Når jeg kom i jobb, så jeg at jeg ikke ville få full pensjon. Så jeg beg sparing på min egen Sjekket før helgen, og pr. i dag vil jeg få 4000 utb hver mnd ekstra i tilegg til folketrygden Målet er å spare så mye at jeg får 6000 utbet. hver mnd. Oppfordrer alle godt voksne og tenke på dette. For sent den dagen du går av med pensjon. Utgiftene blir de samme,men inntekten mye mindre Anonymous poster hash: e29e0...1a6 Hvor mye må man ha spart opp for å få ubetalt ca 6.000 ekstra per måned? Anonymous poster hash: f619a...29b
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 (endret) Jeg sparer 100 kr i måneden, men har nettopp kjøpt bolig og prioriterer derfor den. Nå er det rundt 40 år til jeg blir pensjonist så jeg stresser ikke Endret 19. april 2015 av Steve Rogers
Furstina Skrevet 19. april 2015 #10 Skrevet 19. april 2015 Ja. Jag har pensionssparar privat sedan 25 års ålder, och valt en arbetsgivare med bra pensionslösningar. Jag har inga arv att se fram emot och måste säkra min egen bostad och framtid både som vuxen och pensionär.
Anglofil Skrevet 19. april 2015 #11 Skrevet 19. april 2015 Jeg skal betale ned litt mer gjeld først, men tenkte å begynne med pensjonssparing for fullt når jeg er rundt 30 år. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #12 Skrevet 19. april 2015 Begynte å spare til pensjonen min da jeg var 20. Begge foreldrene mine var alt minstepensjonister da, og jeg så hvordan de hadde det. Aldri i livet tenkte jeg. Anonymous poster hash: 8c963...2d7 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #13 Skrevet 19. april 2015 Hva sparer dere i? Er det pensjonssparing i bank/forsikringsselskap? Hva må man være oppmerksom på når man starter pensjonssparing? Hva gjør en pensjonssparing bedre / mindre bra enn en annen pensjonssparing? Anonymous poster hash: dc212...d79
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #14 Skrevet 20. april 2015 Selv om jeg forventer å få full pensjon så ligger ikke det ann til å bli det helt store. Jeg sparer derfor 1500,- i aksjefond pr mnd som er øremerket pensjon. Satser på at det blir en pen sum innen pensjonsalder. Er i midten av 30-årene nå og har spart i 4-5 år. 1500,- er snittet, enkelte måneder sparer jeg mer mens andre ingentingAnonymous poster hash: 56824...69b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Tenker overhodet ikke på det. Den tid, den sorg. Anonymous poster hash: 2c0c4...50c Sorg blir det sikkert når du innser at han stat antakelig ikke bidrar noe særlig. Beregn halvparten av ordinær lønn. Ikke mye å gjøre noe ekstra for Anonymous poster hash: 2ba0c...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Tenker ikke på pensjon. Den tid den sorg. Lev mens du kan! Anonymous poster hash: daee1...dab
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 22. april 2015 #17 Skrevet 22. april 2015 Men dere som sparer. Hvordan regner dere ut hva dere behøver?
juliane Skrevet 22. april 2015 #18 Skrevet 22. april 2015 Jeg sparer foreløpig ikke til pensjon, selv om jeg vet det er smart å komme tidlig i gang. (Er 30 år) For min del prioriterer jeg foreløpig å spare til større bolig, der vi kan bo mens barna våre vokser opp. For å få noe vi kan være ok fornøyd med her i byen må vi nok ut med 2-3 millioner mer enn det vi får solgt vår nåværende bolig for, og da må vi prioritere å betale ned på nåværende lån og spare i BSU mens vi har den muligheten. Nå sparer vi også for å ha råd til noen mnd ulønnet permisjon siden vi bomma på barnehagefristen . På en måte er det å sørge for å ha en nedbetalt, selveid bolig også å spare til pensjon, men når jeg har mulighet til det vil jeg begynne å sette av en sum i måneden til ren pensjonssparing.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #19 Skrevet 22. april 2015 Jeg har frem til i år spart ved å betale ned gjeld. Nå er gjelda nedbetalt, og jeg har begynt å spare 2500 i mnd i pensjonsfond. Nu til dags kan man absolutt ikke ta for gitt at sataten kommer til å ta vare på en når en blir gammel, man må spare selv. Anonymous poster hash: 7dc15...14a 1
lykkelige.meg Skrevet 22. april 2015 #20 Skrevet 22. april 2015 Sparer ikke ekstra til pensjon. Men bedriften jeg jobber sparer det maksimale tillatte innenfor skattereglene, så regner med det foreløpig holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå