Kalas Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Det man lager helt automatisk dersom man er ekstra kvalm dagen derpå..?
Gjest Lea Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 Google sier: ØLKAKE 500 g brunt sukker 500 g hvetemel 2 ts kanel 1 ts natron 1 egg 1 vørterøl Bland alt det tørre med egget. Hell i vørterøl og rør til den blir klumpfri. Ta en 2 liter's brødform og pensel den innvendig med margarin. Hell i deigen og sett den inn i en kald ovn.Set ovnen nu på 170 grader og stek kaken i ca.1 time. Serveres med kald smør og evt.geitost.Kaken kan fryses.
Brudulja Skrevet 25. august 2004 #5 Skrevet 25. august 2004 Det samme som vørtekake tro? Prøvd å lage det en gang, men den ble alt annet enn vellykket. Men det er jo igrunnen en ganske god kake. Eneste sted jeg har fått "ølkake" servert er hos mormoren min, ironisk nok leder i avholdslaget der hun bor
Gjest 1111 Skrevet 25. august 2004 #7 Skrevet 25. august 2004 Må si jeg undrer litt om hvordan dette smaker :klø:
Tusseline Skrevet 25. august 2004 #8 Skrevet 25. august 2004 Det man lager helt automatisk dersom man er ekstra kvalm dagen derpå..? Du får meg på vonde tanker, Kalas... :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå