Gå til innhold

Til dere som mener at Clinique hudpleie er dårlig - argumentér.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til dette? Hvilke ingredienser er det dere mener er dårlige? At det selges på parfymeri er ikke et godt nok argument. Jeg er så lei av argumenter om at alt som selges på parfymeri (eller apotek for den saks skyld) er crap. At det selges på parfymeri trenger ikke bety at det er stappfullt av parfyme; Clinique er 100% uparfymert. Veldig mange av produktene til Clinique scorer høyt hos beautypedia. Til de som ikke vet hva beautypedia er, sjekk ut: http://www.paulaschoice.com/about-beautypedia/

Min hud er svært sensitiv, og jeg har en mild versjon av rosacea. Det skal ingenting til for at huden min blusser og gir små røde nupper eller flammende områder - spesielt i kinnene. Jeg har prøvd utallige merker (inkl. de fleste hos hudpleier - Dermalogica, Matis, Decleor, EmerginC osv), men det som har klart å roe huden min best er Redness Solutions serien til Clinique fra Kicks. Den som klarer å roe huden min nest best er La Roche-Posay fra apoteket. Vi er alle ulike, har ulik hud og foretrekker ulike produkter, men argumenter om at Clinique er dårlig hudpleie kjøper jeg rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: 23762...445
Videoannonse
Annonse
Gjest tenalady
Skrevet

Jeg prøvde clinique mot kviser for en del år siden. Funka ikke. Derfor bruker jeg det ikke igjen. Er forsåvidt lite som har fungert på min hud :jolie:

Skrevet

Hva er grunnen til dette? Hvilke ingredienser er det dere mener er dårlige? At det selges på parfymeri er ikke et godt nok argument. Jeg er så lei av argumenter om at alt som selges på parfymeri (eller apotek for den saks skyld) er crap. At det selges på parfymeri trenger ikke bety at det er stappfullt av parfyme; Clinique er 100% uparfymert. Veldig mange av produktene til Clinique scorer høyt hos beautypedia. Til de som ikke vet hva beautypedia er, sjekk ut: http://www.paulaschoice.com/about-beautypedia/

Min hud er svært sensitiv, og jeg har en mild versjon av rosacea. Det skal ingenting til for at huden min blusser og gir små røde nupper eller flammende områder - spesielt i kinnene. Jeg har prøvd utallige merker (inkl. de fleste hos hudpleier - Dermalogica, Matis, Decleor, EmerginC osv), men det som har klart å roe huden min best er Redness Solutions serien til Clinique fra Kicks. Den som klarer å roe huden min nest best er La Roche-Posay fra apoteket. Vi er alle ulike, har ulik hud og foretrekker ulike produkter, men argumenter om at Clinique er dårlig hudpleie kjøper jeg rett og slett ikke.

Jeg har sluttet å la meg provosere av slike innlegg. Min mor har brukt Clinique helt siden ungdommen da hun begynte å jobbe i parfymeri og hun har veldig fin hud - ser overhode ikke ut som en dame på 70 år. Nå skyldes nok det nok bra gener og sunn livsførsel i stor grad - men jeg er overbevist om at Clinique også har gjort sitt ved å tilføre huden masse bra fuktighet og pleie.

Selv bruker jeg kun Vichy sin fuktighetskrem og jeg er kjempefornøyd - kommer ikke til å skifte før de eventuelt skulle slutte å produsere. For meg er hudkrem noe som skal gi meg nok fuktighet - samt beskyttelse mot sol da jeg sykler til jobb og er mye ute i det hele tatt. Så dersom kremen gir meg nok fukt og solbeskyttelse så er jeg fornøyd - og Vichy er både billig og bra.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt noen si at clinique er dårlig jeg, brukte det selv i ca 10 år. Fra jeg begynte med sminke til nå nylig. Eneste grunnen til at jeg sluttet var at de fortsatt tester produkter på dyr.

Jeg har også sensitiv hud, så cliniqueserien passet meg helt perfekt. Dagen de slutter md dyretesting er dagen jeg begynner med dem igjen :)

Anonymous poster hash: f594b...681

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ga Clinique en sjanse, sliter med veldig fuktfattig og sensitiv hud. Men jeg tålte det ikke. Fikk rødflassete hud med partier i panne og på kinnbeina som ble direkte såre, selv om produktene jeg kjøpte skulle være perfekt til min hudtype.

Nå bruker jeg Origins-serien og er veldig fornøyd, og huden min er kjempefin.

Endret av skruf
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har veldig blandede meninger om Clinique egentlig. Synes mange av produktene er veldig kraftige og irriterende på huden. Spesielt tonere og rens har jeg og andre jeg kjenner blitt rødflammet av. Og jeg har hud som tåler både parfyme og tilsetningsstoffer og hele pakka, reagerer sjeldent på produkter. Men jeg har en dagkrem også som jeg liker veldig godt og ikke har fått problemer med.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt noen si at clinique er dårlig jeg, brukte det selv i ca 10 år. Fra jeg begynte med sminke til nå nylig. Eneste grunnen til at jeg sluttet var at de fortsatt tester produkter på dyr.

Jeg har også sensitiv hud, så cliniqueserien passet meg helt perfekt. Dagen de slutter md dyretesting er dagen jeg begynner med dem igjen :)

Anonymous poster hash: f594b...681

Hvilken hudpleieserie bruker du nå da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga Clinique en sjanse, sliter med veldig fuktfattig og sensitiv hud. Men jeg tålte det ikke. Fikk rødflassete hud med partier i panne og på kinnbeina som ble direkte såre, selv om produktene jeg kjøpte skulle være perfekt til min hudtype.

Nå bruker jeg Origins-serien og er veldig fornøyd, og huden min er kjempefin.

Husker du hvilken Clinique serie du kjøpte da?

Fra Clinique har jeg ikke testet så mye annet enn Redness Solutions serien jeg referer til (jeg går alltid for sensitiv serier når jeg prøver et nytt hudpleiemerke da jeg vet at det mest sannsynlig er det eneste huden min tåler), men den er iallfall fantastisk for min umulige hud. Jeg kjenner ikke til Origins-serien, men bra du har funnet noe huden din liker :)

Mange hudpleieserier inneholder parfyme eller andre kraftige dufter; jeg reagerte på sensitiv serien til Matis. Har man sensitiv hud bør man holde seg unna parfyme i hudpleie

Anbefaler denne linken:

http://www.paulaschoice.com/expert-advice/sensitive-skin/_/fragrance-and-skin-care-smells-like-trouble

Skrevet (endret)

Husker du hvilken Clinique serie du kjøpte da?

Fra Clinique har jeg ikke testet så mye annet enn Redness Solutions serien jeg referer til (jeg går alltid for sensitiv serier når jeg prøver et nytt hudpleiemerke da jeg vet at det mest sannsynlig er det eneste huden min tåler), men den er iallfall fantastisk for min umulige hud. Jeg kjenner ikke til Origins-serien, men bra du har funnet noe huden din liker :)

Mange hudpleieserier inneholder parfyme eller andre kraftige dufter; jeg reagerte på sensitiv serien til Matis. Har man sensitiv hud bør man holde seg unna parfyme i hudpleie

Anbefaler denne linken:

http://www.paulaschoice.com/expert-advice/sensitive-skin/_/fragrance-and-skin-care-smells-like-trouble

Jeg husker ikke, men antar at det var de produktene for sensetiv hud...

Matis tåler jeg ikke, reagerer på samme måte der. Decleor har jeg og prøvd, men da kunne jeg nesten dra av hudflak med fingrene. Dermalogica tåler jeg, men føler den gir ikke så mye pleie som voksen hud trenger (vil jo forebygge rynker!).

Origins kjøper jeg på Kicks eller taxfree, veldig fornøyd :)

http://www.kicks.no/sok?q=w~origins

Endret av skruf
AnonymBruker
Skrevet

Mange av de sine produkter inneholder alkohol som tørker ut huden. Jeg brukte Clinique for noen år siden, men gjorde ingenting for min hud.

Anonymous poster hash: b8113...ad7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke, men antar at det var de produktene for sensetiv hud...

Matis tåler jeg ikke, reagerer på samme måte der. Decleor har jeg og prøvd, men da kunne jeg nesten dra av hudflak med fingrene. Dermalogica tåler jeg, men føler den gir ikke så mye pleie som voksen hud trenger (vil jo forebygge rynker!).

Origins kjøper jeg på Kicks eller taxfree, veldig fornøyd :)

http://www.kicks.no/sok?q=w~origins

Det fine med produkter fra Kicks eller taxfree er at de er rimeligere enn produkter fra hudpleien, det er jo ikke vits å betale mer enn man må så lenge huden holder seg bra :)

• Liker 2
Skrevet

Det fine med produkter fra Kicks eller taxfree er at de er rimeligere enn produkter fra hudpleien, det er jo ikke vits å betale mer enn man må så lenge huden holder seg bra :)

Det er jeg helt enig i!

Jeg har prøvd utallige produkter fra hudpleier som koster det hvite ut av øynene i min søke og feile-periode etter produkter som passer huden min. Så jeg er veldig fornøyd med å ha landet på Origins.

Brukte og forsåvidt en lang periode produkter fra Ole Henriksen, men jeg synes Origins pleier huden min mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg helt enig i!

Jeg har prøvd utallige produkter fra hudpleier som koster det hvite ut av øynene i min søke og feile-periode etter produkter som passer huden min. Så jeg er veldig fornøyd med å ha landet på Origins.

Brukte og forsåvidt en lang periode produkter fra Ole Henriksen, men jeg synes Origins pleier huden min mye bedre.

Sist jeg var hos hudpleieren kjøpte jeg produkter for 2500,- for så å komme hjem og finne ut at huden min ble helt rødflammende av de, og før det har jeg også prøvd og feilet mye så jeg deler din erfaring. Tenk så mye annet vi heller kunne ha brukt de pengene på :fnise: Det er så digg når man endelig slår seg til ro med en serie :)DenFølelsen, are you with me? :bolledeig:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv brukt clinique, men har byttet til La Roche-Posay og etter jeg byttet har huden vært fri for psoriasis uten at jeg trenger å bruke kortisonsalver lengre :)

Det betyr ikke at clinique er dårlig, men bare at min hud passer best til La Roche-Posay. :)

Anonymous poster hash: b1236...568
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv brukt clinique, men har byttet til La Roche-Posay og etter jeg byttet har huden vært fri for psoriasis uten at jeg trenger å bruke kortisonsalver lengre :)

Det betyr ikke at clinique er dårlig, men bare at min hud passer best til La Roche-Posay. :)

Anonymous poster hash: b1236...568

La Roche-Posay er også veldig bra :Nikke:

Skrevet

Prøvde selv Anti Redness serien til Clinique, har det samme som deg TS men merket ingen forskjell selv om jeg brukte den over lang tid, er derfor jeg ikke er fan av clinique :)

Skrevet

Sist jeg var hos hudpleieren kjøpte jeg produkter for 2500,- for så å komme hjem og finne ut at huden min ble helt rødflammende av de, og før det har jeg også prøvd og feilet mye så jeg deler din erfaring. Tenk så mye annet vi heller kunne ha brukt de pengene på :fnise: Det er så digg når man endelig slår seg til ro med en serie :)DenFølelsen, are you with me? :bolledeig:

Haha, hvor mange tusen jeg i løpet av årene har svidd av på produkter jeg ikke tålte tør jeg ikke tenke på engang!

Men mamma og svigermor har fått velfylte baderomsskap opp igjennom årene siden jeg har gitt bort produktene til de...

Jeg er så glad jeg oppdaget Origins at jeg får nesten litt Halleluja-feeling :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde selv Anti Redness serien til Clinique, har det samme som deg TS men merket ingen forskjell selv om jeg brukte den over lang tid, er derfor jeg ikke er fan av clinique :)

Synd den ikke passet for deg, men det er vel sånn det er, ikke alle serier passer for alle. Har du funnet en serie som passer for deg da, i såfall hvilken? :)

AnonymBruker
Skrevet

Haha, hvor mange tusen jeg i løpet av årene har svidd av på produkter jeg ikke tålte tør jeg ikke tenke på engang!

Men mamma og svigermor har fått velfylte baderomsskap opp igjennom årene siden jeg har gitt bort produktene til de...

Jeg er så glad jeg oppdaget Origins at jeg får nesten litt Halleluja-feeling :fnise:

:fnise: Ja, man føler seg nesten litt "gla'kristen" :laugh:

Jeg har tenkt å gi bort hele Matis sensitiv serien til mamma som jeg vet liker den. Jeg har sagt hun kan få den, men jeg håper selvsagt at hun tilbyr seg å betale litt for den, selv om jeg er typen som sier: "Neeeida, jeg trenger ikke noe for det" så håper jeg jo alltid å få litt :fnise:

Selv om jeg nå bruker rens og krem fra Clinique så bruker jeg fremdeles skrubben fra Dermalogica for sensitiv hud; daily microfoliant. Den er helt fantastisk, og utrolig mild! Den har svært mild rislukt, det er nok derfor jeg tåler den så godt og ikke har planer om å bytte ut den. Du bruker kanskje en skrubb fra Origins, men i tilfelle du er på utkikk etter en skrubb så kan jeg gå god for den, selv om den tilhører et merke utenfor gudemerkene våre Clinique og Origins ;)

NB: Etter hva jeg leser så eies både Clinique og Origins av Estee Lauder, så de to merkene er jo litt i familie. "We are family, I've got all my sisters with me" *traller* :danse:

Okeeei, på tide å runde av - jeg har altfor mye energi i dag, sola skinner og alt er bare velstand! :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Synd den ikke passet for deg, men det er vel sånn det er, ikke alle serier passer for alle. Har du funnet en serie som passer for deg da, i såfall hvilken? :)

Har desverre ikke funnet en serie som passer enda. For øyeblikket bruker jeg en helt ok fuktighetskrem fra PCA, den gir god fukt, men må unngå å bruke den i kinnene fordi jeg kan risikere å bli rød av den. Det er forsåvidt greit fordi jeg blir mer tørr i panna, men en smule irriterende å ikke kunne bruke den overalt. Bruker også en rens fra dermalogica som jeg er fornøyd med. Sånn ellers passer jeg på å drikke nok vann slik at jeg ikke tørker helt ut :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...