AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Noen som vet om deg er mulig å kuppe obos leilighet? Jeg er obosmedlem selv, men har ikke høy annsenitet. Hvordan blir det da for meg å be om privatvisning og evt et direkte bud til selger? Er det i hele tatt mulig? Anonymous poster hash: ce10a...73f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Obosnummeret betyr at du får leiligheten dersom du har lavere nummer enn en annen som byr. Anonymous poster hash: 8db6a...1d6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Det er selvsagt mulig å by og få tilslag før visning, men forkjøpsretten gjelder fortsatt. Så om fristen ikke er utløpt før du får tilslag, kan fortsatt noen med lengre medlemskap enn deg kuppe leiligheten. Men du unngår budrunde. Sett en del av det i det siste, men alle har gått 10-20 % over takst.Anonymous poster hash: c0e4d...27f 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 så jeg kan faktisk få tilslag på mitt direkte bud, men jeg må vente til fristen for å melde forskjøpsrett har gått ut? Sånn i selgers posisjon, vil vell ikke dette være veldig lønnsomt? Er det noen her som har kuppet? Og som vet hvordan jeg skal gå frem?Anonymous poster hash: ce10a...73f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Hva mener du med at ikke lønnsomt for selger? Jeg vil tro at få godtar "kuppebud" om de ikke er godt over det selger forventer i budrunde.Anonymous poster hash: c0e4d...27f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #6 Skrevet 19. april 2015 Nei, det kan jo være både og. Selv ville jeg aldri godtatt bud før visning. Men nå ser jeg selv ingen annen løsning for å prøve å få leiligheten jeg ønsker meg. Tenker da bud på prisantydning + 5% Anonymous poster hash: ce10a...73f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #7 Skrevet 19. april 2015 så jeg kan faktisk få tilslag på mitt direkte bud, men jeg må vente til fristen for å melde forskjøpsrett har gått ut? Sånn i selgers posisjon, vil vell ikke dette være veldig lønnsomt? Er det noen her som har kuppet? Og som vet hvordan jeg skal gå frem?Anonymous poster hash: ce10a...73f Jeg ville faktisk tenkt det er lønnsomt for selger, for det er et incentiv for kjøper om å legge på litt ekstra for å unngå at noen bruker forkjøpsrett. For selger er der irrelevant hvem som kjøper, og om noen gjør det på forkjøpsrett. Anonymous poster hash: 9a161...209
smilo Skrevet 19. april 2015 #8 Skrevet 19. april 2015 Jeg håper du er klar over at uansett om du får tilsagnet fra selger så kan noen andre komme å ta leiligheten på forkjøpsrett i ettertid. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 Noen som vet om deg er mulig å kuppe obos leilighet? Jeg er obosmedlem selv, men har ikke høy annsenitet. Hvordan blir det da for meg å be om privatvisning og evt et direkte bud til selger? Er det i hele tatt mulig? Anonymous poster hash: ce10a...73f Har du lest og forstått reglene med forkjøpsrett? OBOS er ikke lengre bare Oslo boliger, OBOS med "underavdelinger" finnes over store deler av landet etter sammenslåinger. Da gjelder i all hovedsak forkjøpsrettsreglene slik de var før oppkjøpet og det kan være noe annerledes enn Oslo-OBOS. Derfor kan ingen gi deg, ts, et helt klart svar på det du spør om før du oppgir hvor i landet dette er. Borettslagene kan og ha interne regler for forkjøpsrett. Men det grunnleggende med hele forkjøpsretten er at selger skal ha beste godkjente bud enten det er en budgiver uten medlemskap eller det er en med forkjøpsrett og lav ansinitet som kjøper boligen. Noen med lav ansinitet kan melde forkjøpsrett, og vente til budrunden er ferdig og kuppe boligen til høyeste bud. Og ja, det har vi hjulpet til med ved å overføre et gammelt medlemskap til en som ikke hadde gåd nok ansinitet med eget medlemsnummer. Sånt går nemlig og an. Da står den som tror at alt kan kjøpes for penger der som en "Per snytt".Anonymous poster hash: d4479...3dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå