Gå til innhold

Shopping i Amsterdam

Fremhevede innlegg

Gjest Minna X
Skrevet

Skal til Amsterdam og lurer på om noen har tips om steder man bare MÅ gå og shoppe når man er der. Er det steder som er spesielt billig eller steder med spesielt bra utvalg på f.eks klær, undertøy, sports-/treningstøy, sko eller generelt dill og dall? Er også interessert hvis noen har noen "do`s and dont`s" som man ikke finner i den vanlige turistinformasjonen.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

puffer denne opp igjen da nå ser det ut som det blir amsterdamtur på meg :klappe:

Skrevet

Nieuendijk og Kalverstraat. Kalverstraat havner de fleste turister i uansett pga 'strømmen' men Nieuendijk er lett å overse. Denne -ikke-spor-sjarmerende-men-innholdsrike gågata er lett å overse siden den går parallellt med Damrak (på høyre side av turiststrømmen om du kommer ut fra CentraalStation) og har alt en ung kropp kan begjære av klær og sko i alle farger, høyder og fasonger..mmm.. Nieuendijk ender på Dam og der begynner Kalverstraat. Husk å følge med i sidegatene som gjemmer mange gode brune puber. God tur!

Skrevet

takker for rådene..

men ser ut som vi er alt for sent ute med å bestille hotell så kan bli at vi må utsette det..

litt trist..men slik går det når man plutselig bestemmer seg..

noen som vet om noen hoteller som ligger ved siden av old city.damrank(?)og sentralstajonen`?de som vil ha oss med skal ligge på hotel france og der var det ikke plass til oss:( og det skal vist ligge i nærheten av desse stedenen...

Skrevet

prøv amstelbotel.nl. ** eller *** flytende hotell med overkommelige priser ved siden av Centraal. Ikke prøvd det selv men har vært på nipppet noen ganger, det ser greit ut. Og om dere bor der: fortell hvordan det var her på sidene:)

Skrevet

amstelbotel var fullbooka desverre---

skal sjekke ut den andre linken nå..

takk så langt..

ser sort ut denne turen vår gitt :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Har du sjekket hotels.com? Det finnes så sinnssykt mange hoteller sentralt i Amsterdam at det er null problem å få fatt på OK overnatting (ikke forvent ekstremt billig, det er en storby, tross alt). Jeg vil anbefale området rundt Leidseplein eller Rijksmuseum.

Skrevet (endret)

når skal dere dit da? og hvor mange er dere for hvor mange netter?

jeg skal ha en overnatting i amsterdam 1-2. mai, bestilte i går og det var masse ledig rundt i hele sentrum.

og i områdene Dam/centralstationen er det ett mylder med hoteller, så det høres rart ut om dere ikke får tak i noe.

om det da ikke er lørdag til søndag den 29-30?

for da er det jo feiring av queensday, da kan det nok være mye fullt ja.

var inne og sjekka på den queensday-helga, og da sliter dere ja, da er det meste fullt. det er visst en av de største partydagene i amsterdam, så det er kanskje ikke så rart.

Endret av aline
Skrevet

er nok en ganske teit tid vi reiser på ..24-28...hadde nok ikke reist den tiden om vi ikke skulle være slengt oss med noen..

skal ta ringerunde i morra..og går det ikke så går det ikke..da får vi vel finne på noe annet gøyt den helga:)

Gjest Gjesta
Skrevet
var inne og sjekka på den queensday-helga, og da sliter dere ja, da er det meste fullt. det er visst en av de største partydagene i amsterdam, så det er kanskje ikke så rart.

Det er en underdrivelse av dimensjoner! Hele helga er et fyllekalas som får den verste norske russefeiring til å virke som boller&brus-fest. :overrasket: Kanskje moro å oppleve, men jeg vet ikke helt...Jeg endte opp med to helt blå stortånegler, og var til og med edru.

Skrevet (endret)
er nok en ganske teit tid vi reiser på ..24-28...hadde nok ikke reist den tiden om vi ikke skulle være slengt oss med noen..

skal ta ringerunde i morra..og går det ikke så går det ikke..da får vi vel finne på noe annet gøyt den helga:)

de datoene fant jeg da masse ledig på, søk på her, denne siden brukte jeg nå når jeg bestilte hotell i amsterdam.

Rho hotell som kommer opp ledig, skal være ett bra hotell f.eks. det er der vi endte opp.

du kan søke etter beliggenhet eller pris eller hva som helst.

på kartet til venstre, kan du også se hvor de ligger i forhold til det hotellet de andre ligger på.

på søket får du kun opp de hotellene som har ledig de dagene dere skal dit, så du trenger ikke ringe og sjekke, hadde de ikke hatt ledig, hadde de ikke kommet med i søket.

Endret av aline
Skrevet

god kveld igjen (kjeder meg, påsken er snart slutt så kanskje jeg kan gjøre iallefall _noe_ fornuftig i kveld..)

Søk på *amsterdam.info*, jeg får opp iallefall 2 stk i nærheten av Damrak/Centraal 24-28.5: ** Continental Centre Hotel Amsterdam basic twin (shared facilities-do på gangen) totalt 455 euro, 1 rom ledig. *** Multatuli (!) Hotel Amsterdam twin med do/dusj, totalt 636 euro, 1 rom ledig. NB! Når du leter; vær forsiktig med adresser på østsiden av Damrak - her ligger RedLightDistrict og det er ikke like morsomt å sove med backpackerhasjrøyk og -støy inn fra gata. Mange av byens studenter bor idag på Oudezijds-adresser men de vet iallefall på forhånd hvilke gatehjørner de _ikke_ vil bo..;)

Skrevet

så snille dere er...som hjelper meg :klem:

sambo er nå satt på saken og ser ut som det blir amsterdamtur :klappe:

åh..gleder meg nå.-..

må spare litt penger nå da...

for man bruker vel mye penger på en slik tur :ler:

takk for all hjelp sålangt..

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...