AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Jeg har et gammelt bed langs veggen som har blitt neglisjert over flere år, som jeg nå ønsker å friske opp. Veggen ligger mot øst så det er sol på morgen/formiddag. Jeg har overhodet ikke grønne fingre så jeg trenger tips til hvordan jeg går frem for å få et lettstelt og fint bed. Ønsker ikke busker der, kun blomster, og tenkte å ramme det inn med steiner eller noe lignende. Legg gjerne ved bilder til inspirasjon 😊Anonymous poster hash: 8bed2...466
Kjibba Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Til å begynne med kan du røske opp det ugraset som er stort, med røtene. Bruk ein spade el. og hakk opp det øverste laget og fjern det. Spa opp jorda under så det blir luftig, og bland i plantejord. FK sin Bare Jord blanda i med rett type gjødsel plar eg å bruke. Nokre planter liker sandholdig jord, då blander du berre inn sand Du kan evt. ta vekk mesteparten av jorda og fylle opp med ny jord om det ser ut som om jorda er dårleg. Stemor, Tagetes, Ringblomst, pyntegras, Lobelia, Fuchsia, Blomkarse, Lavendel, Tusenfryd og Prestekrage er ganske lette å få til. Sjekk ut Pinterest og søk på flower beds, mykje inspirasjon å hente der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå