Gjest Minna X Skrevet 23. august 2004 #1 Del Skrevet 23. august 2004 Skal til Amsterdam en tur og lurer på om det er noen som har tips om steder man bare MÅ gå og shoppe hvis man er i Amsterdam. Er det ting som er spesielt billig eller steder med spesielt bra utvalg innen f.eks klær, undertøy, sports/treningstøy, sko eller generelt dill og dall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 23. august 2004 #2 Del Skrevet 23. august 2004 Tja, det spørs hva du synes er interessant, det... La meg starte med å si at det ikke er spesielt billig i Nederland, forvent samme prisnivå som her hjemme, mer eller mindre. Du finner slike butikker som Mango og Zara, men også designerbutikker. Sjekk ut den lange, kaotiske handlegaten Kalverstraat som går ut fra Damplassen ved det kongelige slott. I gaten bak ligger det et flott kjøpesenter som heter Magna Plaza, der finner du bl.a en Replay-butikk, Guess, og en butikk der de selger diverse designerklær. Ellers finner du flere flotte bokhandler; Waterstones som ligger på Spui har godt utvalg i engelskspråklige titler. Sjokolade finner du også,blant annet Leonidas, men også andre steder. Jeg liker godt å shoppe sær kosmetikk; i Kalverstraat finner du Lush, som har masse håndlagede rariteter; badebomber, såper og alt hva hjertet måtte begjære. Mine favoritter er leppepomaden Lip Service og håndkremen Helping Hands. I Magna Plaza finner du et lite parfymeri med sjeldne duftperler, men prisen er også sjelden.... I en liten sidegate til Kalverstraat (husker ikke navnet) finner du sminkebutikken MAC (bra kvalitet, vanvittig utvalg, bra priser) og L'Ocitane, som er naturbasert kosmetikk fra Provence. I Runstraat finner du en butikk som heter Skins, som også er av det mer eksklusive slaget. Jeg digger Amsterdam, og Nederland generelt, og har lyst til å flytte tilbake dit (bodde der et halvt år i vår). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå