Cajsa Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 Jeg lurer på hva slags musikk dere har valgt å bruke i vielsen? *Inn- og utgangsmarsj *Salmer *Eventuelt soloinnslag: Hvilken sang med hvilke instrumenter Synes nemlig dette er litt vanskelig! Og musikken er jo en viktig del av stemingen i vielsen. Spent!
Gjest Tex Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 Her er vår vielse: * Inngang Trumpet Voluntary av Jeremiah Clarke * Inngangsord * Salme Å leva det er å elska * Skriftlesning Presten leser Høysang 8, 6-7 a min kusine leser Korinterbrevet * Trompetsolo Air av Bach * Tale Presten holder tale til brudeparet. * Inngåelse av ekteskapet * Overrekkelse av ringer * Forbønn * Salme Guds godhet sang i sinnet * Velsignelse * Utgang xxxxxxxx marsj av min bestefar
Linsi Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Til inngang hadde vi Mendelsohn, utgang Purpose. Samler: Kjærlighet fra Gud og Å leva det er å elska. Solosanger: You raise me up og Säg det igen. Sistnevnte anbefales veldig! En helt nydelig sang som gav en utrolig stemning, og "alle" gråt litt :-)
Tusenogtredve Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 Vi har ikke snakket med organisten enda, men håper at vi får Brudemarsj fra Valsøyfjord som inngang, og Intrada av Ugland som utmarsj. Salmer blir "Kjærlighet fra Gud" og "Guds godhet sang i sinnet". Har lyst på en salme til, men vet ikke hvilken enda. Soloinnslag: "Kjærlighetsrosa" (Mitt hjerte er ditt). Her blir det sang, fiolin og piano.
Ingeborg Skrevet 23. august 2004 #5 Skrevet 23. august 2004 Inngangsmarsj: "Brudeslått fra Øre" Utgangsmarsj: "Bruremarsj" av Jan Magne Førde Salmer: "Herre Gud, Ditt dyre navn og ære", "Guds godhet sang i sinnet" og "Det strøymer ei livselv av lukke". Soloinnslag: Et solostykke for harpe og "Vi vandrar saman" av Olav Stedje for gitar/sang.
Gjest MrsL Skrevet 23. august 2004 #6 Skrevet 23. august 2004 Inngangsmarsj: Mendehlson Utgangsmarsj: Purpose av Nordraak Salme: Å leva det er å elska (og salme nr. 2 må jeg innrømme at jeg ikke husker i farta :oops: ) Solistinnslag: Mysteriet deg med to solister som sang til mannens akkompagnement (på anlegg)
Rød Skrevet 23. august 2004 #7 Skrevet 23. august 2004 Inngangsmarsj: Purpose av Nordraak Utmarsj: Brureslått ( gammel folketone) Salmer: Å leva det er å elska og Amazing grace Tekster: Salomos høysang kap 2-8 og kolloserbrevet Soloinnslag: Air av Bach med fløyte og gitar, ett stykke til med fløyte og gitar, så et solosang innslag som blir en overraskelse..... Håper det blir bra.....,
Gjest Tex Skrevet 24. august 2004 #8 Skrevet 24. august 2004 (og salme nr. 2 må jeg innrømme at jeg ikke husker i farta :oops: ) og så sånn som vi styra for å finne de absolutt rette salmene..... Morsomt ikke sant...?
Gjest Bertine Skrevet 24. august 2004 #9 Skrevet 24. august 2004 hei! inngangsmarsj: Felix Mendelsohn Salme: O`store Gud. Solosang:(mamman min) Kjærlighet fra Gud. (utrolig fin som solosang!!!!!!!!!!!) Salme: Tett ved sia mi går Jesus. Musikalsk innslag, orgel og bratsj: Improvisasjon over folketonar fra Etne, Ølen og Jamtland Utgang: Jermiah Clarke: Trumpet Voluntare. (orgel) Salmene valgte vi sammen med presten, og de var utrolig fine, O`store Gud er en nydelig salme, og Tett ved sia mi går Jesus er ganske "lystig" og fin, så den passer perfekt som den siste salmen(syns jeg da:)
Gjest MrsL Skrevet 24. august 2004 #10 Skrevet 24. august 2004 og så sånn som vi styra for å finne de absolutt rette salmene..... Morsomt ikke sant...? :oops: Derfor har vi tatt vare på noen kirkeprogram
lene24 Skrevet 25. august 2004 #11 Skrevet 25. august 2004 Vi velger trolig å ha den vanlige inngangsmarsjen.. Har ikke "falt" for noen andre så langt.... i kirken skal vi ha solo sang, med sangen vår; "Amazed" med lonestar....
minniepus Skrevet 25. august 2004 #12 Skrevet 25. august 2004 Inngang: Brudemarsj fra Sirdal (fiolin) Salmer: Kjærlighet fra Gud, Å leva det er å elska Utgang: Sommarsong av Peterson-Berger (fiolin og fløyte)
Holly Hobbie Skrevet 25. august 2004 #13 Skrevet 25. august 2004 Minniepus: artig at dere valgte Sommarsong - mitt glansnummer (paa piano)! Inngangsmarsj: Purpose Utgangsmarsj: Trumpet Voluntary med Jeremiah Clarke Solosang: Amazing Grace og Dwell in the House (en utrolig nydelig sang, originalen er med Ron Kenoly. Det var vill applaus i kirken etterpaa!) Salmer: Deg Lysets Fader lover vi og Deilig er jorden (nei, det er ingen julesang!!) Lykke til!
minniepus Skrevet 25. august 2004 #14 Skrevet 25. august 2004 Minniepus: artig at dere valgte Sommarsong - mitt glansnummer (paa piano)! Det var musikerne som foreslo. En fin melodi.
Nasseline Skrevet 25. august 2004 #15 Skrevet 25. august 2004 Som inngangsmarsj hadde vi Gunnar Idenstams "Birkalåten" Kjempefin!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå