AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Har vært kvalm siden formiddag og ingenting hjelper. Er i helt fin form sett bort i fra kvalmen og magesmertene. Det blir verre i enkelte stillinger, spesielt når jeg ligger. Har prøvd å sove, men det var ikke godt. Har drukket cola og spist salt mat, blant annet pop corn. Hva annet kan hjelpe? Finnes det noe som ikke har noe med mat å gjøre? (Blir kvalm av tanken på mat). Anonymous poster hash: 10cca...938
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Nyco, vann og tørre knekkebrød. Det gjør susen for meg, sovner jeg etter det, våkner jeg opp bedre. Brus og popcorn pleier å gjøre det verre for meg.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Ta deg en tur på legevakta?Anonymous poster hash: f9a78...bda
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Ok! Takk for svar Jeg ble verre av brus og popcorn, så det hjelper nok ikke for meg heller. Har noe knekkebrød i skapet; skal gå å ta et nå.. ts Anonymous poster hash: 10cca...938
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Salt hjelper meg, men det gjør også eplejuice, gulrøtter, appelsinjuice og eplejuice med litt ingefær i.Anonymous poster hash: f8c6c...62e
Minya Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Fersk ingefærte virker kvalmestillende, funker best om du bare er kvalm, mindre virksomt om du har omgangsjuka og prosjektilspyr. Skjær fersk ingefær i tynne skiver, legg dem i en kopp med litt sitron eller honning, eller begge deler, og hell kokende vann over. La det trekke i ti-femten minutter og drikk opp alt. (Ikke styrt det, bare ta en munnfull i ny og ne til koppen er tom) Legg deg på sofaen og slapp av og forvent virkning innen halvannen time.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Ok! Takk for svar Jeg ble verre av brus og popcorn, så det hjelper nok ikke for meg heller. Har noe knekkebrød i skapet; skal gå å ta et nå.. ts Anonymous poster hash: 10cca...938 Du burde kjøpe Nyco eller sånn fruktsalt på apoteket til senere, det hjelper veldig på magesyre
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Ta deg en tur på legevakta?Anonymous poster hash: f9a78...bda Hvorfor? Man drar ikke på legevakta bare fordi man er litt kvalmAnonymous poster hash: cd7b2...4b0 4
rainyday Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 Bilsyk tabletter fungerer til meg Blir litt trøtt av de
skruf Skrevet 19. april 2015 #10 Skrevet 19. april 2015 Ingefær hjelper mot kvalme. Hvis du er i nærheten av en søndagsåpen butikk så anbefaler jeg deg å stikke dit og kjøpe ingefær. Som Minya skriver, lag deg te av den
SoftKitty Skrevet 19. april 2015 #11 Skrevet 19. april 2015 Ta deg en tur på legevakta?Anonymous poster hash: f9a78...bda Legevakten her i byen sender deg nok hjem igjen om du kommer til dem og sier at du har vært kvalm et par timer... Det er vel anbefalt for voksne folk å gå til legen om man er kvalm og kaster opp over mer enn 2-3 dager, men ellers er jo ikke akkurat kvalme noe som er farlig, bare ubehagelig. Har ikke noe godt råd TS, jeg pleier å forsøke å sove litt når jeg er veldig kvalm... prøver å ikke drikke så mye, det gjør det alltid verre, men har hørt at eplejuice blandet med farris kan være bra. Pleier å spise loff eller tørre kjeks.. Rådet om ingefærte var interessant.. får man kjøpt ferdig ingefærte som fungerer like godt eller må man bruke fersk ingefær?
skruf Skrevet 19. april 2015 #12 Skrevet 19. april 2015 Legevakten her i byen sender deg nok hjem igjen om du kommer til dem og sier at du har vært kvalm et par timer... Det er vel anbefalt for voksne folk å gå til legen om man er kvalm og kaster opp over mer enn 2-3 dager, men ellers er jo ikke akkurat kvalme noe som er farlig, bare ubehagelig. Har ikke noe godt råd TS, jeg pleier å forsøke å sove litt når jeg er veldig kvalm... prøver å ikke drikke så mye, det gjør det alltid verre, men har hørt at eplejuice blandet med farris kan være bra. Pleier å spise loff eller tørre kjeks.. Rådet om ingefærte var interessant.. får man kjøpt ferdig ingefærte som fungerer like godt eller må man bruke fersk ingefær? Du får kjøpt ferdig ingefærte Jeg har en fra Pukka som er veldig god. Men, det er det tipset med fersk ingefær som fungerer best synes jeg (drakk endel av det da jeg var gravid og slet med kvalme og oppkast)
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #13 Skrevet 19. april 2015 Fersk ingefærte virker kvalmestillende, funker best om du bare er kvalm, mindre virksomt om du har omgangsjuka og prosjektilspyr. Skjær fersk ingefær i tynne skiver, legg dem i en kopp med litt sitron eller honning, eller begge deler, og hell kokende vann over. La det trekke i ti-femten minutter og drikk opp alt. (Ikke styrt det, bare ta en munnfull i ny og ne til koppen er tom) Legg deg på sofaen og slapp av og forvent virkning innen halvannen time. Okei Hva er ingefær? Er det en slags rot? Jeg var visst bare kvalm i går, jeg. Etterhvert klarte jeg ikke reise meg fordi jeg ble ekstra kvalm, fikk masse spytt i munnen og følte jeg kom til å spy. Så ble sittende til helt på kvelden. Ble bedre i en halvtime etter jeg spiste tørt brød og drakk vann, men så ble det verre da jeg skulle gå på do. Da ble jeg sittende ved siden av doen, hehe... Men kastet aldri opp, selv om jeg trodde jeg skulle det. Ekkelt... Skal kjøpe inn ingefær og honning i tilfelle det skulle skje igjen. Takk for svar alle sammen! Nå vet jeg det til neste gang. TS Anonymous poster hash: 10cca...938
Chizue Skrevet 19. april 2015 #14 Skrevet 19. april 2015 Jeg sverger til ingefærte som nevnt over, eller peppermynte/mint te Føler det reduserer kvalmen nok til at jeg klarer å spise litt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #16 Skrevet 19. april 2015 Ta deg en tur på legevakta?Anonymous poster hash: f9a78...bda ? Jeg synes enkelte har en ufattelig lav terskel til å dra på legevakten. Anonymous poster hash: 14ced...258 1
Gjest Jean Valjean Skrevet 19. april 2015 #17 Skrevet 19. april 2015 Det eneste som hjelper meg når jeg er kvalm\kaster opp er Paprikachips og solbærsirup.
Gjest Vevila Skrevet 19. april 2015 #18 Skrevet 19. april 2015 Jeg spiser også mariekjeks når jeg er kvalm. Pass på å spis gjevnlig, men lite utover dagen.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #19 Skrevet 19. april 2015 mariekjeks og cola (med sukker) er mitt beste tips Anonymous poster hash: 3ff4c...4c9
Gjest Sukkerbit Skrevet 19. april 2015 #20 Skrevet 19. april 2015 Har vært kvalm siden formiddag og ingenting hjelper. Er i helt fin form sett bort i fra kvalmen og magesmertene. Det blir verre i enkelte stillinger, spesielt når jeg ligger. Har prøvd å sove, men det var ikke godt. Har drukket cola og spist salt mat, blant annet pop corn. Hva annet kan hjelpe? Finnes det noe som ikke har noe med mat å gjøre? (Blir kvalm av tanken på mat). Anonymous poster hash: 10cca...938 Afipran hjelper. Du får det på resept hos legen om du sliter en del med kvalme sånn som jeg gjør. Ellers funker et glass med vann og en teskje ingefær som da blandes sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå