Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #221 Skrevet 7. juni 2015 Tror Creative Haven har noen bøker som kanskje kunne passe. Så fint. Takker for info. Da må jeg sjekke det ut. Jeg fant også noe på nettet som jeg har tenkt å printe ut, som jeg kan putte farger på http://azcoloring.com/realistic-dragon-coloring-pages Jeg bruker tusj og blyanter fra Nille. Har også et sett fra bokhandelen. Takk for tips
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #222 Skrevet 7. juni 2015 Rimelig bortkastet tid.... Sitte og fargelegge som voksen....Anonymous poster hash: a92db...368 Rimelig bortkastet tid... Sitte å skrive på nettet. Som voksen... 23
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #223 Skrevet 7. juni 2015 Folk må gjerne kalle det bortkastet tid. Men jeg tror hjernen har godt av og gjøre noe annet enn å stirre på en skjerm hele døgnet. De kveldene jeg har fargelagt før legge tid sovner jeg faktisk mye fortere enn de kveldene jeg trykker på mobilen og tv før leggetid. Og jeg har alltid slitt med søvnen. Anonymous poster hash: 0c313...d38 8
Gjest Olivia Benson Skrevet 7. juni 2015 #224 Skrevet 7. juni 2015 Rimelig bortkastet tid.... Sitte og fargelegge som voksen....Anonymous poster hash: a92db...368 Ikke mer bortkastet enn mye annet man bruker tiden sin på, TV, surfe på nettet, spille... Det er vel dessuten ikke din tid de kaster bort, så hvorfor bry seg? 14
Jeane Skrevet 7. juni 2015 #225 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Så kult Da skal jeg google og se om det er noe manga eller sånt jeg kan fargelegge på. Må man ha sånne spes tegneblyanter, eller kan man bare bruke noen fra en vanlig bokhandel? Jeg har sett de har noen steampunk bøker på amazon som jeg har veldig lyst på, hvis du liker den slags stil. Jeg har ikke bestilt enda, så jeg har ikke sjekket så nøye hva de har på amazon, men det er nesten rart hvis de ikke har manga fargeleggingsbøker. Edit: Et kjapt søk på amazon på "coloring books manga" ga resultat. Inkludert en som...tja, virkelig er en coloring book for adults, if ya know what I mean. Endret 7. juni 2015 av Jeane
Safira Skrevet 7. juni 2015 #226 Skrevet 7. juni 2015 Rimelig bortkastet tid.... Sitte og fargelegge som voksen....Anonymous poster hash: a92db...368 "Time you enjoy wasting is not wasted time" 24
Gjest pærecider Skrevet 7. juni 2015 #227 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Spennende pærecider! Håper du stikker innom her og forteller hva du synes om de når du har fått prøvd dem. Ja, tegner jo mest, med blyant og finelinere, men har aldri vært god på fargelegging, vil utvide repertoaret mitt. Får se om jeg får til noe som jeg kan vise fram:P hvis der er ok at jeg selv tegner opp linjene, istedet for å bruke fargebøker. Har et par av disse, men det er mest for inspirasjon. Og til de som påstår at det er bortkastet tid å fargelegge som voksne, det fins faktisk egne folk som fargelegger tegneserier som jobb. Jeg har tegnet i mange år, og vil anse meg som god på det, og jeg respekterer de som er dyktige fargeleggere. Hvorfor skal de som fargelegger og gir liv til tegninger få mindre respekt enn tegnerne? Endret 7. juni 2015 av pærecider
Gjest Gjest_KnightOwl Skrevet 7. juni 2015 #228 Skrevet 7. juni 2015 Jeg lager modeller av fly. Så lakkerer jeg dem med farger. Jeg ser ikke helt forskjellen. Jeg tegner bare på en gjenstand. Det er faktisk en utbredt hobby blandt gutter og menn. De som dizzer dere som tegner kan aldri ha hørt om illustratører, som har den type ting som jobb. 11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #229 Skrevet 7. juni 2015 Rimelig bortkastet tid.... Sitte og fargelegge som voksen....Anonymous poster hash: a92db...368 Hva anser du at en voksen bør bruke fritiden sin på da? Som avslapping innimellom barn, jobb, kvalitetstid med partner og øvrig sosialt nettverk, ubetalt arbeid i og utenfor huset, etc? Anonymous poster hash: 8d938...d38
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #230 Skrevet 7. juni 2015 Mitt siste prosjekt fra Den magiske skogen.. Poster som AB fordi noen har sett tegningene mine og jeg ikke vil bli gjenkjent av dem, ikke fordi jeg synes det er skummelt å vise at jeg driver med fargelegging som voksen. Synes det er en fantastisk måte å koble av på. Jeg farger og tegner, andre ser på TV, hvor vi henter energi fra får nesten være opp til hver enkelt. Jeg velger å gjøre dette, helt uten å være flau over det, samme hvor "barnslig" enkelte oppfatter det som. Anonymous poster hash: e2ca0...6f2 7
Brimi Skrevet 7. juni 2015 #231 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Mitt siste prosjekt fra Den magiske skogen.. Poster som AB fordi noen har sett tegningene mine og jeg ikke vil bli gjenkjent av dem, ikke fordi jeg synes det er skummelt å vise at jeg driver med fargelegging som voksen. Synes det er en fantastisk måte å koble av på. Jeg farger og tegner, andre ser på TV, hvor vi henter energi fra får nesten være opp til hver enkelt. Jeg velger å gjøre dette, helt uten å være flau over det, samme hvor "barnslig" enkelte oppfatter det som. Anonymous poster hash: e2ca0...6f2 Jeg fargelegger på bussen til og med! :-p Hvis jeg skal lengre enn til byen vel og merke. Tegningen var forresten veldig fin :-) Endret 7. juni 2015 av Brimi
Fiolinisten Skrevet 7. juni 2015 #232 Skrevet 7. juni 2015 Noen som har erfaring med dette Denwent settet? Jeg har for tiden 16 fargeblyanter med okei kvalitet, så har lyst til å investere i noe bedre og større. Har sett litt på 72 settet deres også, men jeg er usikker på om det er så stor forskjell på fargene mellom 120 og 72. Er det mange av blyantene som er nokså lik i fargen i settet? Eventuelt om noen har anbefaling på et stort sett som ikke koster fullt så mye, da jeg syns Denwent var litt i det dyreste laget for min del. Jeg tegner en del ellers, men da bruker jeg Martol som er billigere. Jeg bruker opp en blyant løpet av en eller to uker omtrent, så jeg kan ikke ha så dyre gråblyanter. Jeg er dog litt usikker på om Martol lager fargeblyanter.
Safira Skrevet 7. juni 2015 #233 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Jeg er også på jakt etter anbefaling av fargeblyanter! Jeg har et gammelt sett med 30 Caran D'ache Prismalo Aquarelle, men et par av de har nok tatt seg en tur i bakken gjennom oppveksten, og noen begynner å bli ganske korte. Jeg har absolutt ikke peilig på tegnesaker eller hva jeg skal lete etter av blyanter, men jeg liker de jeg har, og jeg vil jo ikke ha noe dårligere! Kunne godt tenke meg et litt større sett enn det jeg har. Noen som har noen å anbefale? Eventuelt en butikk (i Oslo) som selger større sett av de jeg har? Endret 7. juni 2015 av Safira
temolitus Skrevet 7. juni 2015 #234 Skrevet 7. juni 2015 Noen som har erfaring med dette Denwent settet? Jeg har for tiden 16 fargeblyanter med okei kvalitet, så har lyst til å investere i noe bedre og større. Har sett litt på 72 settet deres også, men jeg er usikker på om det er så stor forskjell på fargene mellom 120 og 72. Er det mange av blyantene som er nokså lik i fargen i settet? Eventuelt om noen har anbefaling på et stort sett som ikke koster fullt så mye, da jeg syns Denwent var litt i det dyreste laget for min del. Jeg tegner en del ellers, men da bruker jeg Martol som er billigere. Jeg bruker opp en blyant løpet av en eller to uker omtrent, så jeg kan ikke ha så dyre gråblyanter. Jeg er dog litt usikker på om Martol lager fargeblyanter. Kjenner ikke til akkurat dette settet, men Derwent fargene er fantastiske
Gjest pærecider Skrevet 7. juni 2015 #235 Skrevet 7. juni 2015 Noen som har erfaring med dette Denwent settet? Jeg har for tiden 16 fargeblyanter med okei kvalitet, så har lyst til å investere i noe bedre og større. Har sett litt på 72 settet deres også, men jeg er usikker på om det er så stor forskjell på fargene mellom 120 og 72. Er det mange av blyantene som er nokså lik i fargen i settet? Eventuelt om noen har anbefaling på et stort sett som ikke koster fullt så mye, da jeg syns Denwent var litt i det dyreste laget for min del. Jeg tegner en del ellers, men da bruker jeg Martol som er billigere. Jeg bruker opp en blyant løpet av en eller to uker omtrent, så jeg kan ikke ha så dyre gråblyanter. Jeg er dog litt usikker på om Martol lager fargeblyanter. Har derwent inktense, 36 stk, de er fantastiske! Fine skarpe farger, og lette å blende med. Har også Derwent Artist og Derwent watercolour, begge 72- sett. Syns de er lette å jobbe med. Liker personlig å ha mange farger å velge mellom, og man får bruk for alle fargene når man har 72-sett.
Fiolinisten Skrevet 7. juni 2015 #236 Skrevet 7. juni 2015 Har derwent inktense, 36 stk, de er fantastiske! Fine skarpe farger, og lette å blende med. Har også Derwent Artist og Derwent watercolour, begge 72- sett. Syns de er lette å jobbe med. Liker personlig å ha mange farger å velge mellom, og man får bruk for alle fargene når man har 72-sett. Takk for svar. Vil du si at de er relativt myke eller er de typisk HB blyanter?
MarianneE Skrevet 8. juni 2015 #237 Skrevet 8. juni 2015 Hvor fornøyd blir dere med sluttproduktet? Jeg farger og koser meg og synes det blir fint, helt til jeg bruker fargen rød. Synes liksom alt passer sammen, men så faller jeg for fristelsen og bruker litt rødt og ødelegger hele tegningen. Selv bare litt rødt gjør at tegningen endres så veldig og blir bare.... fæl.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #238 Skrevet 8. juni 2015 Å kalle fargelegging bortkastet tid er tull synes jeg. For meg er f.eks. å ukentlig se en drøss filmer/tv-serier bortkasting av min tid. Men jeg forstår at det er god utkobling og underholdning for andre. Jeg foretrekker å f.eks. lese bøker, gjerne fiktive historier. Noe en del ser på som skikkelig bortkasting av tid. Det eneste jeg synes er litt bortkastet er pengene man bruker på bøker med ferdige linjer å fargelegge mellom. Man kan jo bare ta blanke ark, og tegne på frihånd. Men det er ikke nødvendigvis så lett å få til fine motiver da. Anonymous poster hash: cdaac...021 1
Safira Skrevet 8. juni 2015 #239 Skrevet 8. juni 2015 Har derwent inktense, 36 stk, de er fantastiske! Fine skarpe farger, og lette å blende med. Har også Derwent Artist og Derwent watercolour, begge 72- sett. Syns de er lette å jobbe med. Liker personlig å ha mange farger å velge mellom, og man får bruk for alle fargene når man har 72-sett. Hvordan velger man egentlig hvilken type man vil ha? Jeg kan absolutt ingen ting om fargeblyanter, og synes det blir så vanskelig når alle "anbefalte" merker har flere serier, haha! Vet liksom ikke helt hva jeg egentlig ser etter. Ønsker blyanter som er lette å blande, men som har sterk farge og får en blank overflate (når man farger flere "lag"). Synes de jeg har fra Caran D'ache er greie til mitt bruk, men hvordan finner jeg noe tilsvarende fra andre merker?
Brimi Skrevet 8. juni 2015 #240 Skrevet 8. juni 2015 Å kalle fargelegging bortkastet tid er tull synes jeg. For meg er f.eks. å ukentlig se en drøss filmer/tv-serier bortkasting av min tid. Men jeg forstår at det er god utkobling og underholdning for andre. Jeg foretrekker å f.eks. lese bøker, gjerne fiktive historier. Noe en del ser på som skikkelig bortkasting av tid. Det eneste jeg synes er litt bortkastet er pengene man bruker på bøker med ferdige linjer å fargelegge mellom. Man kan jo bare ta blanke ark, og tegne på frihånd. Men det er ikke nødvendigvis så lett å få til fine motiver da.Anonymous poster hash: cdaac...021 Etter at flere her har nevnt det siste der så har jeg nesten mistet lysten til å fargelegge. Ikke alle klarer å tegne eller streke opp og da blir det ikke morsomt lenger. Spesielt nå når folk her begynner å prate "proff hobbyfargelegging". Føler meg rett og slett udugelig. Ingenting er tydeligvis godt nok for noen. F.eks hvis alle hadde begynt å tegne opp selv, så er vel neste steg at man må lage papirarkene selv også? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå