LeaMichele Skrevet 31. mai 2015 #181 Skrevet 31. mai 2015 Johanna Basford Søk henne opp på FB. Det er hun som har stått for designen på mange av de fargeleggingsbøkene og har mange flotte bildeer av hvordan folk har fargelagt bildene Ah, tenk å kunne tegne som hu! Eller, tegne i det hele tatt 😝
Jeane Skrevet 31. mai 2015 #182 Skrevet 31. mai 2015 Vi har jo snakket om kreativitet i denne tråden, siden fargelegging ikke blir regnet for å være en veldig kreativ hobby. Selv etter å ha hatt boken i litt under en uke så merker jeg at jeg "tvinges" til å være kreativ. Nå synes jeg bruk av farger er kreativt i seg selv, spesielt for litt rigide mennesker som meg som trives med at blader er grønne og blomster ser ut som blomster. Men jeg merker ar jeg tester ut en del. Prøver litt på skyggelegging, som jeg er kjempedårlig til, eller å lage en myk overgang mellom farger. Jeg ser jo at mange av dere også opplever at kreativiteten tvinges fram ved at man må bryte gamle regler om hvordan ting skal se ut. Jeg tror dette er veldig sunt for voksne, for i motsetning til de fleste barn så har vi satt oss fast i en del regler som må følges. Kreativitet betyr gjerne at man tør å bryte disse reglene, men min hjerne må helt klart trenes opp til å se mulighetene. 10
Gjest Miss O'Hara Skrevet 31. mai 2015 #183 Skrevet 31. mai 2015 Vi har jo snakket om kreativitet i denne tråden, siden fargelegging ikke blir regnet for å være en veldig kreativ hobby. Selv etter å ha hatt boken i litt under en uke så merker jeg at jeg "tvinges" til å være kreativ. Nå synes jeg bruk av farger er kreativt i seg selv, spesielt for litt rigide mennesker som meg som trives med at blader er grønne og blomster ser ut som blomster. Men jeg merker ar jeg tester ut en del. Prøver litt på skyggelegging, som jeg er kjempedårlig til, eller å lage en myk overgang mellom farger. Jeg ser jo at mange av dere også opplever at kreativiteten tvinges fram ved at man må bryte gamle regler om hvordan ting skal se ut. Jeg tror dette er veldig sunt for voksne, for i motsetning til de fleste barn så har vi satt oss fast i en del regler som må følges. Kreativitet betyr gjerne at man tør å bryte disse reglene, men min hjerne må helt klart trenes opp til å se mulighetene. Veldig enig med deg der! Det er nettopp det, at vårt verdensbilde og vår livserfaring gjør at det er vanskelig å bryte seg løs fra de "ubestridelige" tingene som at himmelen er blå og gresset er grønt osv Jeg har til gode å fargelegge et av motivene helt crazy og uten en viss "orden" - og det forteller meg at jeg faktisk får brynet meg litt på dette, selv om jeg ikke har tegnet motivene selv Jeg er helt hekta,og koser meg absolutt max med denne nye hobbyen og målet må være å utvikle nye måter å se bildene på
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #184 Skrevet 2. juni 2015 Glad jeg kom over denne tråden! Nå jar jeg kjøpt meg den hemmelige hagen ante ikke at det fantes noe sånn en gang! Anonymous poster hash: 0c313...d38
nattsvermer Skrevet 2. juni 2015 #185 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har denne boken Liker veldig godt at det er mange forskjellig type tegninger i den. Alt fra store blomster til geometriske former. Den har også tykke, gode sider. I tillegg har jeg denne på vei. Virkelig avslappende og fin hobby
Lutetium 71 Skrevet 2. juni 2015 #186 Skrevet 2. juni 2015 Har det ikke selv, men vil tro at det er endel som trigges av det, ja. Ihvertfall av lyden av blyanter på papir? Om du ikke allerede følger med og har hørt den, så burde du høre Psykologlunsj-podcastens episode om ASMR. Takk for tips! Nei, har ikke visst om "Psykologlunsj". Skal ta en lytt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #187 Skrevet 3. juni 2015 Hvilken liker dere best? Den magiske skogen eller den hemmelige hagen? Så btw den hemmelige hagen på kiwi! :D Anonymous poster hash: 0c313...d38
Auri Skrevet 3. juni 2015 #188 Skrevet 3. juni 2015 Så noen si at de som er på matbutikken har tynnere ark enn den de har på bokhandleren, men koster like mye!
Brimi Skrevet 3. juni 2015 #189 Skrevet 3. juni 2015 Hva gjør dere for å ikke spisse så mye? Ser at de blyantene jeg har som koster mer holder seg litt bedre, men har ikke brukt dem så mye i og med at jeg må spisse så ofte.
Pingting Skrevet 3. juni 2015 #190 Skrevet 3. juni 2015 Takk for tips! Nei, har ikke visst om "Psykologlunsj". Skal ta en lytt. Jeg synes det er en ganske god (og til tider fryktelig sjarmerende) podcast. Tre psykologer psykologer, bl.a Jan-Ole Hesselberg (han fra Folkeopplysningen).
Jeane Skrevet 3. juni 2015 #191 Skrevet 3. juni 2015 Jeg spisser alt for mye, spesielt siden det er så knøttsmå detaljer i den hemmelige hagen på noen av sidene, men det har litt med blyantens kvalitet og type å gjøre. De myke spisser jeg ofte, for de egner seg egentlig ikke til den slags detalj-arbeid, men de harde jeg har er bare et sett på 18, så det er for få farger til at jeg er fornøyd. Jeg skal kjøpe nye blyanter, og håper å finne noe bra. Er det noen som har anbefalinger å komme med?
temolitus Skrevet 3. juni 2015 #192 Skrevet 3. juni 2015 Jeg spisser alt for mye, spesielt siden det er så knøttsmå detaljer i den hemmelige hagen på noen av sidene, men det har litt med blyantens kvalitet og type å gjøre. De myke spisser jeg ofte, for de egner seg egentlig ikke til den slags detalj-arbeid, men de harde jeg har er bare et sett på 18, så det er for få farger til at jeg er fornøyd. Jeg skal kjøpe nye blyanter, og håper å finne noe bra. Er det noen som har anbefalinger å komme med? Faber Castell polychromos eller prismacolours 1
Auri Skrevet 3. juni 2015 #193 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Idag ble jeg kjeftet på av betjeningen i en hobbybutikk fordi jeg testet fargeblyanter på en papirlapp... Farger som stod løse i en krukke altså! :O hva faen? Endret 3. juni 2015 av Auri
Gjest pærecider Skrevet 4. juni 2015 #194 Skrevet 4. juni 2015 Vil og tipse dere om noe som heter zentangle, hvis man vil lage sine egne ting å farge. Er vanvittig morsomt, og like avslappende som å farge i fargebøker. Selv tegner jeg opp linjene og farger etterpå. Har den hemmelige hagen, men mest for inspirasjon og ideer til farging/ komposisjon. Bruker staedtler fineliner, samt derwent Inktense. Sistnevnte er bare fantastiske. Derwent watercolour pencilser også helt topp. Letraset promarker er også fine, men de kan ikke brukes på alle typer papir, da de blir fort absorbert og flyter ut. Men de er fine for å gradere fargenyansene. Er bare å google zentangle, så finner dere masse om det.
Aldrisur Skrevet 5. juni 2015 #195 Skrevet 5. juni 2015 Jaja, da gikk det som det måtte gå: Jeg har gått til anskaffelse av Chameleonpenner. De er ganske vanskelige å håndtere, trenger en del trening merker jeg, men blir veldig bra resultater når man får det til. De egner seg ikke til ark med bilder på begge sider, da de slår tvers gjennom arket. Legger ved bilde
MarianneE Skrevet 5. juni 2015 #196 Skrevet 5. juni 2015 Jaja, da gikk det som det måtte gå: Jeg har gått til anskaffelse av Chameleonpenner. De er ganske vanskelige å håndtere, trenger en del trening merker jeg, men blir veldig bra resultater når man får det til. De egner seg ikke til ark med bilder på begge sider, da de slår tvers gjennom arket. Legger ved bilde Er ikke de veldig dyre?
Aldrisur Skrevet 5. juni 2015 #197 Skrevet 5. juni 2015 Er ikke de veldig dyre? 1090,- for 22 penner.
Gjest Tekola Skrevet 5. juni 2015 #198 Skrevet 5. juni 2015 Kan du legge ut et eksempelbilde, så vi kan se hvordan de funker for oss vanlige dødelige, vær så snill?
Aldrisur Skrevet 5. juni 2015 #199 Skrevet 5. juni 2015 Kan du legge ut et eksempelbilde, så vi kan se hvordan de funker for oss vanlige dødelige, vær så snill? Mener du noe jeg har fargelagt med de pennene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå