Gjest Virvar Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 Synes dere man kan gå med skjørt en dag det regner, eller blir det helt feil? Er det for seint på året til sommerskjørt, eller må det være tykkere nå?
Gjest 1111 Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 Jeg kan gå med skjørt når det regner, men velger som regel et litt mørkere og tykkere enn vanlig og har støvletter.
Hoppetaujenta Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 (endret) --- Endret 10. november 2015 av Hoppetaujenta
Gjest Odense Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 Du kan vell gå med skjørt akkurat når det passer deg! Kansje med støvletter til når det regner så slipper du vann sprut opp etter bena :-)
Gjest Virvar Skrevet 23. august 2004 #5 Skrevet 23. august 2004 Må man ha strømpebukse da? Støvletter, hvilken høyde er fint til skjørt? Jeg skal på GU i morgen nemlig og da vil jeg ha skjørt på slik at jeg slipper å kle så mye av meg. Litt mindre skummelt å bare dra opp er skjørt. Men så melder de regn, og da tenker jeg at det kanskje blir dumt med skjørt. har bare så lite lyst å gå i bukse. Føler meg så sårbar og naken da.
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #6 Skrevet 23. august 2004 Er det noen regel for det, da? Jeg går med skjørt/kjole hele året, i tillegg til bukser når det er kaldt. Det går så bra så! Gå med det du føler for, Kattepus. Skjørt er helt i orden når det regner!
Gjest 1111 Skrevet 23. august 2004 #7 Skrevet 23. august 2004 Syns du skal gå med akkurat det du har lyst til. gå med strømpebukser hvis du vil eller la være hvis det er mer praktisk
Gjest GreenSky Skrevet 23. august 2004 #8 Skrevet 23. august 2004 Jeg kan gå med skjørt når det regner' date= men velger som regel et litt mørkere og tykkere enn vanlig og har støvletter. Samme her.
Gjest Lizbet Skrevet 23. august 2004 #9 Skrevet 23. august 2004 Jeg skal på GU i morgen nemlig og da vil jeg ha skjørt på slik at jeg slipper å kle så mye av meg. Litt mindre skummelt å bare dra opp er skjørt. Men så melder de regn, og da tenker jeg at det kanskje blir dumt med skjørt. har bare så lite lyst å gå i bukse. Føler meg så sårbar og naken da. Det har jeg ikke tenkt på, men det skal jeg i alle fall huske til senere.
Maetzii Skrevet 23. august 2004 #10 Skrevet 23. august 2004 Jeg tenker aldri på været før jeg kler på meg - går gjerne med skjørt både i sprutregn og i 30 kuldegrader jeg. Men om det regner; husk å ikke ta på skjørt som blir gjennomsiktig ellers er vel alt lov
Annevenn Skrevet 23. august 2004 #11 Skrevet 23. august 2004 Når man bor i Bergen går man med skjørt om det regner, ellers kan man nesten aldri gå med skjørt..... Synes det er pent med knehøye støveletter til skjørt.
Catzy Skrevet 23. august 2004 #13 Skrevet 23. august 2004 Så mye rart jeg aldri har tenkt på. Veldig enig med Poirot her. Hvis det er kaldt og regner når du skal til GU: Ta på stay ups. Litt varmere enn barbeint, og du trenger ikke ta de av hos gyn. Catzy
Kalas Skrevet 23. august 2004 #14 Skrevet 23. august 2004 Eh, tror jeg ville følt meg litt ille til mote om jeg skulle til gynekologen og bare kunne dra opp skjørtet før jeg plasserte et stayups-bekledd ben i hver bøyle... :oops: Men for all del, jeg går i skjørt overalt, strømper kun hvis det er kaldt.
Transe Skrevet 23. august 2004 #15 Skrevet 23. august 2004 Helt enig med flertallet. Jeg bruker skjørt/kjole uansett vær(nesten)
Carmen_ Skrevet 23. august 2004 #16 Skrevet 23. august 2004 Helt enig med flertallet. Jeg bruker skjørt/kjole uansett vær(nesten) Jepp, samme her
Gjest Virvar Skrevet 24. august 2004 #17 Skrevet 24. august 2004 Men, når det er vinter og sånn, hvilke farger bruker dere da på skjørt, og hvilke tøykvaliteter? Tykke eller tynne stømpebukser, med eller uten riller? Støvletter ? leggvarmere? Og lengden på skjørt da? Jeg har hatt lyst å gå med skjørt annet enn om sommeren, men det er liksom ikke så lett for jeg har ikke så god greie på mote, og om jeg har enten skjørt, eller støvletter, så er det aldri noe som passer sammen !!! Svarte strømpebukser eller brune f.eks? Svart alt?? enklest men kjedelig? Trenger noen tips jenter !!!!! Jeg er håpløst klønete her desverre
Rio Skrevet 24. august 2004 #18 Skrevet 24. august 2004 Ha på deg t-skjorte når det snør. Samme det vel
Gjest Virvar Skrevet 24. august 2004 #19 Skrevet 24. august 2004 Nei, det er ikke det samme. For noe er FEIL og noe er RIKTIG. Det finnes kleskoder. Selv om de kan variere i de fleste grupper mennesker/stiler. Så inbiller jeg meg at det er lett å se om jeg kler meg amatørmessig. Fjortiser kler seg fjortis. Noen kler seg "pent" og ordentlig og har sikkert pene jobber. Noen kler seg i rester fra loftet, men da er det gjennomført, man ser at de har kledd seg for å skille seg ut, noen har dårlig råd og har handlet på fretex eller ikke handlet de siste 20 årene, og går i umoderne klær, utvaskede klær, aom ikke passer inn idagens bilde. De er rett og slett ikke moderne (selvom fortiden kommer tilbake nå). *sporet av litt* Men, man jeg må kle meg riktig. til sted og anledning. F.eks her en kveld jeg stilte med brun veske, hadde ingen andre småvesker. Det var FEIL. for jeg hadde inne noe annet som gikk i brunt på meg. Så den skulle vært svart. Da var jeg flau. Jeg liker ikke å gjøre feil. Jeg har lite greie på moter og klær og kler meg derfor enkelt. Sikkert litt for "fjortis" enn voksent og verdensvant(ikke bar mage, lenkebelter og sånne ting da Men enkelt og greit i jeans, og forskjellige topper, evt med noe over. Når jeg skal ut på byen og må pynte meg, eller f.eks gå i skjørt, så blir alt vanskelig og feil. For jeg føler meg så amatør, tatt ut av en setting jeg er kjent, og satt inn i en ny. hva blir for mye fjortis, hva blir for kjedelig, hva blir kånete. Og om jeg da kommer knelagt skjørt, og med støvletter som slutter midt på leggen, så ser det bare feil ut Derfor trengs det desperat noen råd og kles tips her. Det er ikke det samma hva kattepus har på seg
Carmen_ Skrevet 24. august 2004 #20 Skrevet 24. august 2004 Men, når det er vinter og sånn, hvilke farger bruker dere da på skjørt, og hvilke tøykvaliteter? Tykke eller tynne stømpebukser, med eller uten riller? Støvletter ? leggvarmere? Og lengden på skjørt da? Jeg har hatt lyst å gå med skjørt annet enn om sommeren, men det er liksom ikke så lett for jeg har ikke så god greie på mote, og om jeg har enten skjørt, eller støvletter, så er det aldri noe som passer sammen !!! Svarte strømpebukser eller brune f.eks? Svart alt?? enklest men kjedelig? Trenger noen tips jenter !!!!! Jeg er håpløst klønete her desverre Ofte går jeg i sorte skjørt, grå skjørt, grønt. Typiske vinterfarger. Gjerne rutete skjørt også. Har ett kjempe fint foldeskjørt i ruter som er grått og turkis, og da bruker jeg helst en grå eller turkis genser til. "Vinterskjørt" ser man jo overalt i butikkene nå. Ofte litt tykt stoff, tweed og kord. Personlig går jeg i skjørt til rett under knærne, eller skjørt som går rett over. Er ikke så glad i lange skjørt. Og da har jeg som regel støvletter til. Men noen lave sko passer fint til også syns jeg. Også bruker jeg litt tykke strømpebukser (ikke FOR tykke). Helst uten riller, syns ikke riller er så veldig fint :-? Brune eller sorte strømpebukser går jeg mest i da. Men man må vel se ann fargene på de andre klærne først. Blir ikke fint med brune strømpebukser og rosa skjørt f.eks Bare å prøve seg litt frem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå