AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Nå er drømmehuset vårt kommet for salg! Tingen er at det er nabohuset til min samboers foreldre. Noen med erfaring? Fordeler og ulemper? Anonymous poster hash: 0869c...410
Stråbærry Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Det kommer jo helt an på forholdet du har til dem. Og hvor flink du og de er til å sette grenser. 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Vi bor vegg i vegg med svigers. Går kjempe fint, utrolig hyggelige folk. Ikke noe mas og stress med dem, så vi trives veldig godt med å bo slik Anonymous poster hash: d57c2...2ee
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!Anonymous poster hash: 1c2fc...52f 4
Cathrine88 Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Jeg ser for meg at det kan bli problematisk dersom de er av typen som kan finne på å stikke innom fire ganger om dagen, mens dere helst vil være i fred. Eller omvendt. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Det kommer helt an på hvilket forhold dere har, og respekt for hverandres besøkstid. Fantastisk for barn å vokse opp med familie rundt seg, men kun hvis forholdet mellom familien er godt. Anonymous poster hash: df1b1...909 2
Jade Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 (endret) Hvis dere er noenlunde enige i hvor ofte dere vil ses, og de ikke braser inn dørene uten å banke på, og dere har et godt forhold, og de ikke har sterke meninger om alt (innredning, oppdragelse, etc), så går det sikkert kjempefint ☺ og så er det greit om du slipper å slippe alt du har i hendene for å varte de opp hver gang de stikker innom om det er 5 ganger om dagen. "Hva? Vaske klær nå? Det kan du da gjøre senere når vi ikke har gjester". Endret 18. april 2015 av Jade 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Vi leier leilighet i huset til svigers. Det går kjempe fint her. Ingen som renner ned dørene til hverandre eller spørr og graver om ting og tang. Kjempe greit for ungene(og besteforeldre) å ha besteforeldre så nærme. Anonymous poster hash: d3f0c...559
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Jeg hadde ALDRI I VERDEN blitt nabo med svigers!! Står også på mitt for at vi ikke skal bo i samme kommune. Svigers ser jeg så sjelden som mulig. Anonymous poster hash: 3aa32...0d5 2
Summers Skrevet 18. april 2015 #11 Skrevet 18. april 2015 Broren min gjorde det fordi de fikk gratis tomt, endte med tidenes heks som nabo. 3
Alice123 Skrevet 18. april 2015 #13 Skrevet 18. april 2015 Kommer helt ann på forholdet til svigers og hva slags folk de er. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #14 Skrevet 18. april 2015 Hvordan er de? Anbefaler en sterk NEI Anonymous poster hash: f6210...6f4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #15 Skrevet 18. april 2015 Jeg kunne godt gjort det, men det spørs jo på akkurat deres forhold. Eller, jeg kunne bodd i nabohuset til svigermor, men jeg mistenker at min samboer hadde blitt litt lei dersom vi skulle bodd rett ved hans far, da mannen er litt i overkant selskapssyk til tider. Anonymous poster hash: cc7d7...07c
I Grosny Skrevet 18. april 2015 #16 Skrevet 18. april 2015 Risikoprosjekt, og en bolig koster jo noen millioner
Kamomille Skrevet 18. april 2015 #17 Skrevet 18. april 2015 Bare det at du har betenkeligheter i forhold til å bli nabo med svigerforeldrene, bør få deg til å tenke deg om to ganger. Hvis du ikke var i tvil, ville du ikke ha spurt fremmede mennesker om råd! 1
Gjest Skrevet 18. april 2015 #18 Skrevet 18. april 2015 Jeg kunne lett gjort det. Har et avslappet forhold til mine svigerforeldre. De er også veldig respektfulle når det kommer til personlige grenser, egentid og alt det der. Og det hadde vært hyggelig de så nære
Cata Skrevet 18. april 2015 #19 Skrevet 18. april 2015 Neineineineinei - på generelt grunnlag. Og i det virkelige liv så kommer det helt an på hvordan svigers er, og hvordan dere er. Klarer begge parter å se på den andre som "naboen" og ikke ender med fri flyt mellom husene så går det sikkert greit, eller for så vidt også hvis begge parter er enige om at "fri flyt" er OK. Forventer dere gratis barnevakt i tide og utide mens svigers vil leve sitt eget liv i hverdagen, eller hvis svigermor renner ut og inn med uønskede råd om gardiner og innredning i kjøkkenskuffen, da er det like lurt å la det være. Kort sagt, det kommer an på hvordan svigers er, hvordan dere er og om begge parter har en noenlunde lik oppfatning av hvordan så tett naboskap skal fungere. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #20 Skrevet 18. april 2015 Vi fikk tomt av svigerforeldrene mine og bygde hus der og har aldri angret. De er fantastiske mennesker og de er som foreldre for meg. Vi er veldig familiekjære, men ingen av oss går rett inn hos de andre uten å ringe på døra. Det har vært flott for ungene å bo så nært besteforeldrene og de har stilt mye opp med barnepass. Vi har hjulpet dem mye også, så her har det gått begge veier. Har man et godt forhold og trives sammen så er det bare hyggelig å være naboer. Anonymous poster hash: 5bd43...fd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå