Gå til innhold

Allergivennlige hunder

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown
Skrevet (endret)

Noen raser som er allergivennlige? Små raser

Har lest så mye forskjellig om de ulike rasene, derfor jeg spør. Del gjerne egne opplevelser iforhold til allergi og de ulike rasene også!

Endret av Unknown
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Puddel

Bichon frisé

Bolognese

Coton de tuléar

Schnauzer.

Men ingen hunderasene er allergivennlige, man kan være allergisk uansett hvilken rase det er.

AnonymBruker
Skrevet

Puddel

Bichon frisé

Bolognese

Coton de tuléar

Schnauzer.

Men ingen hunderasene er allergivennlige, man kan være allergisk uansett hvilken rase det er.

Bingo. Er du allergisk mot hunder er du nødt til å tilbringe tid med hver aktuelle rase for å finne ut om du reagerer på akkurat den rasen, det er umulig å vite på forhånd. Hvis du ikke kjenner noen som har noen av rasene som er aktuelle så kan du kontakte oppdrettere i nærheten, de pleier å være behjelpelige med å la deg møte hundene og se hvordan du reagerer.

Anonymous poster hash: c4119...052

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Shih Tzu, fine hunder som sjelden bjeffer som alle andre småhunder gjør. Men mye pelsstell og pass når det gjelder øyne og ører. Vi klipper eller barberer vår.

Skrevet

Ingen raser kan sies å være allergivennlige. Den hunden èn tåler, tåler ikke den andre.

Det kommer jo også an på hva man er allergisk mot - pels, hudavfall eller sikkel?

• Liker 1
Gjest Unknown
Skrevet

Ingen raser kan sies å være allergivennlige. Den hunden èn tåler, tåler ikke den andre.

Det kommer jo også an på hva man er allergisk mot - pels, hudavfall eller sikkel?

Noen raser kan være allergivennlige, men ikke allergifrie! Det er iallefall det jeg har lært, og selvfølgelig kommer det veldig an på hver og en om hva man tåler eller ikke! :)

AnonymBruker
Skrevet

kinesisk nakenhund.

Anonymous poster hash: 7af42...a18
Skrevet

Støtter AB som kommenterer at dette er Bingo. Du må nesten bare teste ut hvilken type hund du tåler best, for det er ikke nødvendigvis de tradisjonelt allergivennlige rasene!

Jeg tåler ikke røytefrie raser med tynn pels godt, fordi de er skapt sånn at en god del flass frigjøres til omgivelsene. De krever også mye pelsstell, og da blir det enda verre for meg som har allergisk astma og ikke tåler huden deres godt.

Men spisshunder med tett underull som røyter 1-2 ganger i året tåler jeg kjempegodt. Alle de som har en pels man kaller "selvrensende". Av små raser blir det kleinspitz, pomeranian, mittelspitz, volpino Italiano osv. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har blanding av puddel og cocker spaniel. Såkalt cockapoo. Allergivennlig for meg og andre jeg kjenner med allergi. Sover i senga mi hver natt og jeg er MEGET allergisk for alt annet med pels inkl. de fleste hunder. Røyter ikke.

MEN - det finnes cockapoo som røyter og det er ingen garanti for at du tåler. Ditt beste move vil derfor være en puddel.

Anonymous poster hash: cda44...174

AnonymBruker
Skrevet

Her må du nesten bare prøve deg frem. Vær klar over at selv om du tåler én puddel, kan du reagere på en annen.

Anonymous poster hash: 8ffa5...da5
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...