Gjest kaninvenn Skrevet 30. august 2004 #61 Del Skrevet 30. august 2004 .. synes det høres litt sjelden ut å vaske kjøkkengulvet en gang i måneden, for dersetter det seg så mye rart... Men hvis man er flink til å feie og støvsuge merkes da ikke det. Skifter ikke kjøkkenklut hver dag, slett ikke, men bruker alltid såpe (zalo el andre kjøkkenvaskemidler som jeg går ut fra er relativt bakterieskremmende), og skyller kluten i varmt og kaldt vann for å bremse om ikke annet så i hvert fall stinkebakteriene. Tror det viktigste er å få vekk matrester og lort som bakteriene kan vokse i, ikke så farlig om det henger med noen basiller om de ikke kan formere seg på benken... Har i hvert fall aldri blitt syk, er generelt nesten aldri dårlig. Men synes det er EKKELT met gamle matrester, smuler ol rundt der man lager neste måltid. Klart man bør være nøyere dersom noen i familien har astma eller man har små barn, men har lest at støv og husets byggematerialer har større betydning for helsa enn bakterieantall. I hvert fall i huset generelt. Vasker selvsagt skjærefjøl o.a som har vært i kontakt med mat grundig. Og badet er også prioritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. august 2004 #62 Del Skrevet 30. august 2004 ja ja. noen synes det er ille at jeg vasker kjøkkengulvet en gang i måneden (eller enda skjeldnere!) mens jeg synes det er fullstendig motbydelig at de ikke skifter kjøkkenklut oftere enn annenhver dag. som noen sa: kjøkkenkluter er bakteriebomber. skikkelig yummy å sause ned benken i stedet for å vaske rent. så, jeg tror vi skal være glad vi ikke pleier å spise middag hos hverandre, for å si det sånn. Nå sa ikke jeg noe om hvor ofte jeg skiftet kjøkkenklut, men jeg syns fremdeles du vasker kjøkkengulvet sjeldent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 31. august 2004 #63 Del Skrevet 31. august 2004 ja det må du jo bare synes. det var nå forøvrig ikke bare du som mente kjøkkengulvvaskefrekvensen min var i laveste laget. jeg pleier ikke legge maten på gulvet, jeg pleier ikke legge bena på bordet, og jeg har ikke småbarn som søler mat utover og putter ting i munnen. det er forøvrig en meter mellom gulvet og bord/benk, og hvis 'noe' usynlig og uhumsk har klart å sette seg så godt fast i gulvplankene at det ikke følger med når jeg støvsuger, vet jeg ikke helt hvordan det skulle klare å komme seg opp i maten. skjønner ikke hvordan folk klarer å få kjøkkengulvet særlig skittent hvis de ikke har barn, bor alene, setter fra seg skoene i gangen og ikke er spesielt slumsete med å slenge matrester på gulvet, jeg. hva slags rare ting det er som setter seg på kjøkkengulvet, det vil jeg gjerne høre mer om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 31. august 2004 #64 Del Skrevet 31. august 2004 Spørs om noen ikke er ute etter å krangle litt. Når det gjelder kjøkkenklut så brukes den mest til smuler ol. Fett, matrester ol. bruker jeg papir til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 31. august 2004 #65 Del Skrevet 31. august 2004 sitter her og kjenner håret reise seg på ryggen når jeg tenker på alle de grumsete kjøkkenklutene som lever sitt eget liv rundt omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse dokka Skrevet 2. september 2004 #66 Del Skrevet 2. september 2004 Alle rom blir rydda hver kveld.Kjøkkenet blir ryddet å vasker benker en til to ganger om dagen.Støvsuger det som trengs anhver dag(noen ganger går det lenger,spørs hva som trengs)Men har en vaske dag i uka som vi tar hele kåken.Men nå har vi ikke kjøkken bord så vi spiser ved spisestua i stua,og har en på 2 som elsker å grise.Gulvet blir vasket en gang i uka.Har et gulv som det ikke synes så ille på .Kjøkken gulvet blir vasket anhver dag som regel og kjøkken kluter kan vi bytte opp til flere ganger om dagen.Vi har det slik for da bruker vi kansje ett kvarter hver kveld når barn er i seng.For da går rengjøringen fortere,for da har det ikke hopet seg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 2. september 2004 #67 Del Skrevet 2. september 2004 Støvsuger ca 2 ganger i uken. Har to langhårede katter. Vasker gulvene ca. annenhver uke. På to av rommene har vi gamle oljede tregulv som ikke tåler så mye vann. Så de vaskes sjelden. Og vasker selvfølgelig kjøkken og bad hver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå