Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg støvsuger hver dag.Dette pga at vi har hund og katt.

Tørker støv 1 gang i uka,da som regel på Fredag,så det er rent til helga.

Badet vaskes annen hverdag.

Kjøkkenet tar jeg når det trengs.

Koldbruna :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hverken mann, barn eller dyr her i huset, så det er ikke så stort behov for renhold. Bad vaskes ved behov, og resten tas når jeg synes det er "ekkelt" her. :roll:

Hm, greier faktisk ikke å huske når jeg vasket stuegulvet sist. Men jeg er heldigvis veldig ryddig av meg da, så det drar jo opp helhetsinntrykket litt.

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk førstemann leste vi i "barneboka" at man nå kunne ta det litt roligere og bare støvsuge en gang i uka. "Hæ, så ofte" tenkte vi da.

Men behovet for å rydde og støvsuge/vaske øker jo med antall personer, antall sko, antall langhårede hunder, antall regnværsdager, hyppigheten på besøk......

Takk og lov for folk som ringer for å stikke innom om et par timer - da rekker man ihvertfall å få gjort ting litt ordentlig :wink: Håpløst med folk som bare gir 10 min varsel - da havner jo alt kaoset i samme skuffen :sjarmor:

Vi har sentralstøvsuger, og jeg har i perioder snublet i den hele tiden - det har liksom aldri vært noen vits i å rydde den bort, for den trengs igjen med en gang...... men nå har den fått en lett, enkelt og "kort vei"-plass som gjør den lett å rydde bort. Tørrmopp/våtmopp er jo en velsignelse!

Men det er ikke tvil om at vi burde ha vasket mer :oops:

Helt enig i at "det er lettere å holde det rent enn å gjøre det rent". Kan i så måte anbefale FlyLady - det er veldig gode prinsipper, og det funker når man klarer å ta seg sammen bittelitt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fikk barn er jeg blitt mer ryddig av meg.

Nå vasker jeg stort sett leiligheten en dag i uka- og selv om det ikke er skittent samler det mye støv.

Speilet på badet pusser jeg ca annenhver dag (typen gnir håndkleet over når han har vært i dusjen- og det blir ikke pent ettrepå)

Eller passer jeg på at det ikke er oppvask som står- er jo så mye bedre å ha det ryddig rundt seg. Å så mye kjekkere å få uventet besøk da :)

Gruer meg til jeg får et helt hus og holde styr på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hele huset en gang i uka(dvs støvsuger og vasker gulv, støvtørking og vask av bad/kjøkken)

Noe som absolutt hadde trengt en vask er vinduene. Kan ikke huske sist jeg gjorde det

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hele huset en gang i uka(dvs støvsuger og vasker gulv, støvtørking og vask av bad/kjøkken)

Noe som absolutt hadde trengt en vask er vinduene. Kan ikke huske sist jeg gjorde det  

:oops:

Her også - og jeg må si meg sjokkert over den som skrev av hun vasket kjøkkengulv en gang i måneden...har ikke lyst til å spise middag hos deg, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at jeg bør vaske litt oftere :oops:

Vasker iallefall ikke oftere enn hver 14. dag, er det noe jeg ikke liker så er det nettopp å vaske.... Vurderer sterkt å få en vaskehjelp...

Vasker oftere om vi får besøk da, så vi bør vel invitere oftere til besøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er litt betenkt over enkeltes renhold. Når noen skriver at de feks "feier badet etter behov" eller ikke vasker kjøkkengulv og benker mer enn en gang. i mnd. synes jeg det er ekkelt.

Helt i orden at man ikke tørker støv hver uke men bad & kjøkken er to rom man bør vaske skikkelig hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaker faktisk kjøkkenbenkene flere ganger om dagen. De er jo i bruk hele tiden. Kan ikke fatte at folk ikke vasker der :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenbenkene får seg en daglig runde med Jif Kjøkken etter matlaging. Skitne benker fulle av smuler ol. er uappetittelig :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vasker sikkert kjøkkenbenken hver dag, men man regner jo ikke det som vasking da. Iallefall ikke slik som jeg tolker det.... Vasking er når man tørker støv, støvsuger/mopper og vasker hele leiligheten/huset. Ikke å tørke av bord, benk osv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig at det er rent til helga... men jeg tar rengjøringen etter behov.

Av og til trengs det bare en solid omgang med støvsuger. Andre ganger er det den store husvaskedagen.

Generelt sett støvsuger jeg flere ganger i uken. Fordi vi har stort hus med barn og katt, og fordi vi har ett teppe på stua som loer en god del. (Og ettersom det er grått ser lodotter ut som støvdotter.)

Kjøkken ryddes og ordnes hver dag (inn ut av oppvaskmaskin, vaske over benker komfyr og kjøkkenbord. ) Og støvsuges sikkert hver andre dag minst. Vasker når det er nødvendig.

Kjøkken og bad vaskes oftere enn resten av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter at dere har tørket/vasket av kjøkkenbenkene, hva gjør dere med kluten da? Skifter dere hverdag? (jeg skifter etter vær vask)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

etter at dere har tørket/vasket av kjøkkenbenkene' date=' hva gjør dere med kluten da? Skifter dere hverdag? (jeg skifter etter vær vask)[/quote']

Tørker da av benken mer enn en gang om dagen :o ! Den blir tørket av hver gang vi har lagd oss mat og kluten skylles og henges opp og blir vasket når vi ser at det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter at dere har tørket/vasket av kjøkkenbenkene' date=' hva gjør dere med kluten da? Skifter dere hverdag? (jeg skifter etter vær vask)[/quote']

Skifter hver annen/tredje dag, litt avhengig av hva jeg har gjort med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vaker faktisk kjøkkenbenkene flere ganger om dagen. De er jo i bruk hele tiden. Kan ikke fatte at folk ikke vasker der :o

Kjøkkenbenk og kjøkkengulv er da to vidt forskjellige ting. Selvfølgelig vasker jeg kjøkkenbenken, gjerne flere ganger om dagen hvis det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilet på badet pusser jeg ca annenhver dag (typen gnir håndkleet over når han har vært i dusjen- og det blir ikke pent ettrepå)

Tips: Be han slutte med det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilet på badet pusser jeg ca annenhver dag (typen gnir håndkleet over når han har vært i dusjen- og det blir ikke pent ettrepå)

Jeg pusser speilet med Rain-X som egentlig er til bilruter for å hindre dugg. Genialt, speilet på badet er alltid klart og rent selv etter en dusj, ingen dugg, og det varer lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja. noen synes det er ille at jeg vasker kjøkkengulvet en gang i måneden (eller enda skjeldnere!) mens jeg synes det er fullstendig motbydelig at de ikke skifter kjøkkenklut oftere enn annenhver dag.

som noen sa: kjøkkenkluter er bakteriebomber. skikkelig yummy å sause ned benken i stedet for å vaske rent.

:kvalm:

så, jeg tror vi skal være glad vi ikke pleier å spise middag hos hverandre, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...