AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Skal søke om lån til utdanning i utlandet, da mastergrad. Har lest på lånekassens sider men det står ikke hva som gjelder når man søker mastergrad. Jeg vet jeg må sende inn opptaksbrevet men må man sende inn det norske vitnemålet fra VGS til lånekassen for det? Når skal man sende inn C-skjema, når man har bestått ett år? Takk for svar! Anonymous poster hash: 16e81...00a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 LÅNEKASSEN, ikke KG. Anonymous poster hash: a1722...6e4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Spør her, sikkert noen med erfaringer Lånekassen svarer så tregt uansett.. Anonymous poster hash: 16e81...00a
maya86 Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 Du søker som vanlig nå Tror ikke jeg måtte sende inn noe vitnemål fra vgs til dem nei C-skjema skal sendes inn på våren. Du fyller ut dine felter øverst, gir det til skolen din og de fyller ut progresjon din, betalte skolepenger osv, og sender det til lånekassa.
Neutral90 Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Mens studiested til studenter i Norge sender progresjonsrepport til lånekassen automatisk etter sensur (om du har stått eksame osv), så må du som utl.student gjøre dette selv. Det er det C skjema er til. Leverer du ikke C skjema så antar de at du ikke tok eksamen og vil dermed ikke omgjøre lån til stipend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå