Gå til innhold

Forlovere - hva gir dere i gave til brudeparet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og ca hvor mye bruker dere?

Anonymous poster hash: 7c626...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært forlover en gang og jeg bakte brullupskaken til de. De sparte 5000 kr og jeg var arbeidsledig akkurat da, så vi ble enige om det 👍🏻

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært forlover, men da jeg giftet meg med mannen min fikk vi et slikt "dobbelt" vaffelhjern med en øse av henne.

Anonymous poster hash: a69f2...ead
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga noe fra ønskelisten til ca 800,-. I tillegg laget jeg i stand en liten kurv med godsaker som en mer personlig gave, der var det vin, sjokolade, massasjeolje, et pent lys og muligens også noe annet.

Anonymous poster hash: 64a07...4bf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært forlover en gang, spanderte ansiktsbehandling på henne før utdrikningslaget til.. Tror det var 7-800 kr? Og som gave kjøpte vi deler av et ønsket servise til rundt 1200 kroner.

Skrevet

Har vært forlover bare en gang.

De ønsket seg ikke gaver, men penger. Så vi ga 1500kr. I tillegg kjøpte jeg et armbånd til henne som kostet 800kr som en tilleggsgave, en slags ekstra venninnegave.

Hun ønsket ikke utdrikkningslag, så der hadde jeg ikke noen utgifter. Men siden hun ikke ønsket utdrikkningslag så inviterte jeg henne med ut på middag bare oss to der jeg spanderte. Ble vel ca 1500kr tror jeg.

Kjole til bryllupet trengte jeg ikke å kjøpe da jeg hadde en som passet fra før av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forlover for min søster og gav en langweekend til utlandet (mini-Honeymoon) pluss transport til flyplassen, også var jeg barnevakt for barna:) Har to brødre som også var med på gaven.

Ble veldig godt mottatt, da de ikke hadde vært på ferie uten barn siden eldstemann ble født!

Anonymous poster hash: 7b464...3dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte grytesett til ca 1000, og blomster, bånd, pynt som jeg brukte for å lage brudebuketten ca 500.

Det var ikke planen at jeg skulle betale buketten, men jeg synes det er vanskelig å be om penger tilbake for utlegg

Anonymous poster hash: d7133...b25

Skrevet

Jeg kjøpte grytesett til ca 1000, og blomster, bånd, pynt som jeg brukte for å lage brudebuketten ca 500.

Det var ikke planen at jeg skulle betale buketten, men jeg synes det er vanskelig å be om penger tilbake for utlegg

Anonymous poster hash: d7133...b25

Ufint av bruden og ikke tenke på det og gi deg pengene tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. For har utgifter til hotell i bryllup, flybilletter til utland da bryllup holdes i by i utland, ny kjole, og så går det med 2000 til utdrikningslag. Og jeg må ha frisør til håret.

Som.forlover er jeg litt usikker på hva som er ventet? Tenkte at min mann og jeg kjøpte gave til ca 1000? Bør vi også gi noe mer siden jeg er forlover? Middag eller ansiktsbehandling?

Anonymous poster hash: b7b5a...eb6

Skrevet

Dette lurer jeg også på. For har utgifter til hotell i bryllup, flybilletter til utland da bryllup holdes i by i utland, ny kjole, og så går det med 2000 til utdrikningslag. Og jeg må ha frisør til håret.

Som.forlover er jeg litt usikker på hva som er ventet? Tenkte at min mann og jeg kjøpte gave til ca 1000? Bør vi også gi noe mer siden jeg er forlover? Middag eller ansiktsbehandling?

Forlanger ingen gave av forlover, men har bedt henne om hjelp med invitasjoner, bordpynt, finne kjole osv.. Helt unødvendig med gave i tillegg!

Hvis du absolutt vil gi noe høres 1000 kr ut som mer enn nok 👍🏻

AnonymBruker
Skrevet

Synes folk her i tråden gir lite. Da vi giftet oss hadde jeg to forlovere, fikk 2500,- av hver. Min mann sin forlover ga kun 1000,- + noe porselentull som bare tar plass.

Anonymous poster hash: 2f379...3ef

Skrevet

Synes folk her i tråden gir lite. Da vi giftet oss hadde jeg to forlovere, fikk 2500,- av hver. Min mann sin forlover ga kun 1000,- + noe porselentull som bare tar plass.

Herregud, man skal gi etter lyst og evne vel? Det er tross alt snakk om en gave, ikke et krav.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gir lite?! Hvorfor giftet du deg egentlig? Du høres ut som en konfirmant som konfirmerer seg kun for pengegave! Synes å det er en uting å gi voksne folk rene pengegaver! Greit nok når de kommer fra foreldre/svigerforeldre men ikke venner.

Anonymous poster hash: fbd92...a4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2500 er mye å bruke på en gave, spesielt hvis man i tillegg bruker penger på flybilletter,hotell, utdrikningslag, kjole og hår.i tillegg har vi barnevakt (gratis, men styrete) og leiebil. Mannen må.også leie smoking. Hos meg tar bryllup i år en stor jafs av feriebudsjettet, men jeg er redd brudeparet vil synes det er smålig med "bare" 1000 fordi de ikke reflekterer over gjestenes øvrige utgifter virker det som...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...