Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 har fått vite via min svigerbror at mine svigerforeldre snakker om meg bak min rygg, det går på ting som hvor sur jeg visstnok er og slike ting...trenger jeg i det hele tatt å si hvor skuffet jeg er? trodde jeg hadde et fint og ærlig fohold til dem...nå klarer jeg ikke være meg selv i nærheten av dem. blir bare paranoid og tenker at "hva mer slarver de om som gjelder meg??" har så lyst å si til dem at de kan studere sin egen barneflokk så ser de at det er flere som ikke er perfekte hær i værden...arg! Jeg er så sint og skuffet ikke minst!!!!! Kommer ikke til å få noe godt forhold til dem igjen tror jeg ikke...gruer meg hver gang vi skal til dem...synd at de er mitt barns besteforeldre, uten at jeg viser mitt barn mine følelser.... Hvordan skal jeg gripe dette an??? min sambo vil ikke snakke om dette eller høre på meg når jeg snakker... Er det vanlig at svigerforeldre snakker på svigerbarna??? hilsen anonym og lei seg....og skuffet ikke minst...
Mona Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 :trøste: Så leit. Du burde sikkert prøve skvære opp med dem selv, siden dere har barn. Synd ikke samboeren din skjønner dette.
Gjest agurk Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Min svigerfamilie er og slik, jeg driter i det. Uansett ikke mye du kan gjøre med det. Jeg smiler som før, så får de bare baksnakke meg. De om det!
Mortie Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 Er det vanlig at svigerforeldre snakker på svigerbarna??? For du har jo aldri snakket om dine svigerforeldre??? Særlig.
Gjest Rio Skrevet 24. august 2004 #5 Skrevet 24. august 2004 Dumt av svogeren din og fortelle deg dette. Snakker de om deg til andre enn svogeren din?
Carrot Skrevet 24. august 2004 #6 Skrevet 24. august 2004 For du har jo aldri snakket om dine svigerforeldre??? Særlig. Tåpelig kommentar! Så det er sagt.... Jeg hadde spurt min svoger hvorfor han fortalte meg det jeg - for så å spørre hva han tror de mener oppnå med å si slike ting.. Så hadde jeg tatt det opp med dem mens både svoger og sambo var til stede - sagt at svoger fortalte meg noe forleden som jeg føler jeg bør ta opp siden det var ubehagelig for meg å få vite og at du ønsker dere kan spille med opne kort dersom de vil du skal forandre på noe - og så ville jeg smilt og vært rolig hele diskusjonen igjennom.. Dessuten - en sambo har vel en "mellom barken og veden" situasjon gående her - deg på den ene siden og familien på den andre, du vil ikke komme mellom ham og dem.. det kommer det ikke noe godt utav - så la han være til anledningen byr seg og ta det opp. Om det er normalt eller ikke kommer vel alt an på - personlig har vi et bedre forhold til mange andre enn svigermor - og det gjelder vel begge to av oss.. Svigermødre og fedre kan nok ikke velges desverre, man får lære seg å leve med dem slik de er - og vice versa.... C.
^me^ Skrevet 24. august 2004 #7 Skrevet 24. august 2004 Min svigerfamilie er og slik' date=' jeg driter i det. Uansett ikke mye du kan gjøre med det. Jeg smiler som før, så får de bare baksnakke meg. De om det![/quote'] mine også..jeg gjør det samme som deg... hmm..tror noen sviger foreldre har litt vanskelig for og godta at barnet har funnet noen andre i livet som h*n skal tilbringe resten av sitt liv med..de vil at barnet skal ha d best mulig og innser ikke at barnet har det godt og prøver og fine noe galt med partneren.. veldig dumt og sårende for partneren.. lykke til! håper dere finner tonen igjen..
Gjest dritt lei Skrevet 26. august 2004 #8 Skrevet 26. august 2004 Fler med deg! Vet ikke om mine svigerforelder snakker bak min rygg, men de sier mye rett til oss som jeg blir sååå inderlig forbannet over!!! Hos meg er det oså blitt sånn at jeg misliker alt som har med dem å gjøre, gruer meg til familie sammenkomster... Heldigvis har jeg en mann som forstår mye av det, men han er såå hjemme skjær og bekytter dem så langt han kan... Uansett så kan en ikke hverken velge sin egen familie eller svigerfamilie. for min del prøver jeg bare å kjøre mitt løp så får dem tilpasse seg etter meg.. jeg gidder hvertfall i stå på pinne for dem!! Et vanskelig tama å ta opp, mne hvis det skulle komme en anledning så konfronter dem !! lover at da vil det føles bedre for deg!
koldbruna Skrevet 26. august 2004 #9 Skrevet 26. august 2004 Det eneste rådet jeg kan gi deg er å snakke ut med Svigerforeldrene dine.Si at du har fått høre at de baksnakker deg og at du ikke vil ha noe av dette. Det som trengs er vel en skikkelig oppvask,og at dere etterpå kan være venner. Jeg synes også at mannen din bør stille opp og prøve å sette seg i din situasjon og støtte deg. Men det er verken lett og være svigermor eller svigerdatter,men det kan da vel ikke være så vanskelig å respektere hverandre og støtte hverandre i stedet for å baksnakke,og ha ett uvennskap. Koldbruna
Laban Skrevet 27. august 2004 #10 Skrevet 27. august 2004 Bit tennene sammen og smil! Å ta det opp med dem setter svogern din i et veldig dårlig lys. Sjansen for at svigerforeldrene dine kommer til å føle seg overrumplet og benekte alt er også tilstede. Og uansett kommer de vel ikke til å bli særlig mye mer vennlig innstilt mot deg?
Fakse Skrevet 27. august 2004 #11 Skrevet 27. august 2004 Og du er helt sikker på at din svoger ikke ønsker å så splid her? Om du ikke har merket negativ oppførsel fra dine svigerforeldre på noen annen måte, så synes jeg du skal glemme at du har hørt dette og leve vidre som før. Og selv om de har uttalt et negativt ord om deg, hvorfor skal du lage stor oppvask av det? Har du aldri selv tenkt en negativ tanke om et menneske du ellers har et godt forhold til. Som du sier, ingen er perfekte, om man ser negative egenskaper hos sine medmennesker betyr det ikke at man ikke også ser positive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå