Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere med barn på 11-12 mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer sønnen min tre ganger om dagen. For å få til det tar jeg to timer ammefri hver arbeidsdag (pappaen har permisjon). Nå er jeg litt lei av å være så mye borte fra jobb, samtidig som jeg synes det er koselig å amme en ekstra gang på dagtid. Det er jo også bra for barnet å få i seg en del morsmelk, og det er fint å få den rolige ammestunden når jeg kommer hjem fra jobb.

Hvor ofte ammer dere andre med barn på samme alder? Det jeg vurderer er å kutte ned til amming kun morgen og kveld, men jeg kvier meg litt pga. grunnene jeg har skrevet over. Er i tillegg redd for å miste melka, ønsker å amme en god stund til om jeg kan.

Anonymous poster hash: 9d655...fce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke fortsette å amme på ettermiddagen da, men litt senere når du kommer hjem?

Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg at jeg ammet ca tre ganger daglig når min var årsgammel. Om morgenen i senga før vi sto opp, på ettermiddagen når jeg kom hjem fra jobb, samt på kvelden før sengetid etter kveldsmat.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke fortsette å amme på ettermiddagen da, men litt senere når du kommer hjem?

Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg at jeg ammet ca tre ganger daglig når min var årsgammel. Om morgenen i senga før vi sto opp, på ettermiddagen når jeg kom hjem fra jobb, samt på kvelden før sengetid etter kveldsmat.

Det blir for få timer mellom ammingene. Da blir klokka nærmere 17, og så skal jeg amme klokka 19 igjen. Da blir han bare frustrert fordi han ikke blir mett og døsig ved leggetid. Tidligere rakk jeg å få fulle pupper igjen etter én time, men ikke nå lenger.

Skrevet

Kan dere stå opp litt tidligere, droppe ammefri på morgenen og bare ha ammefri på ettermiddagen? Jeg har ammefri en halvtime morgen og ettermiddag og ammer i tillegg rett før leggetid. Junior er 13 mnd.

Skrevet

Da mini var 11/12 mnd ammet jeg 2 ganger i døgnet: 1 gang før leggetid + 1 gang natt. Holdt med denne rutinen frem til 16 mnd. Da var vi klare for å slutte begge to.

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere stå opp litt tidligere, droppe ammefri på morgenen og bare ha ammefri på ettermiddagen? Jeg har ammefri en halvtime morgen og ettermiddag og ammer i tillegg rett før leggetid. Junior er 13 mnd.

Har kun ammefri om ettermiddagen. Da er jeg hjemme ca. 15, og det blir fire timer mellom ammingene. Da rekker jeg å samle opp litt melk til legginga. ;)

Det er kanskje greiest å rett og slett droppe ettermiddagsamminga ganske snart.

Skrevet

Storebror ammet jeg på ettermiddagen og til leggetid, og noen dager på morgenen og hvis han våknet og ville ha pupp på natten da han var på den alderen, gikk over til kun på ettermiddagen da han var litt eldre, og holdt på med det til han var 15-16 måneder.

Lillebror er 11 måneder nå, og han ammer jeg noen dager på ettermiddagen, til leggetid og stort sett en gang på natten.

AnonymBruker
Skrevet

Når min var rundt 11 mnd så ammet jeg morgen, kveld og i blant på natt. Kom en halvtime-time (hadde en time å gå på) senere på jobb på morgenen så jeg slapp å vekke ungen så mye tidligere enn vanlig. Rakk hjem til kveldsammingen. Det tok ikke så lang tid (et par uker) før hun kuttet kveld og natt av seg selv, så da tok jeg like gjerne avvenningen på morgenen også, gikk heldigvis kjempefint.

Anonymous poster hash: 1bdc0...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...