AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Hei 19 år student her. Har ikke noe lån og bor sammen med min mor. Er ut i lære til høsten. Spørsmålet mitt: hvordan kan jeg kjøpe hus, kjøpe en grei bil, en grei jobb og leve bra? Kom gjerne med tips! BSU kan jeg ikke ha fordi jeg har hatt det engang. Takk på forhånd ✌Anonymous poster hash: ae0b0...814 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Nøkkelen er et budsjett. Anonymous poster hash: 3b22c...d29
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Hei 19 år student her. Har ikke noe lån og bor sammen med min mor. Er ut i lære til høsten. Spørsmålet mitt: hvordan kan jeg kjøpe hus, kjøpe en grei bil, en grei jobb og leve bra? Kom gjerne med tips! BSU kan jeg ikke ha fordi jeg har hatt det engang. Takk på forhånd ✌Anonymous poster hash: ae0b0...814 Har du virkelig allerede hatt en BSU konto som du har avsluttet? Hvorfor i all verden gjorde du det? Og fortalte ikke foreldrene dine deg at det var en idiotisk ting å gjøre? Anonymous poster hash: dca16...18c 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Hvorfor kan du ikke ha BSU? Har du lest tråden? Kjenner du til reglene for BSU? Anonymous poster hash: a7ec5...89c
Chizue Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Om du bor gratis hos din mor. Opprett en sparekonto, gjerne i en annen bank, en en konto som du nesten fysisk må til banken for å ta ut penger. Ellers er det veldig lett å logge inn på nettbanken for å overføre penger når du har lyst på noe. Vet ikke hvor mye du får som lærlig. Men siden du bor hjemme så er det vel mulig å overføre halve lønna. Det første man bør tenke på, før alt annet er vel egentlig å leve smart og billig og sunt. Siden du bor hjemme inntil videre så har du jo maten dekket. Røyker du? Snuser du? -Det bør man slutte med, ikke bare fordi det er helseskadelig, men man bruker mye penger på dette i løpet av ett år, penger man kunne ha spart til å kjøpe en bil..Og om du gjør de to tingene, så vet jeg at det ikke er bare bare å slutte på flekken, man må sette fra seg ett mål og hvorfor man slutter -Det gjorde jeg. Hvordan kan man leve enda bedre uten å sløse penger? Er du avhengig av shopping? Tenk på hvor mye penger man kan bruke på dette. Må man ha 5 forskjellige ytterjakker, 12par sko og en haug med sminke? Nei, det trenger man ikke enda. Jo mer man sparer og jo mindre "luksus" man unner seg, jo nærmere målet sitt er man. Når du endelig når målet ditt med alt du ønsker deg, hus, bil og alt annet, ja da kan du tenke på alt det du ikke fikk unnet deg tidligere 1
Gjest O___o Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Har du virkelig allerede hatt en BSU konto som du har avsluttet? Hvorfor i all verden gjorde du det? Og fortalte ikke foreldrene dine deg at det var en idiotisk ting å gjøre? Anonymous poster hash: dca16...18c TS er såpass ung at hun neppe har rukket å arbeide seg opp rettigheter til div trygdeytelser. NAV vil kreve at en bruker benytter seg av egne oppsparte midler først På den måten må man bryte BSU-avtalen, selv om man ikke ønsker å gjøre det 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Jobbe, jobbe, jobbe og spare, spare, spare. Ikke bruk penger på tull (unødvendige klær, godterri osv.osv.) Kjøp kun det mest nødvendige og spar alt du kan. Anonymous poster hash: b1404...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Ha nøysomme venner er i tillegg til alle gide tips du har fått her en stor fordel. Da slipper du merkepresset og deres kritiske blikk.Anonymous poster hash: e8237...b17
SaKT Skrevet 18. april 2015 #10 Skrevet 18. april 2015 Er det noe du garantert kommer til å angre på senere, når du skal etablere deg osv. er at du ikke sparte når du hadde muligheten til det. å bo hjemme er en god mulighet for å spare. jeg ville nok ha spart opp til en billig grei bil til å begynne med i stede for å ta opp lån. har du evnt noe du kan selge så kunne jo det vært en grei måte å starte på? ellers ville jeg ha brukt så lite som overhode mulig så langt det lar seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #11 Skrevet 19. april 2015 TS er såpass ung at hun neppe har rukket å arbeide seg opp rettigheter til div trygdeytelser. NAV vil kreve at en bruker benytter seg av egne oppsparte midler først På den måten må man bryte BSU-avtalen, selv om man ikke ønsker å gjøre det Nav kan IKKE kreve at man bruker BSU. Anonymous poster hash: 89b38...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå