AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Jeg jobber ikke selv i barnehage, men kjenner til reglene for taushetsplikt. Ut fra hva jeg opplevde her om dagen, er jeg usikker på hva jeg skal gjøre og om jeg burde ta dette videre. Hva tenker dere foreldre om jeg visste dette om dere fra en barnehageansatt: Barnets identitet, her navn og alder Mor og fars yrke, og alder på mor Mors personlighet oppfattet av ansatt Barnevernssak, hendelsene, tidsrom, saksbehandling og tiltak Hvordan barnehagen følger opp videre Hva ville dere foreldre tenkt om jeg kjente til slik informasjon om deres familie, uten en tilknytning til barnehagen. Er dette noe jeg burde ta opp med barnehage om at en ansatt har fortalt meg om, og eventuelt hvem og hvordan skulle jeg gått frem? Anonymous poster hash: 0c845...232
Fireflies Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Jeg har ikke barn, så kan ikke snakke som forelder. Men, dette er ikke under noen omstendigheter en grei ting å gjøre. Jeg ville varslet ledelsen i barnehagen, samt foreldrene til ungen så de vet hva de har med å gjøre. Dette er et grovt tillitsbrudd og den ansatte har ingenting i en barnehage å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Dette er brudd på taushetsplikt og grov uforstand i tjensten om en ansatt i en barnehage utleverer slike ting. Meld fra til kommunen eller den som er eier av barnehagen. Hadde dette vært min familie ville det blitt levert inn anmeldelse. Anonymous poster hash: f8883...00d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Jeg er i ca samme situasjon, bare at jeg har hørt det faktisk fra ledelsen i bhg.. Kan ikke stole på noen.. Anonymous poster hash: e1343...511
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Jeg er i ca samme situasjon, bare at jeg har hørt det faktisk fra ledelsen i bhg.. Kan ikke stole på noen.. Har du eller har du planer om å gå videre med det? Anonymous poster hash: 0c845...232
Lillah Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Dette er sensitiv informasjon som ikke folk utenfra skal vite noe om. Helt klart brudd på taushetsplikten! 1
Petalouda Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 jeg fikk vite dette fra en pedleder da datteren min gikk ibarnehagen. jeg gikk til styreren med det, men hun sa at pedlederen gjorde så god jobb ellers at hun ikke ville nevne det. jeg gjorde ingenting videre, burde kanskje. er tyve år siden nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå