AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Har et par spørsmål, og må nesten ha det inn med teskjei... Nå har jeg lest endel. Side opp og ned om lavkarbo. 1. Hva regnes EGENTLIG som lavkarbo? Har lest at alt mellom 20-150 karbohydrater per dag regnes som lavkarbo. Men også at om karbohydratene overstiger 75 g per dag, må man ned med per gram fett? Men da er det vel ikke lavkarbo lengre? Som kommer til spørsmål nummer: 2. Må kroppen bruke enten fett ELLER karbohydrater som energikilde? Tenkte jeg skulle prøve lavkarbo, men etter å ha lest litt blir jeg usikker. Er redd for å spise feil fett. Redd for å legge på meg. Redd for at det blir vanskelig iforhold til resten av familien som altså ikke skal gå på dette. Til vanlig spiser jeg ca 160 g karbo, ca 60 g proteiner (ofte litt/mye mer) og 50 g fett. Og om jeg holder meg til rett type karbohydrater dvs grovere brød, mer grønnsaker, i stede for så mye sukker, så er vel dette også en grei måte å gå ned i vekt på? Skal ikke ned mye, og helst vil jeg ha en sterk og slank kropp. Er 161 cm og 57 kg, men magefettet sitter HARDT. Målene kroppslig er 86 cm rundt magen (rett nedenfor navlen) og 75 rundt midje. Trener to dager i uka, og går tur annenhver dag. Er klar over at det kanskje er treningsmengden som må opp. Håper på svar.Anonymous poster hash: 7bae4...2f8
Pringle Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Du kan spise akkurat så stor andel karbohydrat du vil! Det er nemlig antall kalorier inn/ut som teller for vektnedgang. Men det er bra å få nok protein og fett, vitaminer, mineraler og fiber. For de fleste er det tilstrekkelig å spise vanlig mat. For en sterk og hard kropp trenger du å trene styrke. Du har neppe mye magefett med 161 cm og 57 kilo (vi er nøyaktig like høye og tunge, yay!).
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Du kan spise akkurat så stor andel karbohydrat du vil! Det er nemlig antall kalorier inn/ut som teller for vektnedgang. Men det er bra å få nok protein og fett, vitaminer, mineraler og fiber. For de fleste er det tilstrekkelig å spise vanlig mat. For en sterk og hard kropp trenger du å trene styrke. Du har neppe mye magefett med 161 cm og 57 kilo (vi er nøyaktig like høye og tunge, yay!). Takk for svar Skjønner at det bør være tilstrekkelig å spise vanlig mat, men nå tror jeg jeg har tullet med hva som egentlig passer for min kropp. Etter to tette svangerskap er kroppen liksom så uproposjonert. Fettet er borte fra lår og delvis rumpe, og det er null pupper igjen ;-) så det er ikke det at det er så mye fett på magen, men det er på magen jeg har mest fett..Anonymous poster hash: 7bae4...2f8
Gjest Runforit Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Det spiller ingen rolle om hva du putter i deg så lenge du spiser velbalansert og et kosthold som passer deg og dine behov. Sånn jeg forstår det så er du slank, men med liten muskelmasse slik at du føler deg "tynnfeit"(?). Du burde fokusere på hard styrke med fullkroppsprogram 3 ganger i uka for å bygge opp muskler og få en bedre balanse mellom muskler og fett slik at du får en mer velproporsjonert kropp. Sammen med et godt kosthold med minimum 1500 kcal dager du ikke trener og 2000 kcal de dagene du trener så vil du merke forskjell om 6 uker
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Det spiller ingen rolle om hva du putter i deg så lenge du spiser velbalansert og et kosthold som passer deg og dine behov. Sånn jeg forstår det så er du slank, men med liten muskelmasse slik at du føler deg "tynnfeit"(?). Du burde fokusere på hard styrke med fullkroppsprogram 3 ganger i uka for å bygge opp muskler og få en bedre balanse mellom muskler og fett slik at du får en mer velproporsjonert kropp. Sammen med et godt kosthold med minimum 1500 kcal dager du ikke trener og 2000 kcal de dagene du trener så vil du merke forskjell om 6 uker Haha, det er akkurat det jeg mener. Ikke feit, men uproposjonert og "slappsete". Tynnfeit :-D takk for at du satte et navn på det.Anonymous poster hash: 7bae4...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå